מתגבשת תביעת נזיקין נגד משטרת ישראל

0
104
השוטרים פרצו לדירה באמצעות סנפלינג

במהלך תקופה ארוכה נוהגת משטרת ישראל לפקוד את ביתו של צעיר, המוגדר על ידה כיעד מודיעיני, חדשות לבקרים. לעתים, כך לטענת מקורבי הצעיר, אפילו פעמיים ביום. "ביקורי המשטרה", כך לטענת המקורבים, "לעתים מוגדרים כמפגשי אזהרה ולעתים עיכובים לחקירה בחשדות לכאורה המיוחסים לו".

בליל חמישי לפני כשבועיים, בסמוך לשעה 21:00, הגיעו לדירת הצעיר, הממוקמת בקומה גבוהה במגדל מגורים יוקרתי בשכונת עיר ימים, שוטרים לבושים אזרחי והמליצו לצעיר להישאר בביתו. הצעיר שקיבל את המלצת המשטרה, נותר בביתו.

בחלוף מספר שעות, בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר, הגיע כוח משטרתי לאותו מגדל רב קומות. ניגשו למאבטח בבניין והרחיקו אותו מהעמדה. מספר בלשים עלו לקומה בה הוא מתגורר ונעמדו מאחורי דלת הדירה. שוטרים אחרים המשיכו לעבר גג הבניין והשתלשלו בחבלים לעבר הדירה המדוברת. בהינתן האות, כך לטענת הצעיר, נשמע כל פיצוץ עז והשוטרים חדרו לדירה דרך שלוש חלונות ומרפסת ודלת הכניסה שהועפה ממקומה.

הזכוכיות עפו לכל עבר. העבריין, שבאותה עת ישן במיטתו, התעורר בבהלה. לטענת מקורביו, כיוונו השוטרים לעברו עם אקדחים שלופים עם סמני לייזר והורו לו לשכב על הרצפה- תוך כדי זה ששכב על הרצפה עם פנים לרצפה ירו בו באמצעות אקדח טייזר. החיפוש אחר אמצעי לחימה העלה חרס. הצעיר גם לא עוכב לחקירה. הנזק לדירה, לעומת זאת, הוערך בסכום עתק.

פרקליטו של הצעיר, עו"ד ג'קי סגרון, מסר בתגובה: "לטעמי, מדובר בשימוש מוגבר בכוח, שהוא בלתי סביר בעליל. לא היה צורך לגרום להרס ולפאניקה, פריצה באמצעות מכשירים וחדירה לדירה דרך חלונות ובאמצעות סנפלינג. לא מדובר במחבל חמאס ולא נשקפה שום סכנה. די היה בכך שהשוטרים היו מצלצלים בדלת ומרשי היה פותח להם, כפי שעשה מספר שעות לפני כן. יתרה מכך, בוודאי שכאשר אדם שכוב על הרצפה אין שום הצדקה לשימוש באקדח טייזר. מרשי פנה בתלונה למחלקה לחקירות שוטרים בבקשה לחקור את האירוע. בנוסף, הושגה הערכת שמאי המעריכה את הנזק שנגרם לדירה בסכום של מעל 100 אלף שקלים. כרגע במשרד עורכי דין מוביל, המתמחה בתביעות נזיקין, מתגבשת תביעת ענק נגד משטרת ישראל על אותו אירוע".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, כי "מבלי להתייחס לתוכן הפניה ומהימנותה, משטרת ישראל פועלת על-פי תכנית עבודה סדורה ולמען שלום ובטחון הציבור".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן