ארטיום דולגופיאט ייצג את נתניה באולימפיאדת טוקיו

0
858
ארטיום דולגופיאט, התקווה הישראלית לאולימפיאדה - התעמלות מכשירים. במתגורר בנתניה עם בת זוגתו ומתאמן במכון וינגייט בנתניה
צילום באדיבות איגוד ההתעמלות ומכשירי הקרקע הישראלי
ארטיום דולגופיאט, מתעמל מכשירים המתגורר בנתניה עם זוגתו, ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו 2021. 

 

ארטיום דולגופיאט, בן 23, עסוק בימים אלה באימונים אינטנסיביים. הוא מודע לכובד האחריות על כתפיו. בעוד כחודש, עם פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו, הוא יצעד עם משלחת ישראל. בימי התחרות, כנציג ישראל בענף התעמלות מכשירים (בנים), הוא יעשה הכל כדי לחזור עם המדליה.

ארטיום, ספר לנו קצת על עצמך?

"אני בן 23. עליתי לישראל בשנת 2009 מאוקראינה עם  הוריי ואחי. כשהגענו לארץ גרנו ברמלה ודי מהר עברנו לראשון לציון. אין ספק שלהגיע לישראל כילד צעיר זה לא קל. העיסוק בספורט עזר לי להתמקד וגם להתחבר לחוויה הישראלית. לא הפסקתי להתאמן והמשכתי את המסלול הספורטיבי שהתחלתי עוד באוקראינה – גם בישראל. אני שמח שלא ויתרתי והתקדמתי ואני מגיע להישגים משמעותיים. הוריי עדיין מתגוררים בראשון לציון, אך כיום אני מתגורר עם בת זוגתי בעיר נתניה. בעצם, אני נתנייתי החל משנת 2020 – לאחר הקמת המתקן הלאומי להתעמלות מכשירים במכון וינגייט".

איך בעצם התחלת את הקריירה הספורטיבית שלך?

"התחלתי להתעמל בהתעמלות מכשירים בנים כבר בגיל שש עוד באוקראינה,. הייתי אלוף אוקראינה לדרגתי כאשר עליתי לארץ. לאורך השנים צברתי הישגים משמעותיים, ביניהם, קביעת הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו במסגרת אליפות העולם 2019. זכיתי באליפות זו במדליית כסף במכשיר הקרקע. באליפות אירופה 2020 זכיתי להיות אלוף אירופה במכשיר הקרקע ובמדליית ארד במכשיר הקפיצות. זוהי הרגשה נפלאה לשמוע את התקווה מתנגנת ולראות את דגל ישראל. יש לי עוד מדליות מאליפויות אירופה ועולם. כמובן, גם מתחרויות בינלאומיות ברחבי העולם. לאורך השנים האחרונות".

"כשעליתי לארץ הצטרפתי  לאגודת מכבי תל אביב. מאז אני שם. זכיתי לשני מאמנים נפלאים ומקצועיים מאד שלא מוותרים לי ושותפים לכל ההצלחות שלי. המאמן הלאומי סרגיי וייסבורג והמאמן אנדריי גרינבנוב, שהגיע מאוקראינה ואף אימן אותי בצעירותי. הספונסרים שלי הם הונדה, מיני ליין ובנק הפועלים. אני מודה להם על כל התמיכה, שיחד עם המלגה של הספורט ההישגי והועד האולימפי, התמיכה מאגודת מכבי תל אביב והמעטפת המקצועית הנרחבת מאיגוד ההתעמלות, מאפשרים לי להתאמן בראש שקט ולהתמקד בפן המקצועי".

ארטיום דולגופיאט על נתניה: "אני מאד אוהב את זה שנתניה קרובה למכון וינגייט ולאולם ההתעמלות בו אני מתאמן כל יום. זו גם הסיבה העיקרית שהגעתי להתגורר בנתניה. 

מי המודל לחיקוי שלך?

"אין לי מודל חיקוי ספציפי, אבל אני מאד מעריך אנשים שהגיעו להישגים רבים ויודעים לעבוד קשה בדרך לשם. אני רואה את אלכס שטילוב ומתאמן איתו באולם, ויודע להעריך את ההישגים שלו בעולם".

מה אתה אוהב בעיר נתניה?

"אני מאד אוהב את זה שנתניה קרובה למכון וינגייט ולאולם ההתעמלות בו אני מתאמן כל יום. זו גם הסיבה העיקרית שהגעתי להתגורר בנתניה. אני רוצה לקוות שערים נוספות ימשיכו להשקיע במתקנים בענף ההתעמלות, כדי שמתעמלים צעירים יזכו לתנאים ראויים שיובילו אותם להצלחות".

"נתניה היא עיר יפה, עם טיילת ונוף מדהים לים. בתקופת הסגר אני וחברי לנבחרת ישראל, אילן קורצ'ק, בילינו הרבה שעות בריצה בטיילת. נהננו כל יום מחדש מהנוף".

"אני מאד שמח לייצג את ישראל באירוע כל כך מרגש כמו המשחקים האולימפיים. זו שנה מאד מיוחדת, שכן הדחייה של המשחקים בשנה והאימונים בצל הקורונה, לא הקלו עלינו המתאמנים ולא על המאמנים. הצלחנו לעבור את התקופה הזו למרות הקשיים וההתרגשות לקראת האירוע בשיאה.

 מה המסר שלך לדור הצעיר?

"מגיל צעיר השקעתי שעות רבות של עבודה קשה. חלמתי שאגיע להישגים ושאזכה לייצג את מדינת ישראל באליפויות חשובות בעולם ובמשחקים האולימפיים. אני עוסק בענף מדהים שהוא אחד הענפים הכי נצפים בזמן המשחקים האולימפיים. קצת קשה לי עם זה שמחוץ למשחקים הוא לא מקבל מספיק נראות ותשומת לב בתקשורת הישראלית.  זה חשוב שילדים קטנים יתעמלו ויחלמו להיות הדור הבא, שיסב גאווה ויביא הישגים למדינה. עם זאת, מדובר בענף שהתפתח מאד בשנים האחרונות הודות לאיגוד ההתעמלות. האיגוד תומך ומפתח עם מתקנים ומעטפת מקצועית מאד טובה למתאמנים. אני רוצה להאמין שבזכות זה נוכל לראות עוד ועוד צעירים מתחברים לענף ומפתחים אותו להישגים נוספים בתחום.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

אייל סגל חשף את תוכניות מכבי נתניה לעונה הבאה בפוסט

פיירברג איכר אירחה את נציגי נתניה לאולימפיאדה

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן