נתניה וטניס חופים – המרדף אחר החלום

1
505
טניס חופים - נתניה 2015
מגשימים את החלום. טום והחברים - טניס חופים, נתניה 2015

 

אם ניקח את משחק המטקות אשר כל-כך מזוהה עם הציבור הישראלי, נוסיף לו ענף הכדורעף ואת היתרונות של משחק הטניס הקלאסי. את המצרכים נתבל בהמון אהבה לים, אנרגיות מעולות ופיסת חוף קטנה, נערבב הכל יחד ומה נקבל? טניס חופים.

הענף החדש, הגיע אלינו מאיטליה לפני מספר שנים, אך רק לאחרונה הוא צובר תאוצה בארץ בכלל ובנתניה בפרט. בעקבות הסחף החדש אחרי הענף המסקרן, שוחחתי עם טום בקשי, שחקן טניס קלאסי לשעבר, שמרגע שנחשף לטניס חופים, עזב את המגרש המוכר וירד אל החוף. "האווירה היא שעושה את ההבדל", הוא הסביר לנתניה און ליין.

תתקן אותי אם אני טועה, אתה שחקן טניס קלאסי פעיל נכון?
"בגדול כן, עד לא מזמן שיחקתי טניס רגיל ואף השתתפתי בלא מעט תחרויות בארץ. הגעתי להישגים מרשימים, והיו כאלה שהגדירו אותי כנער, ככשרון די מבטיח בענף. לפני קצת יותר משנה נחשפתי לטניס החופים. השילוב של טניס יחד עם ים, גרם לי להתאהב בענף די מהר. בלי לחשוב יותר מידי פשוט, החלטתי לעבור".

בעצם, עזבת את המגרש הביתי שלך, הטניס המוכר והמפותח, לטובת ענף ספורט בתולי וחדש לפחות פה בארץ. זה לא קצת חבל?
"תראי, לצערי אין מודעות לענף הטניס חופים עדיין בישראל, מה שכן אני אופטימי כי בתקופה האחרונה הוא מתחיל לצבור תאוצה וזה כמו כדור שלג, אחד אומר לשני, קהל הצופים בחוף גדל מפעם לפעם, ישנה יותר היענות והתעניינות מצד אותם צופים ובכלל זה מרגיש שלאחרונה משהו מתחיל לזוז. לשאלתך, אני לא מרגיש תחושת החמצה שבחרתי לוותר על הנוחות והמוכר בטניס קלאסי, אני מרגיש תחושת החמצה שלא הכרתי את הענף מוקדם יותר".

באירופה נחשב טניס החופים לספורט פופולארי יחסית, שבהחלט מספק פרנסה. מדוע בארץ גילינו אותו באיחור?
"את טניס החופים הביאה לארץ הילה גרבר ממושב ארסוף, עת שטיילה באיטליה. אחרי שקנתה את הציוד הנדרש ולמדה היטב את חוקי המשחק היא החלה לשחק יחד עם חברים בחופי תל אביב ואף פתחה קבוצה בפייסבוק. הפעילות שנעשתה הובילה לכך, שאיגוד הטניס בישראל הכיר בענף כענף ספורט חדש. בעניין ענפי ספורט, בין קלאסיים ובין חדשים, ישראל כמדינה לא ממש מפותחת בכל הקשור לספורט וגם כמעט ולא משקיעה".

אתה, יחד עם עוד שני שותפים, עמלים בימים אלה על פתיחת בית ספר ראשון בנתניה לטניס חופים.
"אכן, אני יחד עם ים אדיב ושותף נוסף בשם אייל רייסמן, החלטנו להיות הראשונים שיפתחו בית ספר רשמי לטניס חופים בארץ, בחוף פולג בנתניה. את הציוד כבר יש לנו, את האישור מהעירייה קיבלנו בכל הקשור לשימוש בחוף למטרת בית הספר, וכמובן שאת ברכת הדרך מאיגוד הטניס בישראל גם כן קיבלנו. למרות ההיענות הרבה שיש, אנחנו שואפים להגיע ולהפיץ את טניס החופים לעוד ועוד אנשים. הבחירה בנתניה הייתה די טבעית. יש לנו חוף נהדר, יש לנו עיר שמקדמת ענפי ספורט הקשורים לחופים ואני נתנייתי – כך שמבחינתו זה הכי טבעי שיש".

אתה לא צעיר בכדי לפתוח בית ספר לטניס חופים?
"אני לא חושב שיש דבר כזה צעיר מדי. נכון, מבחינת גיל אני סך הכל בן 17, תלמיד תיכון שעולה לכיתה יא. ים אדיב, השותף שלי, בן 25 וגם הוא נחשב צעיר, אבל השותף השלישי איתנו, אייל, בשנות הארבעים לחייו. הוא יהיה אחראי לכל הפרוצדורה. חוץ מזה העולם שייך למעיזים".

מהי המטרה שלך בכל זה?
"המטרה של שלושתנו משותפת: קידום ענף טניס החופים, העלאת המודעות של הענף בקרב אוכלוסייה גדולה מכל שכבות הגיל – החל מילדים ועד בני שישים ושבעים ובהמשך לפתוח כמה שיותר מסלולי אימון לכל שכבות הגיל. יש לנו, בישראל, את התנאים האובייקטיבים והפיזיים הכי טובים להצליח: מזג אוויר נוח מאוד מרבית חודשי השנה והמון חופים עם חול משובח. עם אימונים מסודרים נוכל להפוך את הענף למוביל".

נהניתם? מוזמנים להגיב וכמובן לשתף. עשרות כתבות נוספות על כל מה שמעניין בעיר נתניה בקישור הבא: נתניה און ליין – נתניה און ליין

תגובה 1

  1. מחר אני מתחיל את חופשת הפרישה שלי מעבודה . מבקר קבוע בחוף פולג . מבקש לשחק טניס חופים . מבקש שתום בקשי ייצור עמי קשר . 052-3343404

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן