נתניה: אחד מכל 10 לא רשם הכנסות כחוק

5
485
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

במבצע ביקורות שנערך על ידי פקיד שומה נתניה, נערכו ביקורות ניהול ספרים בעסקים בענפי התעשייה, המסחר ומתן השירותים. לקראת המבצע נערכו פעולות לאיתור עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד.

כמו כן, נערכו קניות ביקורת סמויות בבתי העסק שנבדקו ביום המבצע. במבצע נערכו 82 ביקורות בבתי עסק, מתוכם נמצאו ליקויים רק ב-7 בתי עסק. הביקורות התרכזו בערים נתניה, כפר יונה, צור יצחק וישובים נוספים באזור.

באחת הביקורות במוסך המשמש גם כחנות למכירת אופנועים בנתניה, נמצאו שתי העברות בנקאיות על סך 22,500 ש"ח שהועברו לחשבון בעל העסק עבור רכישת אופנוע. בנוסף עלה כי הלקוח שילם 2,500 ש"ח נוספים במזומן על הרכישה.

מבדיקת בספרי החשבונות של העסק, לא נמצא תיעוד לתשלומים אלו. כאשר נשאל על כך בעל העסק, הסביר: "העובד חדש, ושכח להוציא קבלות וחשבוניות".

בביקורת אחרת, במסעדה בעיר, מצאו המבקרים כי קניית ביקורת סמויה שערכו במקום לא נרשמה כראוי. בנוסף, עלה מתצפית שנערכה במקום כי תשלומים נוספים לא נרשמו גם הם בספרי החשבונות. כשנשאל על כך, הסביר עובד המקום: "אנחנו עובדים בלחץ, כנראה פספסנו".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה אונליין: 

מרכז העיר נתניה ידעך אם מדיניות הממשלה לא תשתנה

מס הכנסה פשט על 103 עסקים באזור נתניה

נלחמים בעוני 2020: מקרר קהילתי הוצב בנתניה

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן