כנאפה גבינת עזים וחמאה מזוקקת

1
1581
כנאפה גבינת עזים וחמאה מזוקקת - נתניה און ליין נתניה
כנאפה עם גבינת עזים וחמאה מזוקקת

אני חייב להתוודות, יש לי אהבה מיוחדת לכנאפה. מדובר במעדן קדאיף אשר תמיד מצליח לרומם את הרוח. הכנאפה גם מתחברת לי לאווירה. לא יודע אם שמתם לב, אבל כמעט תמיד, כשאוכלים כנאפה, זה מלווה בכמה אנשים עם כפית, שתיקה ורק קול פיצוח הקדאיף המקורמל נשמע בחדר.

המתכון של הכנאפה הוא גנארי, כזה שעובר מדור לדור, כאשר לכל אזור הכנאפה המאפיין רק אותו. החותמת שלי במנה, היא השימוש בסמנה (חמאה מזוקקת). כמובן שניתן להשתמש בחמאה רגילה, אבל, השימוש בסמנה מקפיץ את המנה לטעמי לגבהים חדשים.

מתכון כנאפה עם גבינת עזים וחמאה מזוקקת

חומרים:

200 גרם קדאיף
150 גרם חמאה או 200 גרם סמנה
100 גרם גבינת טוב טעם
150 גרם פרומעז

100 גרם פיסטוק טחון
2 כוסות סירופ סוכר (ניתן לרכוש – עדיף להכין)

אופן ההכנה:

שמים את הקדאיף בקערה עמוקה ומוסיפים חצי מכמות החמאה או הסמנה. מעסים ומפרידים את שערות הקדאיף, המטרה היא לרכך את הקדאיף. יוצרים שכבת של קדאיף על מחבת ועליה מניחים את הגבינות. כעת, מכסים עם שאר הקדאיף, מחממים על אש בעוצמה נמוכה-בינונית עד שצבע הקדאיף בצדדים הופך שחום.
בשלב הזה נוריד את המחבת מהאש ונהפוך את הכנאפה עם מרית גדולה – כדי שגם הצד השני יקבל את הצבע הרצוי. חשוב מדי פעם להרטיט את המחבת כדי למנוע הידבקות, ובעזרת כף עץ לבדוק את תחתית הכנאפה כדי לוודא את רמת ההזהבה.
לאחר שקיבלנו את רמת ההזהבה הרצויה וגם הגבינה נמסה, מעבירים לצלחת, יוצקים מסירופ הסוכר ומקשטים בפיסטוקים, רצוי לאכול חם ולקרוא למשפחה ליהנות מכנאפה חמה עם גבינת עזים מתוקה.

הכנת סירופ סוכר ביתי: לתוך סיר קטן על אש נמוכה מוזגים שתי כוסות מים, שתי כוסות סוכר ומיץ מלימון סחוט. מבשלים ומערבבים עד לקבלת סירופ סמיך.

הכנת סמנה (חמאה מזוקקת): לתוך סיר על אש נמוכה-בינונית מכניסים חמאה בכמות נדיבה, ממיסים למצב רתיחה. עם כף אוספים את הקצף הלבן שנוצר. בהליך של בערך עשר דקות ניקוי, תקבלו סמנה אמיתית.

אהבתם? מוזמנים להגיב ולשתף. אשמח לעמוד לרשותכם, בכל שאלה או תובנה, בקבוצת הפייסבוק שלי "המטבח של אהרוני", כאן בבלוג או באמצעות הודעת ואטס-אפ לנייד: 0525808729 רגע לפני תרשו לי להמליץ לכם להתרשם ממתכונים נוספים שלי כאן, בפורטל נתניה און ליין – נתניה און ליין, בבלוג שלי – הבלוג של סער אהרוני 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן