קציצות עוף ברביכה עם נגיעות שמיר

1
1758
קציצות ברביכה עם נגיעות פטרוזיליה ושמיר. צילום נתניה און ליין

כולם עושים קציצות, כי זה קל, טעים, מתאים לסנדוויץ' או לארוחה ובעיקר משביע (עם התוספת המתאימה). כשילדיי היו קטנים נהגתי להכין שלושה מתכונים של קציצות. הקציצות עצמן היו אותן קציצות, רק הרוטב השתנה: לסנדוויצ'ים קציצות מטוגנות ולארוחות המשפחתיות קציצות ברוטב אדום וקציצות ברוטב לבנבן עם נגיעות שמיר. הקציצות הפכו, ברבות השנים, לכל-כך מבוקשות – עד שילדיי היו נוהגים להזמין את חבריהם אחרי הלימודים כדי לאכול אותן. את המוצרים, אגב, אני נוהגת לרכוש בשוק נתניה. כך אני יודעת, שמה שבחרתי זה מה שאקבל והטריות (בעיקר בתבלינים) היא שם המשחק והטעם. אז בואו נתחיל.

קציצות ברביכה עם נגיעות שמיר

 

ק"ג בשר טחון (בקשו מהקצב עוף והודו)
בצל גדול חתוך
4 שיני שום טרי כתוש
תפוח אדמה לבן שקולף מבעוד מועד
קישוא קטן
צרור פטרוזיליה שטופה היטב
כף שטוחה של פירורי לחם (בשאר הפירורים נשתמש לציפוי הקציצה)
ביצה טרופה
תבליני חובה: חצי כפית ומטה פלפל שחור טחון, חצי כפית ומטה מלח, כפית אבקת מרק עוף להדגשת טעמים.
תבליני רשות: קורט קינמון או קורט כמון לפי טעם אישי – למשתמשים, אל תגזימו, מדובר בטעמים דומיננטיים מאוד
פרוסת חלה רטובה וסחוטה

הכנת הקציצות:
לקצוץ או לרסק במטחנה את הירקות ולהוסיף את החלה הסחוטה. לערבב בקערה היטב עם הבשר, הביצה, התבלינים ויתר המרכיבים. להוסיף את פירורי הלחם ולערבב היטב. להכניס למקרר לשעה קלה. להוציא, ליצור כדורים ולשטח.
לחמם מחבת עם מעט שמן לטיגון. בצלחת עמוקה לפזר פירורי לחם ולכסות כל קציצה בפירורי לחם  ולהניח במחבת עם שמן חם לטיגון קל. את הקציצות יש להוציא ולהניח על נייר סופג. הקציצות משמשות כבסיס. בטיגון ארוך יותר הן עומדות בזכות עצמן, ועכשיו נעבור לרוטב

הכנת הרוטב:
נכין סיר שטוח עם מעט שמן, כף קמח להסמכה (רביכה) וחצי כוס מים, חמש שיני שום כתוש, קורט פפריקה, פלפל שחור גרוס, מלח, חצי זר פטרוזיליה שטוף היטב וחצי זר שמיר שטוף היטב.

לחמם הסיר עם השמן. להוסיף השום ולהזהיב. להוסיף הקמח לערבב היטב ולהוסיף חצי כוס מים ולערבב היטב שלא יהיו גושים. לסדר הקציצות שטוגנו מבעוד מאוד, לכסות במים, לפזר התבלינים לפי הטעם והפטרוזיליה. להביא לרתיחה, לכסות עם מכסה ולהנמיך האש ולבשל בין 20 דקות ועד חצי שעה. מעת לעת לבדוק את הרוטב, להוסיף מים אם צריך, לטעום ולתקן טעמים. בשתי הדקות האחרונות יש לפזר את השמיר. להגיש לצד פירה, אורז או פתיתים.

למתכונים נוספים שלי אתם מוזמנים לבקר במדור השבועי בעיתון נתניה און ליין או כאן בבלוג – נתניה מבשלת: הבלוג של רבקה פ.

מוזמנים לשתף, לחוות דעה, להציע או להתקשר לכל שאלה בטלפון 073-2522222 שלוחה 0

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן