חיים קראטה: האחים רוקח – אחים לדרך

0
731
אבי משה רוקח - קראטה מסורתי - נתניה
קראטה כדרך חיים - האחים אבי ומשה רוקח- נתניה

מי מאיתנו לא חולם או מאחל לעצמו לעבוד במה שהוא אוהב לעשות, שההנאה הכי גדולה שלו תהיה המקצוע שלו כלומר מקור הפרנסה. במשפחת רוקח, אפשר לומר, שהעיסוק בקראטה היא דרך חיים.

סנסאי אבי רוקח, מי שנחשב היום כממשיך דרכו של מאסטר נישיאמה, הגיע לביקור קצר בארץ במהלכו העביר סמינר לחניכיו של אחיו משה רוקח, מאמן נבחרת ישראל בקראטה מסורתי ובעליו של מרכז קראטה פולג וסניפים נוספים ברחבי אזור השרון. השניים, עוד מילדותם, חולקים אהבה משותפת לענף ועושים זאת בשיתוף פעולה ופרגון מעורר קנאה. ראיון מיוחד לספורט נתניה און ליין – ksn עם שני אחים על משפחה אחת, בה גם נשותיהם וגם ילדיהם חיים ונושמים קראטה.

איך הגעתם לקראטה?
אבי: כנער נחשפתי לקראטה בסרטים ועיתונים בעיקר. זה עניין אותי ואני זוכר שהתחלתי לברר איפה ניתן ללמוד את זה. מצאתי את עצמי מתחיל בכל מיני חוגים חובבניים, אבל זה לא היה רציני. היה לי ברור שאני רוצה ללמוד את זה לעומק. החלטתי לטוס לארה"ב שם גר המאסטר הגדול נישיאמה. טסתי עם משהו כמו 100 דולר בכיס. עם זה נאלצתי להסתדר. כשהגעתי, בדקתי בספר הטלפונים את פרטי המשרד שלו ופשוט נסעתי. לא חשבתי פעמיים. הגעתי לכתובת ודפקתי בדלת. פתח לי את הדלת אדם לא מבוגר מידי ושאל איך הוא יכול לעזור. אמרתי לו שאני מחפש את המאסטר נישיאמה ושאלתי אם הוא יודע לכוון אותי? אותו אדם ענה לי "אני נישיאמה". אני זוכר שנעתקה נשימתי. התרגשתי ברמה שאני לא יכול לתאר. אמרתי לו שהגעתי מישראל, כי אני רוצה ללמוד אצלו. התמזל מזלי. הוא היה בדיוק לפני אימון והציע לי להצטרף והשאר היסטוריה".

ככה סתם הציע לך להצטרף לאימון? ומה אחר כך?
"כמובן שהצטרפתי לאימון, שרק גרם לי להבין עד כמה אני שלם עם החלטתי ללמוד את הקראטה לעומק ולעסוק אך ורק בזה. מאותו יום הגעתי בכל יום להתאמן אצל המאסטר. חובת ההוכחה הייתה עלי. מצאתי את עצמי גר בישיבה של חרדים, לומד תורה שעתיים ביום ואחר-כך נוסע להתאמן רק כדי שיהיה לי איפה לגור ומה לאכול. עם הזמן פתחתי בית ספר משלי יחד עם שותף. כשזה לא הלך, פתחתי באופן עצמאי ובמקביל, כמובן, המשכתי להתאמן אצל המאסטר כל יום במשך שלושים שנה"

מה איתך משה? מה הייתה הדרך שלך לקראטה?
"אני הגעתי לקראטה בעקבות אחי אבי. כנער שיחקתי כדור יד ואהבתי את זה מאוד. כשראיתי את אחי אבי מתאמן, זה עשה לי חשק לנסות גם. התחלתי כתלמיד של אחי. אחרי שסיימתי צבא, טסתי אליו לארצות הברית ולמדתי אצלו בבית ספר. כל פעם אהבתי את זה יותר. בניגוד לאבי שעד היום גר בארצות הברית, אני אחרי כמה שנים החלטתי לחזור לארץ – גם בגלל הגעגועים למשפחה וגם מתוך כי רציתי להתפתח בתחום בטריטוריה נפרדת. בחרתי את מגוריי בנתניה שהפכה אט-אט למרכז ארצי ללימודי אמנויות לחימה בכלל וקראטה מסורתי בפרט".

אתם שני אחים העוסקים באותו ענף ספורט כדרך חיים, האם לא התפתחה ביניכם אף פעם תחרות פנימית כאחים, רצון להוכיח שאתם טובים יותר?
משה: "לפחות מהצד שלי אף פעם לא הרגשתי בתחרות עם אחי. להיפך, תמיד פרגנתי לו. אפילו טסתי במיוחד כדי ללמוד אצלו. אני מעריך אותו כאדם וכספורטאי – בעיקר את העשייה שלו למען הקראטה. גם היום, שלכל אחד יש את מפעל חייו בתחום, יש בינינו שיתוף פעולה. אני תמיד מתייעץ אתו, כי ברור לי שהוא רוצה בהצלחה שלי בדיוק כמוני. הוא אחי".
אבי: "אני מעולם לא הרגשתי מאוים. שאחי החליט ללמוד קראטה כמוני, זה רק מילא אותי אושר לדעת, שהייתי הראשון שדחף אותו להתאמן. בעיני, להיות אחים העוסקים באותו מקצוע, זה יתרון עצום – גם בחיזוק הקשר שלנו כאחים וגם בהבנה שלנו אחד את השני".

מה ההבדל בין סנסאי אבי רוקח לסנסאי משה רוקח?
אבי: "אני חושב שמשה פחות פדנט ממני ויודע לשלב את החיים האישיים שלו עם הקראטה. משה יותר איש משפחה, יותר מחובר לבית בניגוד אלי. אני חושב שהוא אבא טוב יותר לילדים שלו ממני".
משה: "אני חושב בדומה לאבי, שההבדל בינינו הוא בעיקר העובדה שאבי מאוד טוטאלי באהבה שלו לקראטה. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא המעבר שלו בגיל מאוד צעיר לארצות הברית. לא הפריע לו הגעגוע לבית ולחברים. היו היה חדור מטרה: קודם כל אימונים. אבי יותר קשה עם עצמו בעיקר והוא בעל נהדר ואבא מצוין לילדיו".

גם בנות הזוג שלכן עוסקות בענף הקראטה. במבט לאחור ואם יכולתם לשנות, האם לא הייתם מעדיפים, לפחות מאז שנולדו הילדים, שנשותיכם יעסקו בתחום פחות תובעני?
משה: "אני שמח, מאושר ואוהב את זה שאשתי ליאת ואני עוסקים באותו ענף. זה תורם גם לעסק עצמו וגם לחיים האישיים שלנו. כמובן, שלכל אחד יש את תחומי האחריות שלו והשני לא מתערב".
אבי: "אני חושב בדיוק כמו משה. המגע הנשי הוא הכרחי בכל עסק. כשזה בא מבת הזוג שלי, אז אני יודע שאין יותר טוב מזה".

לכתבות ומאמרים נוספים על כל מה שקורה בעיר נתניה וביישובי הסביבה הקליקו נתניה און ליין – ksn

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן