נער הזהב חוזר לשגרה: נדב גדג' – הראיון

3
406
נדב גדג' על במת האירווזיון ורגע לאחר ביצוע השיר

זה ללא ספק היה השבוע המרגש ביותר בחייו של נדב גדג'. בראיון לנתניה און ליין – ksn מסכם נער הזהב: "חוזרים לשגרה, לעשייה המוסיקלית וגם לבית הספר"

בשעות אחה"צ של יום ראשון נחת נדב גדג' בנמל התעופה בן-גוריון. את פניו קיבלו במחיאות כפיים וקריאות עידוד נוסעים רבים שצפו בו חוצה את הטרמינל. בכל זאת, מקום תשיעי בתחרות האירוויזיון, נחשב ובצדק להישג ענק בכל קנה מידה. כמה שעות לאחר מכן, אחרי שפרק את המזוודות בביתו שבשכונת קריית השרון, התייצב גדג' בבמבו וילג' בחוף פולג – שם נפגש עם חבריו.

וידוי קטן. את גדג' אני מסקרת מזה מספר חודשים. פגשתיו, לראשונה, בבית קפה שטמפפר, במקרה. את הראיון הבלעדי הראשון לשבועון מקומי, הוא העניק לנתניה און ליין – ksn, במקביל לחשיפת השיר "Golden Boy" שכתב עבורו דורון מדלי במיוחד לאירוויזיון.

השנה הייתה שנה מיוחדת עבור חובבי תחרות האירוויזיון. התחרות, שהתקיימה בבירת אוסטריה (וינה), ציינה 60 שנה להיווסדה. בהיבט הישראלי, שמזה חמש שנים לא הצליחו נציגיה להעפיל לתחרות הגמר, היה ברור שנדב גדג' יצליח לשבור זאת.

בליל חמישי, בשלב חצי הגמר השני, כשהמנחים החלו לציין את עשר המדינות שהעפילו לשלב הגמר, ניתן היה לחוש את המתח סביב השולחן הישראלי. על-פי כללי התחרות הוכרזו הזוכות בסדר אקראי. ישראל הוכרזה עשירית ואת קריאות הקהל שתמך בהחלטה קשה היה לפספס.

גדג' וחמשת מלוויו על הבמה נתנו הופעה מצוינת, מרשימה ומהוקצעת בגמר. נער הזהב מישראל הגיע, כאמור, למקום התשיעי עם 104 נקודות בזכות השיר, "Golden Boy". הזוכה, הזמר השוודי מונס זלמרלוף, גרף 365 נקודות.

בשיחה עם קול-השרון – ksn, שהתקיימה לה באווירה נינוחה ביום שני, אמר גדג': "בסך-הכל אני מאד מרוצה. אחרי כמה שנים טובות העפלנו לגמר האירוויזיון ועשינו את זה. באופן אישי זכיתי בחוויה ענקית לחיים, נהניתי בטירוף ואני מברך את שוודיה על הזכייה".

איך הרגיש המעמד, לשיר בשידור חי ולדעת שעשרות מיליונים צופים בך? האם האמנת שתגיע לעשירייה הראשונה?

"קודם כל, היה מרגש ברמות שקשה לי להסביר. לא היה לי לא כיוון ולא תחושה. לא ידעתי בכלל לאן נגיע. באתי כדי לייצג את מדינת ישראל על הצד הכי טוב שאפשר ולתת שואו. ברור ששאפנו ליותר. בכל זאת, היינו חבורה של צעירים על הבמה, אבל יש דברים שהם לא בידיים שלנו. אני חושב שבאמת עשינו משהו שלא קרה הרבה זמן ואנחנו, כולנו, הכי שמחים שיש"

האם, במהלך ההכנות לתחרות ובתחרות עצמה, נוצרו קשרים עם זמרים ומעריצי אירוויזיון ממדינות אחרות?

"בוודאי! התחברתי לאנשים מהתעשייה וההפקה כולה עפה עלינו. בכל המשלחות האחרות היו אחל'ה חבר'ה. דיברנו, הכרנו, יצרנו קשרים עם אנשים מתעשיית המוזיקה באירופה. אני מחכה בקוצר רוח, לדבר שוב ולעוף על עבודה ומוזיקה".

נדב גדג'. צילום רון אקרמן
נדב גדג'. צילום רון אקרמן

מה עם חזרה לשגרה, הרי בסופו של דבר יש גם תיכון ולימודים…

"בינתיים, אני בלב סיקור תקשורתי אחד גדול, אבל ברור שצריך לחזור ללימודים. בנוסף, יש המון הופעות. ברמה המקצועית-מוזיקלית המטרה היא אלבום, כמו שכבר סיפרתי לך בראיון הקודם. אנחנו מחפשים עכשיו קצת חומרים. יש כמה דברים באוויר. השאיפה היא להמשיך לעבוד – ובמקביל להמשיך וללמוד. לסיים תיכון. וכאן אני חייב להחמיא לסגל המורים באורט יד ליבוביץ' ולמורה איציק, שמסייעים לי בהשלמת החומר וכמובן לחברים שלי".

גדג', פצצת כריזמה וכישרון, נולד בצרפת ועלה ארצה בגיל צעיר. הוא מתגורר בשכונת קריית השרון ולומד בכתה י"א בתיכון אורט יד ליבוביץ'. אל עולם המוסיקה הוא נחשף מגיל צעיר. בהמשך, הופיע יחד עם להקת "צעירי השרון" מטעם העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי ואף שוכנע על-ידי מנהלת הלהקה, גלית דהאן, לגשת למבחני הבד של "הכוכב הבא". בתכנית הריאליטי מטעם "קשת" זכה גדג' במקום הראשון ונבחר לייצג את ישראל באירוויזיון אשר שודר, על-פי מיטב המסורת, בשידור ישיר בערוץ הראשון.

לאלה מכם שפספסו את הגמר, הרשו לנו לחמם: המדינות שלא העניקו נקודות לישראל הן רוסיה, מולדובה, יוון, בלגיה, דנמרק, ארמניה, אירלנד, צ'כיה, מקדוניה, סלובניה, ליטא, הונגריה, אסטוניה וצרפת.לשאלת נתניה און ליין – ksn מה דעתו של נדב, יליד צרפת, על כך שדווקא צרפת לא העניקה לשיר נקודות הוא ענה בדיפלומטיות כיאה למעמדו: "כמו שאמרתי, לא הכל בשליטתי".

היום (חמישי) תקיים עיריית נתניה בכיכר העצמאות טקס קבלת פנים רשמית לנדב גדג'. את פניו של גדג' יקבלו בשירה חבריו ללהקת צעירי השרון. הציבור מוזמן ליהנות ולפרגן.

 

עדיין לא הצטרפתם ועשיתם לייק לעמוד הפייסבוק שלנו? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן