משרד התחבורה יקים תחנת רכבת בנתניה – השלישית במספר

תחנת רכבת בנתניה - השלישית במספר - אושרה על-ידי הות"ל - זאת במסגרת תכנית משרד התחבורה להכפלת מסילות הברזל והוספת תחנות חדשות על קו חיפה תל אביב. 

0
1200
תחנת רכבת בנתניה - השלישית במספר
הדמיית התחנה החדשה בנתניה. באדיבות רכבת ישראל

תחנת רכבת בנתניה – השלישית במספר – אושרה על-ידי הות"ל – זאת במסגרת תכנית משרד התחבורה להכפלת מסילות הברזל והוספת תחנות חדשות על קו חיפה תל אביב. 

משרד התחבורה אישר לנתניה תחנת רכבת שלישית על ציר לנטוס שבמזרח נתניה. התחנה תבנה בקומת הקרקע באחד מתוך שלושה מתחמים המיועדים לתעסוקה. בין מרכז אלון לקניון נעימי. התחנה החדשה צפוייה לצמצם את העומס בתחנות נתניה האחרות. תושבי קרית השרון אף יגיעו לתחנת הרכבת רגלית. מה שיסייע לפנות יותר מקומות חנייה בתחנת ספיר.

מדובר בתחנת רכבת שלישית אשר תשרת את תושבי העיר – לאחר שבשנת 2017 נפתחה תחנת ספיר, הממוקמת בפארק העסקים והתעשייה פולג בנתניה.

העיר נתניה מונה כ-250 אלף תושבים ועוברת תהליכי פיתוח מואץ בעשורים האחרונים, הן בהיבטי הבנייה למגורים והן בפיתוח אזורי התעשייה, המסחר והתעסוקה. בד בבד, על מנת לבסס את מעמדה של העיר, כנותנת שירות מרחבית, יש דגש רב על נושא התחבורה.

תחנת רכבת בנתניה – השלישית במספר – הושגה בעקבות מאבק עיקש

בתוך כך מציין מהנדס העיר, ארז טל, כי תכנית תת"ל 65 א' שהינה תכנית לתשתית לאומית. תכנית שמטרתה היא הרחבת מסילת החוף של רכבת ישראל, תאפשר הרחבת תחנת נתניה. בהמשך, הפיכתה לאחת מהתחנות הראשיות בציר החוף, החלפת מבנה התחנה המרכזי והסטתו צפונה.

התכנית תציע חיבור עתידי ישיר למחלף נתניה – תוך קירוי המתחם. ביא תאפשר בנייה של חמישה  מפלסי חנייה והקמת מתחם חנה וסע. בנוסף, התכנית כוללת חיבור ישיר של אזור התעסוקה של נתניה לחניון שפיים הגדול. בנוסף, הנגשת  מתחם התעסוקה לתחבורה ציבורית שתגיע מדרום.

יש לציין, כי על-פי תכניות המקור לנתניה אמורות היו להיות שתי תחנות רכבת. תחנת הרכבת הראשית ותחנה נוספת בציר שכונת קריית השרון, בסמוך לאצטדיון.

בצעד שעורר באותה עת הפתעה, שכנעה עיריית נתניה את משרד התחבורה להקים תחנת רכבת באזור התעשייה ספיר. התחנה באזור התעשייה החדש, נכון לשלב זה, ממלאת את ייעודה באופן חלקי. לפחות מבחינת תנועת נוסעים.

באותה עת, בעקבות הביקורת הציבורית, הודיעה ראה"ע נתניה, מרים פיירברג-איכר, כי תילחם על תחנה שלישית.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, אמרה, כי "תחנת המכללות הינה סיום מוצלח של מאבק אישי אותו ניהלתי. התחנה תשדרג משמעותית את חיי התושבים, ותעניק מענה לגידול המתוכנן של העיר. חיבור ערים כמו נתניה לרשת המסילות הארצית, יקצר את זמן ההגעה למרכז הארץ. הוא ירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים ויעלה את ערך הנדל"ן של העיר. תודה גדולה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שעמדה לימיננו לצורך אישור התכנית".

 

 

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן