דגש על הנצחת נשים בשמות רחובות חדשים

0
255
אדיר בנימיני נתניה
עו"ד אדיר בנימיני

מועצת-העיר אימצה, בישיבתה האחרונה, את הצעתו של חבר המועצה לשעבר, עו"ד אדיר בנימיני, להנציח מספר גיבורות מתחום התרבות הישראלית, בהן השחקנית, חנה מרון, הזמרת, יפה ירקוני והמשוררת תרצה אתר.

לאחר שנים רבות של פערים גדולים בין כמות הרחובות הנקראים על שם גברים לאלה שנקראו על שם נשים המליץ עו"ד בנימיני, העומד בראש הוועדה העירונית לקביעת שמות רחובות ואתרים, למועצת העיר לפעול הלכה למעשה ולקרוא לרחובות על שם נשים. באמצעות פעולה זו, שעיקרה הנצחת נשים ותיקון המעוות, הגדיל משמעותית את מספר הרחובות הקרויים על שם נשים בנתניה.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין מסר עו"ד בנימיני, כי "אין זה סוד שמבחינה סטטיסטית ונומינלית כאחד, קיים פער משמעותי בין כמות הרחובות על שם נשים ביחס לשמות רחובות על שם גברים. למרות שבעיר נתניה, המצב הוא טוב בהרבה בהשוואה למצב בערים אחרות בארץ, שם לעצמו עו"ד אדיר בנימיני כמטרה עם כניסתו לתפקיד לפני כשלוש שנים, להגדיל משמעותית הנצחת נשים ברחובות העיר".

עו"ד בנימיני, הוסיף: "תמיד סברתי שקיימת חשיבות גדולה להגדלה משמעותית של מספר הרחובות על שם נשים ברחבי העיר נתניה. אם נוציא מן החישוב שמות רחובות סתמיים, כמו ביטויים, עצמים, בעלי חיים וצמחים, הרי שהפער שנוצר במהלך השנים הוא בלתי נסבל. אומנם בנתניה, המצב ביחס לערים אחרות הוא יחסית טוב, אך עדיין רחוק מלהשביע רצון ולכן אני מאוד שמח שהפעם הזאת הבאנו לשיפור משמעותי של המצב".

לא רק הנצחת נשים

עוד מסר, כי במסגרת החלטת ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, לייחד את שמות הרחובות בשכונת "כוכב-הים" (נת/542) על שם חסידי אומות העולם, הוחלט להנציח את הנסיכה אליס (פון-באטנברג), סבתו של יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס, אשר בעת שהייתה נשואה לנסיך הכתר היווני, הצילה יהודים בארמונה והוכרה כחסידת אומות העולם. עוד הוחלט להנציח בשכונה עתידית זו את זכרה של הילדה אנה פרנק, שיומנה האישי נודע בכל העולם בקשר עם זיכרון השואה.

כמו כן, יקראו רחובות חדשים על שם המלחין משה וילנסקי, לפי הצעת ראש העירייה, מרים פיירברג, ועל שם המלחין, יאיר רוזנבלום לפי הצעתו של עו"ד אדיר בנימיני.

בנוסף אושרה הנצחתו של הפילנתרופ הציוני, ארצ'י שרמן, לפי בקשה שהועברה על-ידי קרן-נתניה ואת שמו של הרמטכ"ל השלישי, מרדכי מקלף.

נודע, כי במסגרת המגמה ארוכת השנים להנציח מדינאים גדולים בעיר נתניה, התקבלה בוועדה הצעתו של עו"ד בנימיני להנציח את ראש הממשלה הבריטי, ממוצא יהודי, בנג'מין ד'יזראלי, שהתפרסם, בין השאר, בכך שבמהלך ויכוח בפרלמנט הבריטי, כאשר אחד החברים קנטר אותו בנוגע למוצאו, אמר: "בזמן שאבות אבותיו של הג'נטלמן הנכבד עוד היו פראים אכזריים באי נידח, אבותיי כבר היו כוהנים במקדש שלמה". ד'יזראלי יהיה ראש הממשלה הבריטי השלישי שיונצח בנתניה, אחרי הלורד בלפור וסר וינסטון צ'רצ'יל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן