מאות תלמידי כיתה א' נחשפו לספרים בכפר יונה

במסגרת התכנית "נבחרים מספרים" של הספריה העירונית כפר יונה, ביקרו החודש בספריה יותר מ- 500 תלמידי כיתות א'.

0
169
נבחרים מהספרים. פרויקט הקריאה של כפר יונה
נבחרים מהספרים

במסגרת התכנית "נבחרים מספרים" של הספריה העירונית כפר יונה, ביקרו החודש בספריה יותר מ- 500 תלמידי כיתות א'. מטרת התכנית לטפח את אהבת הקריאה ואת תחושת הסקרנות.

בהדרכת הספרניות, הכירו התלמידים את מגוון השירותים הרחב שמציעה הספריה. זאת, בדגש על ספרי קריאה ברמות ובנושאים שונים. החל מכתבי עת, סרטים, משחקי קופסה ועד מחשבים, מרחבי קריאה ומשחק ועוד.

התלמידים נהנו משעת סיפור ייחודית, מפי אנשי חינוך ואישי ציבור מקומיים. הם קראו באזניהם את הספר "הדב והפסנתר" מאת דיויד ליצ'פילד, בליווי נגינת פסנתר. בין המקריאים: מנכ"ל המרכז הקהילתי, יושבי ראש הנהגות ההורים, מנהלים וצוות הספריה. בסיום, התקיים משחק "חידון מהספרים", שבו זיהו התלמידים את שם הספר על -פי הכריכה.

תרצה שקד, מנהלת הספריה העירונית כפר יונה, אמרה למערכת KSN, כי "אנו מתמידים במסורת הזו. מסורת אשר מוכיחה את עצמה כל פעם מחדש. בכל יום ביקור כזה מגיעים נרשמים חדשים לספריה. הצלחת התכנית לא הייתה מתאפשרת ללא שיתוף הפעולה האיתן בין הספריה העירונית לבתי הספר והמורים המסורים. תודה לצוות הספריה, אשר הבטיח שכל תלמיד ייצא מהספריה מלא תשוקה לקריאה, כשהוא חמוש בידע על המשאבים, העומדים לרשותו בין כתלי הספריה".

את המהלך מובילות הספרניות שמרית בר-בוחבוט ושירי ויין, שהדריכו והפעילו את התלמידים. המתנדבת ריקי אראל, שהתיצבה מדי יום – כדי ללוות את הסיפור בנגינת פסנתר, ועידו בן חמו, שתרם גם הוא מזמנו ומכישרונו המופלא בנגינה, וגם לספרן ניר חוטר-ישי, שנרתם למשימה.