רק אני והסאפ שלי

0
309
חבר מועצת העיר נתניה רפי ימין והסאפ - חוף סירונית
רפי ימין והסאפ - חוף סירונית, נתניה

את היום פותח מחזיק תיק הצעירים ומרכז העיר, חבר המועצה רפי ימין, בעדכון על מצב הגלים בחוף קונטיקי. כגולש גלים ותיק, מעל כמעט 20 שנה, הפך ימין מתחביב למקצוע כיפי. לאחר שעבר את ההכשרות המתאימות, הפך למדריך גלישת גלים בכלל עם התמחות בסאפ. לספורט נתניה און ליין – נתניה און ליין הוא מודה: "אין דבר יותר כיפי ומרגיע, מאשר לפתוח את היום, בשעות הבוקר המוקדמות, בים".

לטובת אלה שהמושג "סאפ", לא אומר להם הרבה, מסביר רפי כי הסאפ, או בשמו המלא פאדל בורד, הוא בעצם גלשן עמידה, הנחשב יציב מאוד בשל גודלו והחתירה בו נעשית באמצעות משוט. ענף הספורט הימי הזה הגיע לארץ לפני בערך 10 שנים, ובשנתיים האחרונות הפך ללהיט של ממש. כיום מתקיימות תחרויות אזוריות וארציות בענף, והשאיפה היא בעצם לקדם ולחשוף אותו בפני כמה שיותר אנשים.

מה בעצם ההבדל בין גלישת גלים סטנדרטית לגלישת סאפ?
"היתרון הבולט של גלשן הסאפ על גלשן הגלים הרגיל הוא ההתאמה שלו לאקלים בישראל. האקלים בארץ לא אידיאלי לאוהבי הים והגלים וזו עובדה קיימת, לצערם של כל גולשי הגלים פה בארץ כולל אותי. בישראל אין מספיק גלים גבוהים. עד שכבר יש, הם לא דומים לגלים מהם נהנים גולשי הגלים בסרי לנקה ובקוסטה ריקה. גלישה על גלשן סאפ לא מצריכה אקלים מיוחד, לא רוח מסוימת ולא מזג אוויר ספציפי. גלישה בסאפ מתאפשרת בכל תנאי מזג האוויר. ניתן לתפוס גלים ואף 'לרכב' עליהם זמן ממושך יותר – בניגוד לגלשן "רגיל".

"לתפוס גלים" על גלשן עמידה עם משוט?
"את לא הראשונה שמגיבה כך האמת ואני כבר לא מתרגש, זה פשוט עובד. נכון, על פניו, למי שלא מכיר את ענף הגלישה ויודע איך הדברים עובדים, קשה לדמיין גולש אשר עומד על הגלשן וחותר באמצעות משוט תופס גלים, אבל לא רק שזה אפשרי זה גם לא קשה".

ההנחה הרווחת בין גולשי הסאפ היא שרוב העוסקים בענף הן, בעצם, עוסקות (בנות), בין היתר בגלל החיטוב, האירובי וכמות הקלוריות 'הנשרפות' במהלך הפעילות על הסאפ. "חתירה בסאפ מחזקת את כל השרירים בגוף", מסביר רפי ומוסיף: "נשים רבות החותרות וגולשות בסאפ אמרו לי, שמבחינתן הסאפ הוא הדבר הכי קרוב להגשמת הפנטזיה הנשית: כושר גופני עם עיצוב גוף והפחתה במשקל שנעשה בכיף אמיתי ומרגיע בים, שזה אומר על הדרך גם לתפוס צבע".

מבחינה מעשית, מדובר בענף ספורט כיפי אבל תובעני מאוד
"תראי, שעה של גלישה בגלשן סאפ מביאה לשריפת קלוריות משמעותית. מדובר על עד 700 קלוריות. השרירים המופעלים לשמירה מתמדת על היציבות בזמן העמידה על הגלשן, בשילוב תנועת החתירה עם המשוט, מביאים את הגולש להפעלת לא פחות ממאה שרירים שונים בגוף. גלישה על סאפ עובדת, בין היתר, על סיבולת לב-ריאה, הגדלת מסת שריר ושריפת קלוריות כמו שכבר אמרתי. האימון הוא כיפי כיוון, שתמיד אפשר לשבת על הסאפ ולקשקש עם הגולש לידך. בכל מצב, הים עצמו מרגיע וזה יותר מכל חדר כושר".

האם גלישת סאפ נחשבת לספורט תחרותי?
"היום כן. הסאפ הפך לענף ספורט ימי תחרותי – גם בארץ. כיום ישנן תחרויות רבות, ברמה אזורית וכמובן ברמה ארצית. יתרה מזאת, לאט-לאט רואים נציגים ונציגות מישראל מתחרים בתחרויות בינלאומיות. ואולם, לטעמי, הבשורה המשמעותית יותר היא, שנבחנת אפשרות להפוך את ענף הסאפ לענף ספורט אולימפי, ככל הנראה, בשנת 2020.

בהתחשב בכך שמדובר בענף חדש יחסית בארץ, מהי הרמה בנתניה ביחס לארץ וביחס לעולם?
"הרמה של הישראלים בכלל ושל חותרי וגולשי הסאפ בנתניה בפרט היא גבוהה מאוד. לנתנייתים יש את היתרון הכמעט מוחלט, שהעיר ממוקמת על רצועת חוף בת 14 קילומטרים. אני מאמין, שאם ענף הסאפ באמת ייכנס לרשימת הענפים האולימפיים, לא ירחק היום ובו בנבחרת ישראל יככבו נתנייתים. באשר לסיכוייהם, אני מוכן להמר שבניגוד לענפים רבים בהם אנו שורדים, בענף הסאפ סיכוי אדיר שנגרוף מדליה".

השלם את המשפט: גלישת סאפ עבורי היא…
"החיבור המושלם בין הגולש (האדם) לעצמו ולים".

אהבתם? מוזמנים להגיב ולשתף. לכתבות נוספות סביב השעון מעולם הספורט של נתניה, מוזמנים לבקר בדף הבית של ספורט בנתניה מבית נתניה און ליין.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן