מתכון ארטיק וניל בשלל טעמים – מתכוני קיץ לילדים

3
12747
מתכון ארטיק וניל ביתי
צילום bigstock

על השאלה: איך מכינים ארטיק וניל, המצופה שוקולד חלב או ריבת חלב ומקושט בסוכריות, החלטתי לענות באמצעות מתכון ארטיק וניל ביתי. כן, הוא תמיד משתלב מצוין עם חום יולי – אוגוסט בנתניה (וגם בישראל… בכל זאת הגולשים שלנו מכל רחבי הארץ…).

מדובר גם בפעילות מהנה במטבח, שמתאימה מאוד לילדים הנמצאים בחופשה. כך, למשל, הילדים יכולים לסייע בהכנת הגלידה, יחד אתכם לטבול את השלגון בציפוי שוקולד חם ולפזר מלמעלה סוכריות צבעוניות. בעניין הסוכריות, מראש, אני מסיר כל אחריות לשאיבת השטיח או טאוט רצפת המטבח בשל פיזור הסוכריות על ידי הילדים… אז… מתחילים…

  מתכון ארטיק וניל בציפוי שוקולד

הכנות: 

מקלות ארטיק

תבנית סיליקון להכנת ארטיקים (אפשר גם להשתמש בכוסות קטנות ודקות (פחות מרשים)

מרכיבים:

מיכל חלב מרוכז (קונים בכל סופר)

כף תמצית וניל איכותית

חצי כוס ריבת חלב

750 מ"ל שמנת מתוקה 38%

ציפוי שוקולד חלב:

700 גרם שוקולד

חצי כוס שמן

קישוט:

סוכריות צבעוניות

ברס בוטנים

עוגיות אוראו שבורות

אופן ההכנה: 

להכנת גלידת וניל עם פסי ריבת חלב. משלבים את החלב המרוכז והווניל בקערה. במקביל מקציפים שמנת לקצפת יציבה ואז מקפלים אל החלב המרוכז לקרם חלק. מחלקים את מסת הגלידה אל תבניות הסיליקון של הארטיקים. בינתיים, מעבירים את ריבת החלב לקערה ומחממים קצרות במיקרוגל שתקבל מרקם נוזלי מעט. מעבירים לשקית זילוף ומזלפים פסים עבים של ממרח לתוך כל ארטיק. אפשרות נוספת למלא את השקעים בהדרגה בגלידה בכמה פעמים תוך זילוף פסי ריבת חלב פעמיים בין לבין כדי שיתקבל משחק טעמים בפה. נועצים מקל של ארטיק בכל שקע ומקפיאים את השלגונים לשבע שעות.

לציפוי שוקולד חלב ממיסים את השוקולד על בן מארי. מוסיפים שמן ומערבבים עד לקבלת מסה חלקה. מעבירים את השוקולד לכוס גבוהה. לאחר שהארטיקים קפאו לחלוטין, טובלים כל אחד מהם בציפוי ומפזרים בסוכריות צבעוניות או בכל ציפוי שהכנתם לכם מראש. מסדרים את השלגונים המצופים על מגש או קופסה עם נייר אפיה ושומרים במקפיא עד להגשה. ככה קל, ככה פשוט!

מתכונים שילדים אוהבים: 

סורבה אבטיח – מתכון לילדים + גרסה למבוגרים

כדורי שוקולד עם טוויסט שילדים אוהבים

קציצות בשר טחון שגם ילדים אוהבים

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן