קציצות תרד (שגם הילדים יאכלו)

0
147
צילום fotolia

קשה לשכנע ילדים, בוודאי מי שלא הורגל מגיל ינקות לצרוך ירקות בכלל וירקות ירוקים בפרט, לאהוב את הטעמים הייחודיים של הירקות הירוקים – בעיקר בעידן המזון המהיר והממכר בשל עודפי תוספי הטעם והסוכרים למכביר. אז, כשהיינו ילדים, כשמזון מתועש ומוכן מהסופר כמעט ולא היה קיים וגיבורי התרבות שלנו (פופאי לדוגמא) אכלו אוכל בריא בטלוויזיה, בערוץ היחיד שהיה, היה קל יותר לשכנע ילדים לנסות ולהתנסות. אחת מווריאציות הבישול המעניינות יותר, שדי הוכיחה עצמה גם עם ילדים, היא קציצת התרד. מדובר במתכון קל להכנה המכיל אין-ספור ויטמינים ומינרלים למיניהם, שבזכות שיטות הבישול הבריא שומרים על ערכיהם התזונתיים. אז לעבודה…

קציצות תרד

מצרכים:

תרד טרי שטוף היטב (למתעצלים, שקית של תרד מבית סנפרוסט)
בטטה גדולה
קישוא
2 שיני שום כתוש
בצל מגורד
כפית שטוחה של מלח ים אטלנטי
כפית כמון
כף פפריקה מתוקה
כפית כורכום
חצי כפית פלפל שחור
צרור פטרוזילה קצוצה דק
צרור כוסברה קצוצה דק
ביצה אורגנית (במידה והכנתם כמות גדולה, אפשר להוסיף עוד ביצה)
2-3 כפות קמח חיטה מלאה או קמח כוסמין או קמח שיפון

שמן זית לנגיעה אחרונה

אופן ההכנה:
מגרדים במגרדת את הבטטה, הקישוא והבצל. את התרד חולטים כחמש דקות במים רותחים. לאחר מכן מסננים את המים, קוצצים דק דק ומוסיפים את התרד אל התערובת יחד עם הבצל המגורד. מוסיפים את התבלינים, הפטרוזיליה והכוסברה, את הביצה ואת השום ומערבבים היטב.

מחממים את התנור לחום של 170 מעלות (לא יותר, כי המטרה היא לשמור על הערכים התזונתיים). מרפדים את התבנית בנייר אפייה. לוקחים את התערובת ועושים צורה של קציצות (שימו לב, אם יש עודף נוזלים יש לשים את התערובת במסננת ולהיפטר מהמים). מניחים את הקציצות בתבנית ומכניסים לתנור. אחרי עשר דקות בערך (תלוי בסוג התנור) הופכים את הקציצות בזהירות ומזליפים מעט שמן זית על הקציצות. לאחר כחמש דקות בערך אפשר לסגור את התנור וליהנות לכם מקציצה בריאה וטעימה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן