תומר בן ניסן יגרום לכם לרחף

תומר בן ניסן, בתחילת העשור השלישי לחייו, במקור מדרום הארץ, בעל מראה מרשים, חזות נעימה וגוף חטוב, מצליח להסתיר ילדות קשה. הוא היה נער דחוי בבית הספר, החברה לא קיבלה אותו וטראומה שעבר בילדותו ועליה הוא מסרב לדבר, רדפה אותו במשך שנים.

2
3522
תומר בן ניסן מעסה בכיר עיסוי מקצועי
תומר בן ניסן. צילום עצמי

 

בלב שכונה בדרום העיר תל אביב מסתתר לו צימר. בצימר יושב לו בחור צעיר, שנראה צעיר לגילו, מהסוג המופנם והשקט. קוראים לו תומר בן ניסן, מעסה בכיר עם מומחיות בשורה ארוכה של טכניקות ושיטות עיסוי. הוא רואה בעבודתו שליחות: לצד עיסוי מקצועי לספורטאים, לנשים ולגברים ובכלל לציבור הרחב, הוא ממשיך לטפל בנערים בעלי צרכים מיוחדים. זו הדרך שלו, כמי שבילדותו סבל מדחייה חברתית ומחרמות, לחזק את ביטחונם האישי של הילדים והנערים ולהעצימם.

רבים אחרים במקומו היו מוצאים עצמם בקצה השני של החברה. תומר בן ניסן בחר בדרך אחרת. הוא בחר לעבוד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ולהראות להם שאפשר אחרת – וגם כשקשה – תמיד ניתן לפרוץ את תקרת הזכוכית ולשנות. במקביל, החל ללמוד מקצוע טיפולי שהתחבר אליו: עיסוי מקצועי.

תומר הכיר את המומחה בתחום, אמיר מורנו, ובמשך שנים למד את כל הסודות, כל שיטות העיסוי ודרכי הטיפול – עד שהפך לאחד המעסים המקצועיים המוכרים יותר בת"א – מעסה בכיר אליו נוהרים ומגיעים מכל קצוות החברה.

במה אתה שונה, לגישתך, כמי שמוגדר מעסה בכיר מהקולגות שלך לתחום?

"אני מאמין במה שאני עושה, תמיד האמנתי. אני עובד מתוך הנשמה. אני מרגיש כל מטופל ומטופלת שלי, אני יודע היכן ללחוץ, מתי להרפות, איזה עוצמה לתת בכל אזור בגוף, וזה בלי שהמטופל פוצה פה, החיבור שלי עם המטופלים הוא בדרך האנרגיות שאני מעביר להם. לא יודע להסביר, אבל זה משהו שטמון בי"

מה הערך המוסף של אלה המגיעים אליך?

"אחרי שנים ארוכות של למידה עם טובי המומחים בתחום, אחרי אלפי שעות של ניסיון מצטבר, העדות הטובה ביותר לטעמי, מגיעה תמיד מהלקוחות החוזרים. אלה שעברו טיפול וחוזרים שוב, פעם אחר פעם. לא רק כי יש כאב או בעיה כזו או אחרת, אלא על בסיס קבוע לתחזוקת הגוף".

מדוע בחרת לעבוד, כעצמאי, בקליניקה משלך?

"מזה מספר שנים שאני עובד בקליניקה משלי. עבורי זה סוג של הגשמת חלום. הקליניקה שלי מזכירה צימר, מספקת את תחושת הפרטיות הנדרשת ועם חנייה מסודרת, שבתל אביב זה דבר נדרש. חלק מהטיפולים המקצועיים אותם אני מבצע, נועדו לסייע למטופלים שלי בהורדת לחץ דם, בהזרמת הדם לכל שרירי הגוף – זאת באמצעות שחרור הגוף והרפיית השרירים. יש בי צימאון עז ללמוד, ואני מאמין שידע הוא כוח. בכלל, אין דבר שמרגש אותי יותר מאשר לראות מטופל המגיע אליי מכווץ ויוצא זקוף ומחויך".

אתה מציג בגאווה שלל תעודות הסמכה מקצועיות. מדוע?

"ישנם המון מתחזים המפרסמים עצמם בכל מיני אתרים ומציגים את עצמם כמעסים. יש בתחום שרלטנים אשר עלולים לגרום למטופלים נזק גופני. חובה על כל מטופל לבדוק שיש למעסה תעודות הסמכה מקצועיות. אומנם אנחנו לא רופאים ולא מחליפים טיפול רפואי, אבל הטיפול בתחום עלול להיות מזיק כאשר הוא נעשה על-ידי חאפרים".

עד כמה הילדות שעברת והחרמות בבית הספר מהן סבלת בצעירותך, הובילו אותך למקצוע?

"הקשר הוא ישיר. העבודה שלי עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, היוותה סוג של תרפיה עבורי. ככל שסייעתי לילדים ולנערים יותר, גם אני התפתחתי, גם אני התגברתי יחד איתם על טראומות שליווי אותי במשך שנים. כיום אני מטפל באנשים מכל קשת החברה בישראל. דווקא מה שעברתי בעבר והכלים שלמדתי וסיגלתי בעבודה עם ילדים ונערים בעלי צרכים מיוחדים, מאפשרים לי להבין טוב יותר את המטופל, לדבר איתו מבלי ממש לדבר".

בתום הריאיון ביקש תומר בן ניסן לטפל בי. תנועה מסוימת שביצעתי בזמן ישיבתי על כיסא, הסגירה כאבי גב בחלק התחתון שהוא שם לב אליהם בהתבוננות בלבד. הטיפול כמעט שעה. באמצעות שמנים חמים שנרקחו במיוחד עבור תומר, יחד עם אבנים שחוממו וכמובן ידיו, התעוררתי משוחררת לגמרי. בדקות האחרונות הוא הניח את ידיו על ראשי. במשך שלוש דקות של שקט, הוא ביצע מה שהסביר לי כהעברת אנרגיות. קשה לתאר את התחושה באותן שלוש דקות. צריך לנסות את זה כדי להבין.

לדף הפייסבוק הרשמי של תומר בן ניסן הקלק: עיסוי מקצועי – תומר בן ניסן

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן