מתכון שניצל תירס ביתי ומזין ללא גלוטן

אין ילד בישראל שלא גדל על שניצל תירס. אז... במקום לקנות מוכן, זה הזמן להיכנס למטבח של נתניה מבשלת וליהנות מהמתכון הכי ביתי שיש. 

3
3872
מתכון שניצל תירס ביתי - במסגרת המדור נתניה מבשלת. שתי גרסאות: שלוש גרסאות: צמחונית, ללא גלוטן וטבעונית.
שניצל תירס ביתי: הילדים יעופו עליו.

אין ילד בישראל שלא גדל על שניצל תירס. אז… במקום לקנות מוכן, זה הזמן להיכנס למטבח של נתניה מבשלת וליהנות ממתכון שניצל תירס הכי ביתי שיש. 

בערך בשנות השמונים הגיעה לישראל הבשורה של שניצל תירס. ים של ילדים (כולל הכותב עצמו שגדל בשנות התשעים), התאהבו בשניצל תירס.

אחת הסיבות היא הודות הגרגירים המתוקים של התירס. כמו גם לציפוי הפריך שהופך למוצלח אם מטגנים אותו על מחבת או מחממים בתנור.

מתכון שניצל תירס ביתי (מוצעת כאן גרסה גם נטולת גלוטן וגם גרסה טבעונית)

מרכיבים: 

גרגירי תירס מוכנים של סנפרוסט (כמות מקבילה לקופסת שימורים)

2  ביצים גודל  M
3  כפות שמן
כוס קמח תירס
* פירורי לחם נטולי גלוטן לרגישים או פירורי לחם זהובים
כפית שטוחה מלח
כף קטשופ (למשקיעים, שתי כפות רסק עגבניות שגירדתם.

3 כפות גדושות שומשום

לחיזוק טעמים (לא חובה): קורט אבקת שום, קורט פפריקה אדומה

שלבי הכנה:

במעבד מזון משלבים את גרגירי התירס ונותנים פולסים עד שנוצרת מסה כמעט  חלקה. למה כמעט? כי אנחנו רוצים להרגיש חתיכות קטנות של תירס בכל ביס. מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים היטב. מכאן מעבירים למקרר לשעה של התייצבות. במידה ואחרי המנוחה במקרר המסה לא מספיק יציבה בשביל ליצור קציצות, פשוט מוסיפים עוד כמה כפות קמח תירס. מאחדים על ידי ערבוב או לישה.

מאחדים בקערה את השומשום עם פירורי לחם (נטול גלוטן שקונים). לאוהבי הטעם הנוסף מוסיפים אבקת שום, מלח, פלפל או פפריקה אדומה. יש כאלה שמוסיפים אפילו פטרוזיליה מיובשת.

מצפים כל כדור שניצל שמחצנו קצת לצורת אליפסה בקמח תירס. ואז מעבירים דרך קערת ביצים. את זה מעבירים בשומשום ובפרורים. מחממים שמן בערך בגובה סנטימטר במחבת. מטגנים משני הצדדים עד להזהבה. מניחים על נייר סופג והמנה מוכנה.

אופציה לגרסת שניצל תירס טבעוני (נטול ביצים). ממירים את הביצים בתפוח אדמה אחד גדול מבושל ומעוך לפירה. מוסיפים עוד כף קמח למסה הכללית. כל שאר שלבי ההכנה אותו דבר

 

מתכונים שילדים אוהבים: 

מתכון ארטיק וניל בשלל טעמים – מתכוני קיץ לילדים

קציצות תרד (שגם הילדים יאכלו)

 

 

 

 

 

3 תגובות

  1. אליפות, מתכון מעולה וכיפי להכנה, כך יודעים בדיוק מה מכניסים לפה .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן