פורסם מכרז להקמת חיבור צפוני נוסף לנתניה באמצעות גשר

הגשר החדש המתוכנן, באורך של 140 מטרים, יאפשר כניבה ויציאה צפונית נוספת לכביש החוף מנתניה. על הדרך יחבר את השכונה החדשה המתוכננת "חוף הזהב". 

0
340
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

עיריית נתניה באמצעות החברה לפיתוח נתניה פרסמה מכרז להקמת חיבור למחלף חבצלת. מדובר על גשר באורך של 140 מטר, שיאפשר כניסה ויציאה צפונית נוספת לכביש החוף (מלבד איינשטיין). בתוך כך יחבר את השכונה החדשה  "חוף הזהב" שבצפון העיר למחלף חבצלת.

השכונה הצפונית "חוף הזהב" עתידה למנות 3300 יחידות דיור. כבר עכשיו שווקו בהצלחה על ידי מנהל מקרקעי ישראל כ – 1500 יחידות דיור. על חלק מהם הוגשו בקשות להיתרי בנייה. ביצוע הגשר ייעשה בידי ח.ל.ת – החברה לפיתוח ותיירות נתניה והמימון לעבודות יגיע מרמ"י. רמ"י הבטיחה לממן את העלויות במסגרת הסכם הגג עליו חתמה עם עיריית נתניה.

האזור עצמו היה שייך עד לפני כשנתיים למועצת עמק חפר. אולם, בתהליך של שינוי גבולות שיזמה הנהלת העיר, הוא הועבר לרשותה של נתניה, לרבות המחלף האמור.

ארז טל, מהנדס העיר, אישר את הפרטים למערכת נתניה און ליין – ksn. "זה קריטי שייסלל כביש עוקף כזה, כי אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן שכל תנועת כלי העבודה כגון טרקטורים ומערבלי בטון תעבור דרך שכונת עין התכלת. מה שיגרום לכך, שתושביה יסבלו במשך שלוש שנים במהלך העבודות על השכונה החדשה". עלות הקמת הגשר מוערכת בסכום של כ-55 מיליון שקלים. הצפי לסיום ביצוע: 24 חודשים ממועד העלייה על הקרקע.