נתניה שוברת שיא בהתקנת מערכות פוטו וולטאיות

עיריית נתניה מבצעת בימים אלה את הפרויקט הגדול בארץ להתקנת מערכות פוטו וולטאיות על גגות מוסדות חינוך, מבני ציבור ומגרשי ספורט

0
1521
בתמונה: קירוי מגרש ספורט באמצעות מערכות פוטו וולטאיות. בית ספר אביחי - קריית השרון, נתניה
רווח כפול: מגרש ספורט ביה"ס אביחי בנתניה. צילון רן אליהו

עיריית נתניה מבצעת בימים אלה את הפרויקט הגדול בארץ להתקנת מערכות פוטו וולטאיות על גגות מוסדות חינוך, מבני ציבור ומגרשי ספורט. בימים אלה השלימה העירייה את הקירוי הראשון בפרויקט על גג בית ספר "אביחי", שיספק 247 קילו ואט. עד עתה הוקמו בעיר 80 מערכות. עם סיום הפרויקט יפעלו בעיר 300 מערכות.

מערכת פוטו וולטאית מייצרת אנרגיה ירוקה מקליטת קרני השמש ובכך מאפשרת הפקת חשמל תוך שמירה על איכות הסביבה, הפחתת זיהום האוויר ואיתנות כלכלית.

הפרויקט מתבצע על-ידי החברות EDF וולטה סולאר. על המיזם מפקח צוות מקצועי מטעם אגף איכות הסביבה, ואותו מלווים גורמי מקצוע ומומחים. הפרויקט עצמו עומד בכל התקנים המחמירים והעדכניים ביותר של משרדי הממשלה. בין השאר, המשרד לאיכות הסביבה, משרד החינוך ומשרד הבריאות.

בבית הספר "אביחי" (קריית השרון), כאמור, התקינו את המערכת על-גבי מגרש. המערכת תספק חשמל בגודל של 247 קילו וואט. היא תייצר חשמל נקי השווה ערך לשתילת  7,893 עצים. המערכת תחסוך כ-203,323 ליטר דלק. היא אף מונעת שריפת 237 טון פחמן. במידה והייתה מספקת חשמל ביתי, הייתה המערכת מייצרת חשמל לכ-70 משקי בית בממוצע.

הקירוי עצמו יספק לביה"ס מגרש עם צל כל השנה. במגרש התקינה העירייה, בנוסף, תאורה חסכונית ובקרת תאורה מתקדמת.

ערן טל, מנכ"ל וולטה סולאר, אמר כי "עיריית נתניה כחלוצה דחפה לפרויקט הגגות הסולאריים – באמצעות מערכות פוטו וולטאיות הגדול בישראל. מדובר על מהלך פורץ דרך"

אילון וניש, מנכ"ל חברת RE-EDF ישראל, אישר את הפרטים. עוד הוסיף, כי "לצד פעילותנו השוטפת בקידום פרויקטי סולאר בהיקפים גדולים, כדוגמת העיר נתניה, אנו רואים חשיבות רבה בסיוע לקידום מדינת ישראל לעמידה במחויבויותיה הבינלאומיות לייצור אנרגיה נקיה של כ 30% עד לשנת 2030. פרויקטים מסוג זה הינם WIN WIN לרשות המקומית, ליזמים ולמדינת ישראל".

ערן טל, מנכ"ל וולטה סולאר, אמר כי "עיריית נתניה כחלוצה דחפה לפרויקט הגגות הסולאריים הגדול בישראל. מדובר על מהלך פורץ דרך. אנו שמחים על השותפות הנפלאה של EDF-VOLTA עם עיריית נתניה ומצפים להמשיך את הפרויקט ויחד לדחוף למקסימום אנרגיות מתחדשות בעיר".

הגג המקורה, שכאמור מספק חשמל, נחנך במעמד ראש העיר נתניה מרים פיירברג איכר. יחד איתה נכחו סגן ראש העיר עו"ד אדיר בנימיני, מנכ"ל העירייה יורם כהן והפקידות הבכירה. שגריר צרפת בישראל, אריק דנון היה אורח הכבוד.