נמחק הערעור שהגישה חצי חינם לבניית 800 יחידות דיור על ציר לנטוס בנתניה

ועד תושבי קריית השרון ועיריית נתניה רושמים ניצחון. נמחק הערעור שהגישה חצי חינם לבניית 800 יחידות דיור על ציר לנטוס בנתניה המיועד לתעסוקה

0
771
תחנת רכבת בנתניה - השלישית במספר
הדמיית התחנה החדשה בנתניה. באדיבות רכבת ישראל

ועד תושבי קריית השרון, בשיתוף עיריית נתניה, רושמים הישג משפטי; חברת "חצי חינם" משכה את הערעור שהגישה לעליון.

לפני כשנה וחצי עתרה חברת "חצי חינם" לבית המשפט המחוזי בבקשה להוסיף בתוכנית האתמ"מ (אזור תעסוקה מטרופוליני משני) 800 יחידות דיור ברחוב טום לנטוס בשכונת קריית השרון. בית המשפט דחה את העתירה, תוך שהוא מחייב את החברה בתשלום הוצאות לטובת העירייה. על החלטת המחוזי הגישה החברה ערעור לבית המשפט העליון.

אלא, שעל רקע  אישורה של תוכנית האתמ"מ בחודש מרץ השנה על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, אפסו סיכוייו של הערעור להתקבל. חברת "חצי חינם" ביקשה ביום ראשון השבוע למשוך את הערעור. העירייה הביעה את הסכמתה לכך. מהנדס העיר נתניה הוסיף, כי עיריית נתניה תתמוך בקידום תוכנית חדשה לתעסוקה במתחם האמור. תוגנית, שתכלול בין היתר גם את תחנת הרכבת השלישית בעיר. "משמעות ההחלטה היא כן לתעסוקה ומסחר, לא – למגורים במתחם זה", הדגישו בעירייה.

תוכנית נת/1000, אזור התעסוקה המטרופוליני המשני של נתניה, הוא אזור התעסוקה הגדול ביותר במחוז המרכז. הוא מתפרש על שטח של כ-5200 דונם. התוכנית עצמה הינה תוכנית כוללנית, המציעה כשמונה מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. משמעות אישור התוכנית בוועדה המחוזית היא, שניתן לקדם תוכניות בנייה בסמכות הוועדה המקומית. בתוך כך, לקצר משמעותית את הליכי התכנון.