פודי ממש לא אופטימי

0
548
פודי חלפון. תצלום מתוך עמוד הפייס

 

בסיום משחק הבית האחרון מול הפועל עכו, בו רשמה נתניה (שוב) תיקו ביתי מאכזב וסגרה סיבוב ליגה ראשון עם אחד המאזנים הגרועים ביותר שנרשמו אי-פעם בליגת העל, קשה היה להביט על פניו של פודי חלפון. הוא נראה קודר מתמיד. האיש האופטימי, שתמיד משדר ניצחון עד הרגע האחרון, אמר לי ביציאה מהמגרש שהוא לא רואה את הקבוצה, במצבה הנוכחי, שורדת את העונה. בראיון לנתניה און ליין מדבר פודי חלפון על הכל. לא בראי העבר, אלא מתוך ניסיון לצפות את העתיד.
האם, לראייתך, מדובר בקבוצה בהרכב החלש ביותר (נכון להיום) שידע מועדון מכבי נתניה?
"הכל עניין של הישרדות. לגישתי, אם הקבוצה תרד ליגה סימן שהיא קבוצה חלשה. אם לא תרד, אז זה ממש לא משנה מה הייתה היכולת במהלך העונה. מה שחשוב זה מבחן התוצאה בסוף העונה".

האם חילופי המאמנים בשלב מוקדם יחסית היוו, לטעמך, טעות?
"אני, אישית, לא חושב שיש עניין של מאמן. אני לא רואה את עטר מצליח, בהרכב הנוכחי ועם גל הפציעות שהיה, להשפיע על הסגל הנוכחי או לשנות יותר מדי. אני חושב שהבעיה היא יותר עמוקה. לדבר על רגל אחת, זו תהיה טעות. הבעיה עמוקה הרבה יותר ומתחילה בגישה עליה בנויה הקבוצה. מעין גישת 'סמוך' על סמוך'".

המצב כרגע הוא מצב נתון. איך יוצאים מהבוץ?
"בינואר אפשר להביא שחקנים. לדעתי, חייבים ללכת בכל הכוח על איתי שכטר וחן עזרא שיתכן וישוחררו מחיפה. הסיבה להבאתם, מעבר ליכולתם המקצועית, זה שהם הצליחו בנתניה והם מזוהים עם המועדון. למרות שהם בעונה פחות טובה בחיפה, אני מאמין שבנתניה עם עטר הם יצליחו".

שכטר ועזרא, בקנה מידה ובמצבה של נתניה, נחשבים לשחקנים יחסית יקרים. האם יש לכך היתכנות כלכלית?
"אני בטוח ,שאם חיפה תרצה לשחרר אותם, אז תימצא הדרך הכלכלית מול נתניה. זה אינטרס של שתי הקבוצות וזה מה שקורה בכדורגל, בדרך כלל, ששתי הקבוצות מתחלקות בעלויות שלהם".

על רגל אחת, מה הבעיה הכללית שלטעמך מאפיינת את מכבי נתניה?
"הבעיה מתחילה, לטעמי, במחלקות הנוער שלא מצליחות לייצר מספיק שחקנים לקבוצה הבוגרת. יותר חמור בעיני זה, שהמון שחקנים אשר משחקים במחלקות הנוער, כלל לא גרים בנתניה ואין להם את המחויבות שיש לשחקן שגר בעיר. מכיוון, שהם מסיימים משחק ונוסעים לעיר שלהם ושוכחים מזה. אני מאמין, שכאשר שחקן נולד בעיר ומשחק בעיר ובשביל הקבוצה של העיר, בדיוק כמו בתקופה שלנו, המחויבות שלו היא גדולה הרבה יותר".

סליחה, שחקנים רבים שגדלו בעיר – כדוגמת ריף מסיקה – מצאו עצמם בסופו של דבר בקבוצות מחוץ לעיר
"גם על זה אני מדבר. נתנו לריף מסיקה ללכת ולהשתפשף בקבוצות אחרות. זה בסדר, אבל לא ידעו להחזיר אותו בזמן לקבוצה. ולי יש שאלה עם תשובה רטורית: איזה מוטיבציה יש לשחקן כזה לבוא לשחק במכבי נתניה, אם כל הזמן נתנו לו לשחק בקבוצות אחרות ואף פעם לא האמינו בו".

כיצד אתה קושר את נושא הנוער ואהבת הסמל לקבוצה הבוגרת – בעידן בו כדורגלן מקצועי אמור לתת את כל כולו, בכל קבוצה?
"הכל קשור בהכל. אם באגודות הכי טובות ומובילות בעולם דואגים, בראייה מקצועית וכוללת להעלות בין שניים לשלושה שחקנים מהנוער לבוגרים, נתניה לא שונה. לתחושת המחויבות יש משמעות רבה. אעשה זאת אחרת, במצבה הנוכחי של הקבוצה, אם אני הייתי המאמן, הייתי מעלה יותר שחקנים מהנוער ומכין אותם, כיוון שחלקם לא נופל באיכותו מחלק מהשחקנים המשחקים בסגל".

מהם הסיכויים של מכבי נתניה לשרוד את הליגה?
"אני אומר לך את האמת: אני לא רואה כיצד אפשר בסגל הנוכחי לצאת מכל הסיפור הזה. המצב מאוד קשה. כמו שהקבוצה נראית, למרות שרואים מחויבות בחלק מהמשחקים, הקבוצה תצטרך המון מזל. להערכתי, רק חיזוק בינואר יגדיל הסיכויים משמעותית להינצל העונה מירידה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן