לחץ אוויר לא תקין נמצא ב-50 אחוז מצמיגי רכבים

0
112
מתנדב עמותת אור ירוק בודק לחץ אוויר. צילום עמותת אור ירוק

עמותת אור ירוק, בשיתוף חברת "דלק" ביצעו במהלך חג הסוכות בדיקה ברכבים בנתניה ובעמק חפר לקראת החורף. במהלך הבדיקה נבדק לחץ האוויר בצמיגי רכבים.

בנתניה נבדקו 120 רכבים ונמצא, כי בכ-60 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין. ברחבי עמק חפר נבדקו כ-60 רכבים ורק בשבעה נתגלה לחץ אוויר לא תקין בצמיגים.

במהלך הבדיקה הדגישו המתנדבים, בפני הנהגים, את חשיבות בדיקת לחץ האוויר בגלגלים ובדיקת תקינותם לעיתים תכופות. המתנדבים הסבירו לנהגים את הסכנות הכרוכות בהזנחת בדיקת הגלגלים וכן נתנו להם דגשים אליהם יש לשים לב במהלך הבדיקה, כמו התאמת לחץ האוויר להוראות יצרן הרכב, שנת ייצור הגלגלים ודגשים בנושא החלפת צמיגים.

לחץ אוויר שגוי גורם גם לשחיקת הצמיג, ובנוסף עשוי לגרום לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעיו בסכנה אמיתית. המתנדבים הסבירו כי יש לערוך בדיקה אחת לחודש, משום שלחץ האוויר בצמיג יורד תמידית.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי "לצמיגי הרכב חשיבות עליונה משום שהם הגורם המקשר בין הרכב לכביש. לכן, על הנהגים לוודא כי לחץ האוויר בצמיגים תקין, במיוחד לקראת החורף שכן נהיגה בכביש רטוב או בוצי ברכב שבו לחץ האוויר הצמיגים אינו תקין, עלולה לגרום לאובדן שליטה ולסכנת חיים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן