קציצות סלרי ודג סלמון

2
498
קציצות סלרי סלמון - נתניה מבשלת
צילום fotolia

נתחיל מהסוף: לא כולם מתים על סלרי, בוודאי לא ילדים. לכן, אחת הדרכים להרגיל את הילדים לטעמים נוספים היא באמצעות מנות בהן הטעם הנוסף "נעלם", לפחות מבחינת צבע המנה. סלרי, או בשמו המלא כרפס ריחני, אינו רק ירק המיועד למאכל או סוג של תבלין, אלא גם מקור נהדר לסידן, לברזל, לאשלגן וגם לויטמין A וכן ויטמין C. קציצות סלרי במתכון זה משלבות בתוכן גם חתיכות דג סלמון. עם זאת, ניתן להכין את המנה גם ללא הדג. בצד המנה ניתן להגיש פירה או, אפילו, יוגורט שמנת. תלוי בטעם האישי. את הדג, כמו גם את הירקות, כהרגלי בקודש, אני קונה בשוק העירוני נתניה בשל הטריות והאיכות.

מתכון קציצות סלרי עם או בלי סלמון

מרכיבים:
3 ראשי סלרי קלופים
בצל קצוץ דק
1/2 כוס פטרוזיליה טרייה קצוצה
1/2 כוס פירורי לחם
2 גבעולי טימין (העלים בלבד)
2 ביצים
מלח, פלפל שחור טחון
מעט אגוז מוסקט (לא חובה, אבל מוסיף המון כל עוד תשימו קצת בשל טעמו הדומיננטי)
שמן לטיגון
פירורי לחם לציפוי בצלחת עמוקה
100 גרם חתיכות דג סלמון מאודה ומתובל כמעט מוכן (לא חובה). זכרו, שאת חתיכות הדג נוסיף לתערובת שתעבור, בהמשך, טיגון. לכן, יש להכין את הדג באופן חלקי כדי למנוע בהמשך את התייבשותו.

אופן הכנה:
מגרדים את שורש הסלרי בפומפייה גסה, מניחים במסננת וסוחטים את הנוזלים. מעבירים לקערה ומוסיפים את כל המרכיבים – כולל חצי כוס פירורי לחם. מערבבים לתערובת אחידה יוצרים קציצות שטוחות, טובלים בפירורי הלחם ומטגנים במחבת עם שמן בגובה של כחצי ס"מ. מזהיבים משני הצדדים.

ככלל, מתוך ניסיון אישי רב שנים, לפני שנים רבות כאם צעירה לילדים וכיום כסבתא לנכדים, אני ממליצה להורים להכין לילדיהם קציצות, כאלה המכילות בין השאר ירקות בכלל ועשבי תיבול בפרט. קל מאוד לשכנע ילדים צעירים לאכול קציצות, ובאמצעותן להרגיל – כאמור – את הילדים לקשת רחבה מאוד של טעמים.

מתכונים לקציצות משלל סגנונות הבישול:

קציצות דג לוקוס בעשבי תיבול

קציצות אורז מלא וירקות בתנור

קציצות סלמון מתאימות לילדים

קציצות תרד שגם ילדים יאכלו

קציצות עוף ברביכה עם נגיעות שמיר

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן