מכבי נתניה: שון ויסמן חזר לחייך

2
506
שון ויסמן - מכבי נתניה
שון ויסמן, מכבי נתניה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

בתחילת העונה, כשחלוצה של מכבי חיפה, שון ויצמן, חתם בקבוצת מכבי נתניה לשנה פלוס אופציה לשנה נוספת, היה ברור לצוות המקצועי שהמטרה המרכזית היא לאפשר לויסמן לפרוץ השנה בבוגרים – כך שיגיע מוכן לעונה הבאה. שון ויסמן, שבתור שחקן נוער כבש בממוצע עשרים שערים בעונה, עוד הספיק לשחק בעונה הקודמת במדי עכו ובבוגרים של חיפה. במדי מכבי נתניה המזל לא עמד לצדו. פציעה בברכו השביתה אותו לשלושה חודשים. לאחרונה חזר לסגל – כאשר ביום שני נכנס שון ויסמן כמחליף והצליח להשוות בדקה ה-90' ובפועל לקבוע עובדה: מאזן הקבוצה עד כה ללא הפסדים.

הבקעת שער בכורה בדקה ה-90', ובפועל מנעת הפסד ראשון העונה למכבי נתניה

"אכן, מדובר בנקודה חשובה מאוד לקבוצה. ברמה אישית ברור שזה כיף גדול, כי חיכיתי לרגע הזה  וחלמתי עליו במהלך כל שלושת החודשים שהייתי מושבת בעקבות הפציעה. הכי חשוב שעזרתי לקבוצה לחזור מפיגור במשחק כל כך חשוב".

האם ניתן לומר שהחלמת בצורה מלאה וחזרת לכושר מלא?

"מבחינה בריאותית, ברוך השם, החלמתי באופן מוחלט. אני בהחלט מרגיש שזה מאחוריי. בקשר להתאקלמות במכבי נתניה, הגעתי למקום המורכב מאנשים מדהימים, החל מהשחקנים, דרך הצוות המקצועי וכמובן ההנהלה עצמה. הליך ההתאקלמות שהחל לפני פציעתי ונמשך במהלך הפציעה, מתקיים גם כעת. מכבי נתניה משחקת כגוף אחד וזו עובדה".

שון ויסמן על הקושי בכיבושים של חלק מחלוצי הקבוצה: שיטת המשחק שלנו מבוססת על כיבושים המתחלקים בין שחקנים רבים

לחלוצי הקבוצה קשה השנה לבוא לידי ביטוי – בדגש על ברק בדש ורועי דיין. יש לך הסבר למה?

"אני לא חושב שזאת בעיה אישית שלהם. שיטת המשחק שלנו מבוססת על העובדה, שהכיבושים בקבוצה מתחלקים בין שחקנים רבים. זה, בעיני, משהו מאוד בריא שרק תורם לחוסנה של הקבוצה ולחלוקת הנטל. היבט נוסף קשור לדרך המשחק של היריבות. מרבית הקבוצות שמשחקות נגדנו מסתגרות ברוב דקות המשחק. מי שסובלים מזה הכי הרבה, הם החלוצים שנסגרים ברוב המקרים על-ידי מספר שחקנים. מנגד, בשל שיטת המשחק שלנו, החלוצים מפנים שטח לשחקנים שמגיעים מאחור ועוזרים די הרבה העונה בהבקעת שערים".

מה יותר קשה, לדעתך, להגיע למקום הראשון או לשמור עליו עכשיו?

"לדעתי, לשמור על המקום הראשון יותר קשה, ולו בגלל שרף הציפיות עכשיו עלה. עכשיו לא רק צריך לשמור על המקום הראשון, אלא להגדיל את הפער כדי למנוע מצבים בהם הפערים יצטמצמו משמעותית. מה עוד, שאנו מעריכים כי היריבות שלנו ישנו כעת אסטרטגיה – ממשחק סגור למשחק בו היריבות ינסו לעשות הכל כדי לתפוס כותרת על חשבון מכבי נתניה שטרם נוצחה".

למרות שמכבי נתניה במקום הראשון, נדמה כי סגל השחקנים כמו גם המאמנים מנמיכים ציפיות. מדוע?

"העלייה, בפועל, עדיין לא מובטחת. זו ליגה קשה וכולם מכירים אותה. יש עדיין עוד המון משחקים בקנה ואי אפשר לדעת מה יילד יום וכיצד יתפתח משחק. כולנו מאמינים, שאם נמשיך בשיטה של סלובו ושי, שלקראת כל משחק מכינים אותנו ומספקים לנו את כל ארגז הכלים הנדרש כדי לנצח, אז אנחנו בהחלט נהיה בדרך הנכונה. מעבר לזה, יש משהו מאוד נכון ומאוד יפה בעיני בשמירה על צניעות בדרך למטרה. אין זה אומר שאנחנו לא דרוכים, אבל שמירה על צניעות בהחלט מסייעת, מכניסה לפרופורציות ומונעת מצבים של שאננות".

מכבי נתניה מחזיקה באופציה לעונה נוספת לגביך. האם אתה רואה עצמךממשיך במדי נתניה, בתקווה בליגת העל?

"כן, בוודאי. מכבי נתניה זו קבוצה מדהימה, מועדון גדול ומפואר, צוות הנהלה ושחקנים ברמה הגבוהה ביותר. יודע מה, חוץ מזה קהל האוהדים של מכבי נתניה הוא בטופ שלוש של ליגת העל – כך שאני הרבה יותר מאשמח וזה ייחשב כבוד גדול בעיני לשחק גם בעונה הבאה במדי נתניה".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

אייל סגל בסך הכל מרוצה – ריאיון בלעדי

מנהרת הזמן: פודי חלפון על מכבי נתניה של אז והיום

2 תגובות

  1. בהצלחה למכבי נתניה בתקווה שבסוף העונה נחזור לליגת-העל ולשון וייסמן עשית בשכל שבאת למכבי נתניה בתקווה שתמשיך איתנו לעוד הרבה שנים .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן