ביסקוטי איטלקי עם פירות יבשים

4
783
צילום fotolia

אומנם פירות יבשים עולים, היום, בערך כמו זהב, אבל… פעם בשנה, בט"ו בשבט, בהחלט מותר לכולנו להתפנק על המתוק-מתוק הזה. ביסקוטי היא עוגיה איטלקית על גבול "שוברת שיניים". זו הסיבה מדוע מגישים אותה כמעט תמיד לצד כוס תה (רצוי עם נענע) או נס קפה. עוגיות הביסקוטי מוכרות היטב בעיר נתניה, כיוון שהן ביצעו עלייה בתחילת שנות החמישים עם יהודי לוב שהמטבח שלהם הושפע מאוד מהמטבח האיטלקי.

ביסקוטי פירות יבשים / מתכון לביסקוטי פירות יבשים

מרכיבים:
כוס פירות יבשים חתוכים דק (איזה שבא לכם)
חצי כוס אגוזי מלך שבורים גס
110 גרם חמאה רכה
חצי כוס סוכר
2 ביצים גודל L
כף תמצית וניל
גרידה מלימון
כוס ורבע קמח רגיל
כפית וחצי אבקת אפיה

תהליך הכנה:
בשלב ראשון נכין את הבצק בקערה. נשלב את החמאה הרכה ואת הסוכר. בעזרת כף עץ גדולה נאחד בתנועת מעיכה עד לקבלת מרקם קרמי ואחיד. נוסיף את הביצים בבת אחת ונערבב. כעת נשלב את תמצית הווניל. נערבב הכל עד לאיחוד חומרים ונוסיף את גרידת הלימון. נערבב עד להטמעה של החומרים. נוסיף את הקמח ואת אבקת האפייה. נערבב ונשים לב שהמרקם הופך להיות דחוס ואחיד יותר, זה הזמן להוסיף את הפירות היבשים. שימו לב, שברגע שהוספנו את אבקת האפייה, אין לחכות יותר מדי, אנחנו לא רוצים " להפעיל " את אבקת האפייה לפני התנור.

נכין מגש אפיה עם נייר אפיה, ניצוק מהכמות של המסה 2 גלילים. יהיה קצת קשה, מכיוון שמדובר בבצק דחוס וסמיך, אפשר להיעזר במרית מקומחת מעט וליישר את דפנות הגלילים ולהקנות להם צורה אסטטית ככל האפשר.

לתנור שחומם מראש על 180 מעלות, נכניס למשך חצי שעה, לאחר מכן, נוציא את הביסקוטים לנשים לצינון של 10 דקות נוספות.
לאחר מכן, חיתכו פרוסות בעובי של עד 2 ס"מ – תלוי איך אתם אוהבים את זה. תכניסו את הביסקוטים שוב לתנור – הפעם לסיבוב אפייה של כרבע שעה – או עד שהביסקוטי מקבל גוון זהוב מושלם.

מתכונים מומלצים נוספים עם נתניה מבשלת וגם אופה:

פירות מטוגנים בבלילה

מתכון רוזלך במילוי פרג ואגוזים

4 תגובות

  1. נהדר !

    האם אפשר להמיר את החמאה בשמן ?
    אם כן. כמה שמן ?

    תודה רבה על ההתייחסות !

  2. סיא תודה רבה, אתה אלוף, כל מתכון שלך יוצא מושלם, תודה רבה וטו בשבט שמייחחחח

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן