שבוע החלל העולמי בפלנתניה בנתניה

שבוע החלל בפלנתניה בנתניה - בסימן "נשים בחלל"; עשרות רבות הגיעו לכיכר העצמאות לצפות בכוכבים, באמצעות טלסקופים ונהנו מהדרכות על כוכבי הלכת

0
294
שבוע החלל 2021 - פלנתניה נתניה
שבוע החלל בשידור ישיר. התמונה באדיבות פלנתניה - נתניה

שבוע החלל העולמי, שהתקיים בשבוע האחרון, היה בסימן "נשים בחלל". כבכל שנה מתחם הפלנתניה מציין את האירוע והפעם עם שיתוף פעולה מוצלח במיוחד של תצפית טלסקופים. התצפית נערכה לקהל הרחב בכיכר העצמאות ביוזמת עיריית נתניה, הפלנתניה ומנהלת מרכז העיר.

עשרות משפחות ויחידים הגיעו לצפות בכוכבים ונהנו מהדרכות על כוכבי הלכת. זאת באמצעות מספר טלסקופים שמוקמו בכיכר. במהלך הצפיה ראו את שבתאי, צדק והירח.

על המסכים הוקרנה הרצאתו של אלעד לרנר מדריך הפלנתניה, על האסטרונאוטית היהודיה ג'סיקה מאייר.

מעיריית נתניה מסרו, כי לאור ההצלחה, סוכם על מסורת חדשה של שיתופי פעולה ועריכת תצפיות כוכבים בכיכר.

בהמשך השבוע הגיעו תלמידות בית ספר "אורט אלתרמן" למתחם הפלנתניה. התלמידות למדו על נשים מובילות בחלל. נהנו מהדרכה ופעילות אינטראקטיבית וכן סיור מלא בפלנתניה שכלל צפייה במופע כוכבים בפלנטריום, למידה והנאה בגן המדע ועוד.

הלימודים התקיימו בשיתוף פעולה של מנהל החינוך אגף העל יסודי בעיר. כמו כן הפלנתניה וקהילת "הוריזון", שהינה קהילת מורי ומחנכי החלל של סוכנות החלל הישראלית.

מתחם הפלנתניה- מרכז מדע, חלל ותרבות בעיר נתניה. חרט על דגלו להנגיש את המדע והחלל לכלל מבקריו עם מגוון אפשרויות חדשניות הכוללות גם פעילויות הנעשות בשטח. המתחם מארח קבוצות, בתי ספר וקהל רחב באירועים מיוחדים, חגים וחופשות. מיצגי כוכבים בפלנטריום ותצפיות במצפה הכוכבים.

מנהלת הפלנתניה, שלי הרפז גרינברג, ציינה את חשיבות האירועים. "ישנה חשיבות לעריכת אירועים מטעם הפלנתניה שיגיעו לקהלים שונים מתוך אידיאולוגיה להנגיש את החלל לכל. בתקופת הקורונה למדנו, כי יש אפשרות להגיע לכולם גם באמצעות עריכת אירועים מחוץ לפלנתניה. החשיבות לשיתופי פעולה הן ברמה העירונית והן מול משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה הינה חשובה. היא ממצבת את הפלנתניה כגוף לימודי ומקצועי כשבמוקד הפעילות חשיפת הציבור לתחומים חלל ואסטרונומיה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן