על רקע קריסת המצוק ביקרה השרה להגנת הסביבה בנתניה

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מעריכה כי נדרשים כ-400 מיליון שקלים כדי להשלים ההגנות הימיות. את הדברים אמרה במהלך הסיור שקיימה במצוקי נתניה

0
488
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מבקרת בנתניה. הסיור המקצועי במצוקי נתניה - בעקבות התמוטטות של מעל 800 טון אבנים וחולות.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מבקרת בנתניה

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מעריכה כי נדרשים כ-400 מיליון שקלים כדי להשלים ההגנות הימיות. את הדברים אמרה במהלך סיור במצוק החופי בנתניה. מצוק, שמאות טונות ממנו, התמוטטו במהלך יום חמישי האחרון.

"אנו נפעל לסגור את הפערים עם החלטת ממשלה, המיועדת לקדם את ההגנות הימיות. אנו מעריכים כי נדרשים כ-400 מיליון שקל לצורך השלמת ההגנות הימיות. נוודא כי תקציבים אלה יהיו חלק מהחלטת הממשלה"

בסיור השתתפו ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר וכן מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי החוף אילן לביא.

אירוע קריסת חלק מהמצוק בנתניה, אירע בשרשרת המצוקים המסוכנים בישראל. על פי ההערכות, באירוע זה קרסו כ-800-1,000 טונות חול. בימים אלה מתבצע בעיר נתניה פרויקט לאומי גדול של בניית שוברי גלים מצפון לאזור הקריסה. במקטע זה צפויים בקרוב להיבנות שישה שוברי גלים נוספים.

רצועת החוף של ישראל, לאורכם של כ-190 ק"מ, כוללת כ-45 ק"מ של מצוקים. מצוקים אלה מצויים מעל רצועת החוף בקטע שבין חדרה לאשקלון. במקטעים מסוימים לאורך קו חוף רכס מצוקי כורכר, קיימת סכנת התמוטטות.

בהתאם להחלטת ממשלה 5053, החלה לפעול בשנת 2015 החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון. את המאבק הציבורי להכרה בטיפול במצוקי החוף כבעיה לאומית, הובילה ראש עיריית נתניה.

"אני מודה לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, על שהגיעה במהירות. זאת כדי להבין מקרוב את גודל אירוע קריסת חלק מהמצוק היפה שלנו ואיתו חלק מהטיילת. למזלנו, לא היו נפגעים בנפש. השרה בחנה מקרוב גם את פרויקט שוברי הגלים המתבצע. האירוע ממחיש עוד יותר את החשיבות בהמשך פעילותה של החברה להצלת המצוקים. זאת באמצעות אישור תוספת תקציב להגנה הימית והיבשתית כאחד על-ידי המדינה. אני מודה לשרה על מהירות התגובה". אמרה בתום הסיור פיירברג-איכר.