נתניה: כך הפכה הכניסה לשמורת נחל פולג למזבלה

0
179
פסולת נחל פולג נתניה
עיריית נתניה מפנה פסולת בניין שהצטברה במשך חודשים

בשנת 2012, בעקבות תחקיר שביצע נתניה און ליין והערכות מקצועיות של המשרד להגנת הסביבה, הוכרזה נתניה כבירה אזורית בהשלכת פסולת בניין במקומות ציבוריים. איומי המשרדים הממשלתיים לחייב את עיריית נתניה בתשלום קנסות בסך מאות אלפי שקלים, עשו את שלהם: בעירייה מיהרו לפנות פסולת בניין שהושלכה בניגוד לחוק וחיזקו משמעותית את האכיפה בעניין. אלא, כך מסתבר, שבעוד מרבית האכיפה התמקדה לה באזור צפון ומרכז העיר, נשכח לחלוטין אזור רמת פולג.

במשך חודשים ארוכים ריכז אליו אזור נחל שמורת פולג, בשטח השיפוט של נתניה, עשרות טנדרים שפרקו, באין מפריע, פסולת בניין. "מדובר בעיקר בקבלני שיפוץ, שכדי לחסוך הצבת מכולה ללקוח, מתחייבים על פינוי ומשליכים בשטח".

מי ששמה לב תופעה היא תושבת השכונה ונציגת הוועד, טלי מולנר. בעודה מתעדת את פסולת הבניין שהצטברה, נדהמה מולנר לגלות, כי לא רק אתר לפסולת בניין הפך האזור – אלא גם לנקודת איסוף לפסולת אורגנית. בדיקה קצרה העלתה, כי באישור העירייה הוצבה במקום מכולה, המשמשת את מפני דחסניות האשפה של מגדלי עיר ימים. הסיבה: ניסיון לחסוך בנסיעות לפינוי הדחסניות לאתר פינוי האשפה העירוני. "מדובר במצב אבסורדי", קבעה מולנר: "במשך חודשים משליכים באזור פסולת בניין בניגוד לחוק ואין איש פוצה פה ומצפצף ואין פיקוח שיעקוב ויקנוס. זה לא תפקידנו כאזרחים לשמש פעם אחר פעם כפקחים לעירייה".

גורמים בשפ"ע מסרו לנתניה און ליין, כי "את השאלה איפה היה הפיקוח יש להפנות לפיקוח, אנחנו מצידנו פינינו את פסולת הבניין ונקים במקום גבעת חול כדי לחסום המעבר. בקשר לפינוי האשפה, נאתר מקום חלופי באזור התעשייה הצמוד, וכנגד המשאית שתועדה ביום שלישי מרוקנת דחסנית למכולה ושופכת נוזלים נפעל באמצעים משפטיים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "עם קבלת הדיווח המכולה שהייתה במקום פונתה והשטח נוקה. בנוסף, קיבל הקבלן דו"ח בהתאם לחוק האכיפה הסביבתי. ככלל, לכל מפגע יש לדווח למוקד 106 והנושא יטופל"

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן