פינת החי בנתניה – עכברים, חולדות ויתושים

0
137
מכת עכברושים בצפון נתניה. צילום מאחד הבתים המותקפים

שבוע לאחר שעיתון נתניה און ליין דיווח על גידול חד בתלונות תושבי צפון העיר בעניין עכברושים וחולדות, השבוע כך מתברר, גידול חד גם בתלונות תושבי האזור על מכת יתושים.

מספר תושבות מרכז העיר שישבנו להנאתן בספסל ברחוב ויצמן בעיר בשעות הערב המוקדמות, סיפרו, כי תוך דקות נעקצו ברגליהן ובידיהן. אחת מהן סיפרה לנתניה און ליין: "זה בלתי נסבל, אנחנו לא מפסיקים להיעקץ, אם בבתים או בחוץ. פנינו מספר פעמים למוקד העירוני, ביקשנו שיטפלו בבעיה, אבל נראה שהתלונות שלנו לא זוכות למענה".

אמא לתינוק המתגוררת ברחוב בארי סיפרה, שמדי יום היא מנהלת מלחמת חורמה ביתושים כדי שבנה לא ייעקץ. "הילד נעקץ בפעוטון בו הוא שוהה וכך גם בבית". האם, לדבריה, פנתה למוקד העירוני והתלוננה על הבעיה.

מכת עכברושים

בעיה נוספת ממנה סובלים תושבי מרכז וצפון העיר היא ריבוי העכברושים וכן עכברים. בשבוע שעבר דיווח נתניה און ליין על נושא החולדות והעכברושים שפשטו על בתים רבים ברחובות צפון העיר. תושבת רחוב רבי עקיבא סיפרה השבוע, כי העירייה אכן שמה במספר בניינים הודעה שבוצעה הדברה. אולם, בבניין בו היא מתגוררת, ברחוב רבי עקיבא 62, עדיין שורצים עכברושים וחולדות: ״השבוע השכן שלי מצא חולדה מתחת לכיור במטבח שלו״ סיפרה והוסיפה כי "עיריית נתניה חייבת לטפל בנושא באופן יסודי ולא נקודתי".

לא רק תושבי צפון העיר סובלים מעכברושים וחולדות. השבוע ביקרו עכברושים וחולדות בבניין ברחוב יאיר במרכז נתניה, בדירה בקומה השנייה. גורם עירוני סיפר למערכת נתניה און ליין, כי התופעה מוכרת וידועה. לדבריו: "כל מרכז נתניה שורץ עכברושים וחולדות".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לעניין היתושים, כי "אנו מתייחסים לכל פנייה בנושא ושולחים מדביר לביצוע ניטור למציאת המקור להתפתחות יתושים. לא ניתן למגר לחלוטין את התופעה, מאחר והמקורות יכולים להיות במרחק של עד 4 ק"מ וגם בשטחים פרטיים. אנו פונים גם לציבור בהמלצה לייבש כל מקור מים, לרבות תחתיות עציצים. כמו כן אנו עושים את המרב בשטחים הציבוריים ובמקורות הידועים של מקווי מים".

בעניין העכברושים והחולדות נמסר בתגובה עוד לפני כשבוע, כי עיריית נתניה, באמצעות המדביר העירוני, פועלת בכל האזור ונוקטת בשורה ארוכה של פעולות הדברה, ניטור ואיתור המקור.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן