נתניה במקום העשירי במסוכנות לאזרחים ותיקים

כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק לרגל יום האזרח הוותיק החל בחודש זה; למעלה מ-70 אזרחים ותיקים נפגעו בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בנתניה

1
318
צילום עמותת אור ירוק

לרגל יום האזרח הוותיק הבינלאומי, החל באוקטובר, ניתחו בעמותת אור ירוק את נתוני ההיפגעות של אזרחים וותיקים (65+) בתאונות דרכים. זאת במהלך חמש השנים האחרונות (2016-2020) ובהשוואה למספר האזרחים הוותיקים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים.

מאור ירוק מסרו, כי מטרת הבדיקה היא להצביע על "ערים אדומות" עם היפגעות גבוהה של אזרחים וותיקים. המטרה היא להניע את ראשי הערים לקחת אחריות ולטפל באופן מיוחד באוכלוסייה אשר נמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים.

תל אביב מובילה – נתניה במקום העשירי

מנתוני אור ירוק עולה, כי העיר נתניה במקום העשירי. 9.42 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר (377 נפגעים בחמש שנים, 75.4 נפגעים בממוצע בכל שנה).

במדד ההיפגעות שיצרו באור ירוק, תל אביב-יפו מובילה עם 16.30 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר. 1,145 נפגעים בחמש שנים, 229 נפגעים בממוצע בכל שנה. זאת למרות שהיא לא העיר עם הכי הרבה אזרחים וותיקים בישראל.

בת ים נמצאת במקום השני הגרוע עם 12.11 אזרחים ותיקים נפגעים (351 נפגעים בחמש שנים, 70 נפגעים בממוצע בשנה).

חולון נמצאת במקום השלישי עם 11.55 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים. (399 נפגעים בחמש שנים, 80 נפגעים בממוצע בשנה).

בני ברק היא העיר במקום הרביעי עם 11.15 אזרחים וותיקים נפגעים (155 נפגעים בחמש ש נים, 31 נפגעים בממוצע בכל שנה).

נס ציונה היא העיר במקום החמישי עם 10.96 אזרחים וותיקים נפגעים (72 נפגעים בחמש שנים, 14 נפגעים בממוצע בכל שנה).

עוד עולה, כי ירושלים העיר עם הכי הרבה אזרחים ותיקים נמצאת במקום ה-12 במדד ההיפגעות. 9.31 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר. (806 נפגעים בחמש שנים, 161 נפגעים בממוצע בכל שנה). כמעט מחצית משיעור הנפגעים בתל אביב-יפו.

מאור ירוק התייחסו גם לערים בחברה הערבית. בניגוד למגמת ההיפגעות הכללית של האזרחים מהחברה הערבית, הערים הערביות הן מהבטוחות ביותר ברשימה.

שלוש הערים הערביות – רהט, אום אל פאחם ונצרת, נמצאות בחמש הערים עם הכי מעט אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות.

"כאשר בוחנים את הערים החרדיות ניתן לראות כי בני ברק כאמור ממוקמת במקום הרביעי הגרוע. ביתר עלית במקום ה-26 (ארבעה נפגעים בחמש שנים). בית שמש במקום ה-30 (27 נפגעים בחמש שנים). מודיעין עלית במקום ה-35 (שני נפגעים בחמש שנים)".

פי ארבעה הולכי רגל נהרגים

עוד מסרו, כי "למרות הקורונה והסגר. למרות העובדה שאזרחים ותיקים רבים מצמצמים את היציאה מהבית, נהרגו מתחילת שנת 2021 29 אזרחים וותיקים כהולכי רגל. זאת לעומת 28 שנהרגו כשהלכו ברגל בתאריך המקביל בשנת 2020".

"חלקם של הולכי הרגל הוותיקים ההרוגים בשנת 2021 נאמד בשיעור של 44%. (29 הולכי רגל קשישים הרוגים מתוך 66 הולכי רגל הרוגים בסך הכול). נכון ל-29 בספטמבר 2021). האזרחים הוותיקים מהווים כ11% מסך האוכלוסייה בישראל. אבל נהרגים פי ארבעה יותר כהולכי רגל מאשר שיעורם באוכלוסייה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להזדקן במדינת ישראל. ההורים של כולנו מפחדים לצאת מהבית ולא רק בגלל הקורונה. כל חציית כביש היא הימור על החיים. האזרחים הוותיקים נהרגים בשיעור כפול מחלקם באוכלוסייה. הנתון הזה חייב להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים".

"חייבים למקד את הפעילות בהצלת האזרחים הוותיקים. רובם נהרגים כהולכי רגל. לכן חייבים לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב בסביבת בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. פסי האטה, הארכת הרמזור הירוק, ושיפור התשתית יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, חייבים להפוך את התחבורה הציבורית לנוחה ונגישה יותר לאנשים מבוגרים. זאת במטרה לעודד אותם לעשות בה שימוש יומיומי. מדובר במגוון פעולות פשוטות וזולות עם אפקטיביות גדולה ומוכחת. הגיע הזמן לגלות כלפי האזרחים הוותיקים רגישות וחמלה. לפעול על מנת לצמצם את ההיפגעות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים".

תגובה 1

  1. הכן בנתניה לא מתייחסים למצוקת אנשים מבוגרים ואף לא למצוקה של נכים.
    כמה וכמה פעמים פניתי לעירייה ואף למנכ"ל העיריה מר יורם כהן בדבר הנמכות של מדרכות ברחוב צבי צור בין רח' הגר"א לרח' רפאל איתן כדי לאפשר לנכים בכיסאות גלגלים ולהורים עם עגלות ילדים לחצות במעברי החציה לגן השעשועים ולגני הילדים בסביבה.אך ללא הועיל כבר שנתיים אנחנו מצפים לכך שום דבר לא נעשה ואיך אפשרות לחצות בכיסא גלגלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן