עוגת ביסקוויטים משודרגת

3
1181
עוגת ביסקוויטים משודרגת - נתניה
עוגת ביסקוויטים משודרגת. צילום סער אהרוני

אין בית ישראלי בו ילדים לא גדלו על עוגת ביסקוויטים. היא קלה להכנה, היא טעימה והיא מייצגת, בעיני, טעמים של ילדות – לא רק שלי, אלא גם של ההורים שלנו. בדיוק כמו המדינה, כך גם עוגת הביסקוויטים המסורתית, גדלה והתפתחה. השנה, לרגל יום העצמאות, הענקנו עצמאות לעוגת הביסקוויטים – קפה (נס קפה עלית שזה הכי ישראלי שיש), ולשלב בין הישן והמוכר לחדש ולמעניין. גם כאן, אופן ההכנה פשוט. גם כאן, מומלץ ורצוי לאכול מהעוגה רק לאחר ששמתם אותה במקרר ללילה כדי שתספוג את הטעמים. ואם, במקרה, התעוררתם בבוקר וגיליתם שחצי תבנית נעלמה לה ומישהו החליט ליישר אותה, אל תתרגשו, זה בטח הגמדים שקפצו לביקור…

עוגת ביסקוויטים משודרגת

המרכיבים:
2 כפות נס קפה + רבע כוס מים רותחים לקבלת סירופ קפה מרוכז
200 גרם ביסקוויטים (באופן מסורתי, ביסקוויטים של חברת פתי בר הכי מומלצים)
כף תמצית וניל
חבילת בישקוטים (וזה כבר חלק מהשדרוג)

מרכיבים לקרם חמאת בוטנים:
500 מ"ל שמנת מתוקה
כפית ברנדי
5 כפות של חמאת בוטנים
שקית אינסטנט וניל

אופן ההכנה:
1. בשלב ראשון נכין את הבסיס של העוגה. בתבנית אינגליש קייק (מתאימה בגודל בדיוק לפתי בר) נפרוס שכבה של פתי בר, בלי להרטיב בסירופ אספרסו.

2. נקציף 500 מ"ל שמנת מתוקה עם אינסטנט וניל ותמצית וניל. יש להגיע לקצף אחיד, אבל לא נוקשה. נוסיף את חמאת הבוטנים, את הברנדי ונאחד בין החומרים.

3. ניצוק שליש גובה של הקרם חמאת בוטנים על הפתי בר ונרפד בבישקוטים. נסגור עם שכבה נוספת של פתי בר שטבלנו ראשית בסירופ אספרסו. ניצוק שוב שליש מכמות הקרם ונרפד בבישקוטים מהולים בסירופ אספרסו. נסגור מעל בשכבת ביסקוויטים מהולה באותו סירופ קפה,בשלב זה אני ממליץ לתת בעדינות לחיצה על שכבת העוגה כדי לקבל עוגה הומוגנית וסימטרית.

4. ניצוק את השליש האחרון של העוגה להתייצבות וניישר. טיפים: לחובבי טעם השוקולד המסורתי, ניתן לצפות את העוגה בשוקולד נמס. בכל מקרה, אל תשכחו להכניס למקרר ללילה וזהו. בתיאבון.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן