משרד הבריאות: שיפור ניכר במדדי חווית המטופל בביה"ח לניאדו

במדד "שביעות רצון כללית" נרשמה עליה של 10%, במדד "נכונות להמליץ" נרשמה עליה של 13%, בציון המסכם הכללי נרשמה עליה של 6%

0
270
צילום דוברות לניאדו

סקר משרד הבריאות לשנת 2021 בנושא חווית המטופל קובע, כי בכל מדדי הסקר, נרשמת עליה בבי"ח לניאדו. 

הסקר בחן 11826 מטופלים , מכלל בתי החולים בישראל, ששוחררו ממחלקות האשפוז במהלך החודשים 05-12 בשנת 2021. מכל בי"ח בישראל נסקרו כ-500 מטופלים ממחלקות אשפוז שונות. המשוחררים נשאלו על מגוון רחב של נושאים בתחומים הנוגעים לחווית המטופל באשפוז.

השאלות עסקו בנושאים כדוגמת היחס והכבוד למטופל, מתן מידע והסברים, יעילות הטיפול בהיבט של הליכי הקבלה והשחרור, תנאים פיזיים במהלך השהות באשפוז ועוד. באגף הכירורגי בבי"ח לניאדו נרשמה עליה של 10% בציון המסכם הבוחן את חווית המטופלים שאושפזו במחלקה. אחוז השיפור באגף הכירורגי הינו הגבוה ביותר במדינת ישראל. רק שלושה בתי חולים הציגו שיפור זהה באגף הכירורגי.

הציון המסכם הכללי של בי"ח לניאדו השתפר ב-6% ועומד על 82%. נתון זה צוין בדו"ח כאחד מבתי החולים שהציגו שיפור ניכר לעומת שנים קודמות. מבט מעמיק נוסף לתוך נתוני הדו"ח,  מעלה תמונה, כי המאושפזים בבי"ח לניאדו הינם שבעי רצון מהטיפול באופן כללי.

כך, במדד "שביעות רצון כללית", נרשמה עלייה של 10%. במדד התנאים הפיזיים במהלך האשפוז נרשמה עליה של 9%. במדד החשוב מכולם: "הנכונות להמליץ" נרשמה עליה של 13%.

נועה למל, מנהלת היחידה לשירות וחווית המטופל מסרה כי "צוותי מחלקות האשפוז הם הגיבורים האמיתיים של הדו"ח הזה. העבודה המסורה שלהם, שיתוף הפעולה עם צוות היחידה והנכונות לבצע שינויים בהליכי עבודה – הם אלו שהובילו להצלחה"

כך, במדד "שביעות רצון כללית", נרשמה עלייה של 10%. במדד התנאים הפיזיים במהלך האשפוז נרשמה עליה של 9%. במדד החשוב מכולם: "הנכונות להמליץ" נרשמה עליה של 13%.

נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו בירך את צוות היחידה לשירות וחווית המטופל, העוסק בפיתוח והטמעת נהלי עבודה מוטי שירות בכלל מחלקות בית החולים. למערכת נתניה און ליין – ksn אמר, כי "מדובר בעבודה מאומצת ומסורה של כלל הצוותים במחלקות. עבודה שבוצעה תוך כדי ההתמודדות עם גלי הקורונה. הדו"ח הזה מעיד על האיכות האנושית של הצוותים. העלייה של 13% בנכונות להמליץ על בית החולים, מהווה תעודת כבוד ענקית לכולנו. אני מודה גם לצוות היחידה לשירות וחווית המטופל, בניהולה של נועה למל. צוות המבצע  עבודה סיזיפית כבר מספר שנים בהצלחה רבה".

עוד הוסיף, כי "הדו"ח עוסק בנושאים שהם חלק מערכי היסוד של בי"ח לניאדו. הטיפול חייב לכלול התיחסות הוליסטית למצבם של המטופלים והמשפחות ומתן מענה רגשי ומקסימום מידע. זאת, בנוסף, לטיפול הקליני. ערכים אלה מופיעים כבר בדברי היסוד של בית החולים. דברי יסוד שנוסחו לפני למעלה מארבעה עשורים על-ידי האדמו"ר מצאנז זצ"ל. דברי היסוד הפכו ברבות הימים לבסיס לחוק זכויות החולה במדינת ישראל".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן