האגודה למלחמה בסרטן נתניה – כולן למען כולם

0
178
פרויקט כובעי הצמר. תמונת ארכיון באדיבות האגודה למלחמה בסרטן - נתניה

 

חיים שלמים אתה חושב שאתה חסין, שמחלות מדלגות מעליך בקצב של רץ באולימפיאדה, אופטימי כמו רוז בטיטאניק, רגע לפני שנרדמה על הקרחון בתקווה שג'ק יהיה שם כשתתעורר. והנה, העתיד כבר לא כזה ברור: זה יכול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. לגלות ברגע נתון שהגוף בגד בנו. לשנות בן רגע את הלך המחשבה ולקוות שהאונקולוג יידע למצוא את המינון הנכון של הכימותרפיה כדי שנצליח לעבור את זה. תחושת האובדן הזו היא תחושה המלווה רבים המגלים כי חלו בסרטן. מבחינה רגשית ונפשית עומדות עבור אלה שתי אפשרויות: ליפול אל תוך החשיכה ולהיעלם, או להילחם במחלה, לפרוח ולנסות ולראות את חצי הכוס המלאה.

לסניף האגודה למלחמה בסרטן בנתניה חברו יחד שתים: מקצועיות, מקסימות, עם לב רחב ונשמה ענקית, המקיימות אירועים ופעילויות לטובת חולים, מחלימים ובני משפחותיהם בנתניה והסביבה. אחת מהן היא סיגל אקל, תושבת נתניה ששירתה באגף המבצעים בצה"ל וכיום מרכזת, דוחפת ומנצחת על הפעילות בסניף. השנייה היא דנה רכבי-הלר, העובדת הסוציאלית של מחוז מרכז באגודה למלחמה בסרטן.

השתיים מאמינות, שאת המחלה הארורה אפשר ואף צריך לנצח ובנוסף, שההתייחסות להיבטים הנפשיים והרגשיים של החולים והמחלימים, חשובה לא פחות מההיבט הרפואי והסיעודי של המחלה.

"מרכזי הסיוע והתמיכה הינם מקום בו יכולים המשתתפים לחבור יחד ולהסתייע בכל הנחוץ להם בכדי להיאבק במחלה, כהשלמה לטיפול המוגש להם במערכת הרפואית, וכן להמשיך ולהתחזק גם לאחר סיום הטיפולים ולקראת חזרה לשגרת חיים רגילה. הפעילויות במרכזים תורמות לרווחת המטופלים, להפגת חששות ולהקלה על תחושת הבדידות", אומרות השתיים.

עד כמה הפעילות תורמת, בפועל, למשתתפים?
"ההשתתפות בכל הפעילויות מעצימה את ביטחונם העצמי של המשתתפים, מפחיתה מתחים ומסייעת בהתמודדות עם תופעות הלוואי של המחלה ובשיפור איכות החיים – בכל שלבי הטיפול וההחלמה".

פעילות האגודה למלחמה בסרטן רחבה הרבה יותר.
"בוודאי. במהלך החורף, כשהטמפרטורות בחוץ ירדו, חשבו באגודה על חולי הסרטן ששערם נשר בעקבות הטיפולים ויצאו בפרויקט ארצי בשם 'עוטפים בחום את חולי הסרטן'. גם בנתניה הצטרפנו לפרויקט והקמנו קבוצת סורגות. הצעירה ביניהן הייתה בת 17, שבאה לסרוג עם אימא שלה והמבוגרת בת 83. הן ישבו זו לצד זו מידי ערב, צחקו וסרגו במרץ כובעים, צעיפים ומחממי ידיים. משנערמה ערמה צבעונית ענקית, הן יצאו למחלקה האונקולוגית בלניאדו ודאגו לכסות את ראשו של כל ילד או מבוגר חולה סרטן".

צילה, תושבת נתניה וחולה בסרטן שד, מגיעה מזה מספר חודשים לסניף ואחת לשבוע היא משתתפת בקבוצת תמיכה לנשים המתמודדות עם המחלה. לנתניה און ליין היא סיפרה: "בהתחלה היה לי מוזר ואפילו קצת מביך לשבת עם נשים שאני לא מכירה, כולן חולות, ולדבר על המחלה שלי, על הפחדים שלי, מצבי הרוח שלי. לא התאים לי". לדבריה, לאט-לאט, היא נפתחה. דווקא תחושת 'הביחד', ללמוד לפרוק מתחים, סייעו בהתמודדות. "פתאום הבנתי, שלא רק אני חולה ולא רק אני חוששת מהבדיקה והתוצאות שלה. קלטתי שיש מקום אליו אני באה בלי פוזות. אני יכולה לדבר באופן חופשי ולהגיד כל מה שעובר לי בראש ולקבל תמיכה. מילה טובה וחיבוק חם. אני יודעת שהן כולן שם בשבילי וזה עושה לי טוב".

לאחרונה נפתח בסניף האגודה בנתניה שירות חדש: "הדרכה להורים שאחד מהם חולה בסרטן". במסגרת השירות ניתנים להורים כלים, הדרכה וסיוע בהתמודדות עם שאלות כגון כיצד לספר לילדים על המחלה, כיצד להתמודד עם תקופת הטיפולים, עם מצבי משבר וחולי. "לשירות החדש משמעות רבה", מסבירות סיגל ודנה: "כשמתגלה המחלה אצל אחד מבני המשפחה, לעתים רבות מוביל הדבר למשברים רבים. הניסיון הרב שנצבר אצלנו, אותו כולנו חולקים, בליווי אנשי מקצוע כמובן, מאפשר להעניק את הכלים המתאימים לבני המשפחה".

גם קבוצת פלדנקרייז נפתחה ובמקביל מתקיימות סדנאות 'מחלימים לחיים בריאים' ובהם משתתפים חולים, שבהתאם להמלצות מקיימים פעילות גופנית מתונה גם בזמן הטיפולים. היום כולם כבר יודעים שפעילות גופנית חשובה למניעת השמנה, מחלות וגם מחלות סרטן, אך לא כולם מודעים לחשיבותה של הפעילות הגופנית לחולים ולמחלימים מסרטן. דינה, אחת המשתתפות בקבוצה, מרחיבה: "החזרה לפעילות גופנית קשה ומפרכת. ורד המדריכה מכירה את הקשיים שלי ויודעת לכוון אותי לעשייה נכונה ודרכה לשינוי".

מלבד הפעילות בסניף, סיגל ודנה מבקרות חולים במחלקה האונקולוגית בלניאדו ודואגות שמדריכים של האגודה ידריכו את התלמידים והילדים להיות חכמים בשמש ואילו את בני הנוער להימנע מעישון, אלכוהול ותזונה לא בריאה. לילדים החולים הנעדרים מבית הספר בשל המחלה והטיפולים, דואגת דנה לסטודנט חונך שישלים את חומר הלימודים. אחרי החגים תורחב פעילות האגודה למלחמה בסרטן בנתניה. כל הפעילויות ניתנות לרווחת החולים ובני משפחותיהם ללא תשלום.

בשל חשיבות הפעילות אתם מוזמנים לשתף כמה שיותר את הכתבה. לכתבות נוספות על כל מה שנעשה בעיר נתניה, אתם מוזמניםלבקר בדף הראשי שלנו – נתניה און ליין – נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן