יורחב פרויקט שיפוץ חזיתות בנתניה

ראש עיריית נתניה מסרה במהלך סיור במרכז העיר, שפרויקט שיפוץ חזיתות בעיר יורחב; במסגרת הפרויקט שופצו למעלה מ-300 בניינים משותפים

0
184
ראש העירייה בסיור בבניינים ששופצו. צילום דוברות עיריית נתניה

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה במהלך סיור שקיימה כי היא מתכוונת להרחיב את פרוייקט שיפוץ החזיתות. זאת חרף הקורונה והקשיים הכלכליים שהתלוו למגיפה. כמו כן הודיעה על הכוונה להעלות את ההשקעה העירונית בפרויקט.

את הסיור ערכה ראש העירייה ברח' בן יהודה שבמרכז נתניה. ברחוב זה עברו כמה וכמה בניינים שיקום ושיפוץ נרחב. תוך ליווי הדוק של החברה לפיתוח ותיירות נתניה, הזרוע הכלכלית של העירייה.

בפנייה לדיירי אחד הבניינים, אמרה: "מה שיפה כאן זה קיבוץ הגלויות. מדברים בנתניה את כל השפות ומעבר לקהילתיות הנפלאה. אנחנו משתדלים שהעיר תלך ותשתפר ושאיכות החיים של התושבים בה תהיה טובה".

בתןך כך הביעו דיירי הבניינים השונים את קורת הרוח שלהם ממראה הבניינים החדש. הדיירים הביעו שביעות רצון מההובלה של החברה לפיתוח נתניה ומהשינוי שעברה נתניה. אחת הדיירות אף הגדילה לומר שכירושלמית לשעבר, היא אינה מתגעגעת לירושלים, כפי שהיא עשתה בעבר כי "יש לה היום את נתניה".

ראש העירייה הודתה לכל העושים במלאכה. בראשם חבר המועצה, אבי סלמה, יו"ר דירקטוריון ח.ל.ת המובילה את הפרוייקט. וכן למנכ"ל החברה, רמי דואני, לתומר קרני, מנהל המחלקה לשיפוץ חזיתות, לעובדי ח.ל.ת. ולקבלנים. ראש העירייה הודתה בעיקר לתושבים על שיתוף הפעולה שלהם.

מעיריית נתניה מסרו, כי העירייה, באמצעות ח.ל.ת, חצתה את רף 300 הבניינים המשותפים ששופצו במסגרת פרויקט חיזוק ושיפוץ חזיתות. זאת עם למעלה מ- 6,000 יחידות דיור ברחבי העיר והיקף פעילות של כרבע מיליארד שקלים.

תמריצים והטבות במסגרת פרויקט שיפוץ חזיתות

"במסגרת הפרויקט, הנוגע בעשרות אלפי תושבי העיר, שודרגו מעל ל- 300 בנינים משותפים רבי קומות. כך שהיקף הדירות שזכו לשדרוג הגיע לכ – 6,000 יחידות דיור. ההיקף כספי עמד על כרבע מיליארד שקלים, סכום חסר תקדים".

"עיריית נתניה, בהובלת ראש העיר מרים פיירברג איכר, מאשרת מדי שנה תקציב למימון ניהול פרויקט שיפוץ חזיתות הבניינים ברחבי העיר. מטרת המיזם, הינה להביא לשיפור חזות פני העיר ואיכות חיי התושבים כהליך משלים לתהליכי ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות בעיר. במקביל – לפיתוח מתחמי מגורים חדשים. במסגרת זו, מעניקה העירייה באמצעות ח.ל.ת, "מטריה ניהולית" וסל הטבות ותמריצים לעידוד שיפוץ הבית המשותף".

בעירייה ציינו, כי השירות מגיע לבתים משותפים בנתניה אשר גילם מעל 20 שנה וכן לצורך התנעת השיפוץ נדרשת הסכמה של כ -70% מדיירי הבניין.

במסגרת חבילת התמריצים התושבים נהנים ממספר הטבות. עריכת כתב כמויות על ידי מהנדס מלווה, מתן הלוואות ללא ריבית וללא הצמדה. בנוסף מימון ביניים בגין דירים סרבנים, שימוש במאגר קבלנים אשר נבחרו בקפידה באמצעות מכרז על פי דין. כמו כן ליווי כולל של צוות המומחים באגף שיפוץ חזיתות של ח.ל.ת, לאורכו של כל השיפוץ מתחילתו ועד סופו כולל עד לשנת הבדק.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן