נתניה: עצורים נוספים בחשד להעלמת מס בהשכרת דירות

0
138
בתמונה: גבר שעל ידיו אזיקים
צילום fotolia

תושב נתניה, כלכלן שנעצר על ידי חוקרי מס הכנסה מרכז בחשד שהעלים מס. על פי החשד בשנים 2005 עד 2014 השכיר החשוד תשע דירות שבבעלותו, חלקן אף מפוצלות ולא דיווח על כך לרשות המיסים. בחקירתו הודה החשוד, כי לא דיווח על הכנסות של למעלה משני מיליון שקלים.

בנוסף נעצרה תושבת תל אביב, בחשד לחוסר דיווח ולהעלמת מס. מרשות המסים נודע, כי החשודה מילאה הצהרה על נכסים שבבעלותה, אך השמיטה כל כל נכסי הנדל"ן שברשותה ואת ההכנסות מהשכרתם. לפני שבועיים פתחה החשודה תיק במשרדי מס הכנסה בירושלים והצהירה על שתי דירות בירושלים, אשר נרכשו והושכרו החל משנת 2013. בבדיקה התברר, כי הדירות הללו נרכשו הרבה קודם לכן וכי החשודה מחזיקה בשבע דירות בהן דירות בערים נתניה, בתל אביב ובחולון, אותן רכשה והשכירה, בעוד היא מתגוררת בדמי מפתח.

החשודה נקראה לחקירה, אולם לא התייצבה. כאשר אותרה טענה, כי אין ברשותה מפתחות לביתה, אולם הם "נתגלו" כשהוצג בפניה צו חיפוש מבית משפט. זאת ועוד במהלך חיפוש שנערך בביתה נתפסו מסמכים וחוזים המעידים על העבירות שעברה, החשודה ניסתה לקרוע את הראיות. מאוחר יותר הודתה באי דיווח על הכנסות שלכשני מיליון שקלים.

מרשות המסים נמסר, כי "בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על כלל מקורות ההכנסה שלהם. מכתבים אלו נשלחו לאנשים שאין להם תיקים ברשות המסים, אולם בהתאם להצלבות מידע שבוצעו וסימנים מחשידים אחרים, עולה כי על פניו יש להם הכנסות שאינן מדווחות. כ-70,000 איש השיבו למכתבים עם נתונים לגבי הכנסותיהם ומתוכם כ-20,000 איש פתחו תיקי עוסק בגין הכנסות החייבות בדיווח. כחלק מפעולות אכיפת הדיווח, נחקרו עד כה כ-250 איש מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות. מעצריהם של כ-20 חשודים בשבועות האחרונים, התבצעו לאחר שלא השיבו למכתבים גם לאחר קבלת תזכורת ולאחר שיודעו כי אי מענה מהווה עבירה פלילית. מעצרים נוספים צפויים בהמשך".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן