כך תכינו מופלטה מושלמת – ממש כמו הסבתות המרוקאיות

קבלו מתכון למופלטה בגרסה של בלוגר האוכל סער אהרוני. על הדרך גם מתכון ספינג' לאיזון טעמים. העיר נתניה חוגגת מימונה... 

0
2265
קבלו מתכון למופלטה בגרסה של בלוגר האוכל סער אהרוני. על הדרך גם מתכון ספינג' לאיזון טעמים. העיר נתניה חוגגת מימונה... 
כך תכינו מופלטה
קבלו מתכון למופלטה בגרסה של בלוגר האוכל סער אהרוני. על הדרך גם מתכון ספינג' לאיזון טעמים. העיר נתניה חוגגת מימונה… 
אחת לשנה, בערב המציין את סיום חג הפסח, חוגגים כל יהודי יוצאי מרוקו מימונה. המימונה כל-כך תפסה, עד שכמעט כל הישראלים מחפשים לעצמם משפחה מרוקאית כדי להתארח וליהנות מהמתוקים ומלכת החג: מופלטה.
מופלטה חייבת להיעשות מבצק שהוא גמיש ומשומן היטב. רק אז מרדדים אותו. ההגשה היא עם חמאה, עשרות סוגי ריבות, דבש ובכלל כל דבר מתוק שיש. הגרסה שאני מציע עבור מתכון למופלטה קצת שונה מהמסורתית, כי בכל זאת היא שלי.

מתכון להכנת מופלטה | דרגת קושי: קל

מרכיבים:
4 כוסות קמח
1 ורבע כוסות מים חמימים
כפית שטוחה מלח
כף גדושה סוכר
4 כפיות שמרים יבשים
¾ כוס שמן צמחי לבצק
3 כפות שמן צמחי לשימון המחבת
שלבי הכנה:
מדללים את השמרים והסוכר בחצי כוס (120 מ"ל) מים ומניחים בצד למשך 15 דקות. במקביל, בקערה של מיקסר, מוסיפים את הקמח ויוצרים גומה במרכז. יוצקים לגומה הזאת את תערובת המים, הסוכר והשמרים. תוך כדי לישה מוסיפים את יתרת המים בהדרגה. רק אז מוסיפים מלח. לשים ידנית במהירות גבוהה – עד לקבלת בצק רך מאוד.
נותנים לבצק לתפוח במשך שעה שהוא מכוסה במגבת. לאחר זמן התפיחה הדרוש, מחלקים את הבצק ל-25 חלקים שווים. לאחר מכן מוזגים עליהם שמן. נותנים לכדורים לשבת על צלחת למשך 15 דקות.
בינתיים מחממים מחבת ומשמנים קלות וחוזרים לבצק. על משטח עבודה משומן היטב ובעזרת הידיים, משטחים את חתיכת הבצק הראשונה דק ככל האפשר, תוך שימת לב לא ליצור חור.
מניחים את המופלטה הראשונה על המחבת החמה. לאחר כ-20 שניות הופכים את המופלטה ומוסיפים חתיכת בצק נוספת על הצד הראשון (המטוגן). הופכים את כל הערימה אחרי דקה.
אני נוהג להגיש לצד מופלטה גם ספינג'. למי שלא יודע או מכיר, ספינג' זו סופגנייה מצפון אפריקה. אם תשאלו את תושבי נתניה, הם יאמרו שהמקור הוא במטבח הטריפוליטאי (לוב). אני, אישית, מכיר את הסופגניה המושלמת הזו מהמטבח המרוקאי וכמובן הטוניסאי. תלחצו כאן כדי להגיע למתכון להכנת ספינג'

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן