אופים יחד: מתכון לחם סודה

לחם סודה נולד באירלנד. הוא טעים, רך ופריך לסירוגין במקומות הנכונים. במיוחד עבור גולשי נתניה און ליין סער אהרוני מציג שלושה מתכונים ללחמים שווים. 

0
2803
לחם סודה נולד באירלנד. הוא טעים, רך ופריך לסירוגין במקומות הנכונים. מתכונים ללחמים במיוחד עבור גולשי נתניה און ליין
מתכון ללחם סודה - אתם תעופו על זה!

לחם סודה נולד באירלנד. הוא טעים, רך ופריך לסירוגין במקומות הנכונים. במיוחד עבור גולשי נתניה און ליין סער אהרוני מציג שלושה מתכונים ללחמים שווים. 

המטבח האירי אינו מוכר במיוחד בישראל, אבל, לחם סודה דווקא כן. ללחם טרי, ריח מדהים, רכות ופריכות מושלמת. והכי חשוב, לא צריכים מיקסר ולא צריכים זמן תפיחה. אז… תכינו חמאה או ריבה למריחה, שימו עליכם סינור וכנסו למטבח: העיר נתניה מבשלת בכיף. נ.ב. אני מצרף בסוף שני קישורים של מתכונים ללחמים שווים במיוחד.

מתכונים ללחמים שווים והפעם: מתכון לחם סודה

מרכיבים: 

300 גרם קמח רב תכליתי + 200 גרם קמח מלא

20 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
חצי כף שטוחה של מלח
2 כפות שטוחות של סוכר חום משובח
כפית בהריון של אבקת סודה לשתייה
ביצה אחת גודל M

הכי חשוב: 350 גרם של רוויון (חלב חמאה או באנגלית Buttermilk)

אופן ההכנה:

מאחדים יחד את שני סוגי הקמחים עם סודה לשתייה. ערבבו טוב כדי שיצא טוב. מוסיפים את הסוכר והמלח, ומערבבים היטב עם החמאה בטמפרטורת החדר. מוסיפים את הביצה ואת הרוויון (Buttermilk). מערבבים ביד עד שנוצר בצק רך, אבל לא נוזלי. מעבירים את הבצק לתבניות אינגליש קייק. מפעילים את התנור ומכוונים לחום של 230 מעלות. ממתינים לפחות רבע שעה ורק אז מכניסים לתנור לאפייה של כ-40דקות (בין תנור לתנור יש הבדלים של שלוש ארבע דקות לכאן או לכאן). מוציאים את הכיכר מהתנור. מצננים ומגישים.

בונוס לקוראים – שני מתכונים ללחמים שווים במיוחד:

  1. חלה מתוקה לשבת – ריח וטעם חלומי
  2. מתכוני לחם בקלות: לחם טחינה

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן