מקום שני ארצי לעיר נתניה על מיזם "מחול על גלגלים"

מיזם הריקוד "מחול על גלגלים", המיועד לאנשים עם וללא מוגבלויות, זכה בפרס המצוינות לקידום תרבות בקהילה. נתניה זכתה במקום השני.

0
354
טקס הענקת פרס המצוינות לנתניה עבור מיזם
צילום ארן דולב

מיזם הריקוד "מחול על גלגלים", המיועד לאנשים עם וללא מוגבלויות, זכה בפרס המצוינות לקידום תרבות בקהילה. נתניה זכתה במקום השני.

מפעל הפיס הכריז השבוע על הרשויות הזוכות בפרס המצוינות לקידום תרבות בקהילה. הרשויות הנבחרות זכו במענק עידוד והוקרה עבור מיזמים ייחודיים בתחום התרבות. עיריית נתניה, באמצעות רשת המרכזים הקהילתיים דרום נתניה, זכתה במקום השני הארצי.  זאת על המיזם "מחול על גלגלים" – תכנית ריקודים לאנשים עם ובלי מוגבלויות.

ראשי מפעל הפיס העניקו את הפרס במהלך וועידת התאגידים העירוניים.  למעלה מ – 50 רשויות מקומיות מכל רחבי הארץ ניגשו ל"קול הקורא" – אותו פרסם מפעל הפיס בתחילת פברואר. את המיזמים בחנה ועדה מקצועית של מועצת הפיס לתרבות ולאמנות. הועדה בחנה את איכות ההצעה, הרמה האמנותית של המיזם, יצירתיות וחדשנות ועוד.

עיריית נתניה, כאמור, זכתה במקום השני במענק ע"ס 15,000 שקלים.  התוכנית "מחול על גלגלים" הינה תכנית לריקודים ותוכן מתחום הפנאי. התכנית מיועדת לאנשים עם וללא מוגבלות, מעל גיל 20, המתגוררים בנתניה ובסביבתה. את הפרס קיבלה בשם העיר ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר.

פעילות הלהקה מתקיימת ברשת המרכזים הקהילתיים בדרום נתניה. היא מאפשרת למשתתפים עם מוגבלות להיות חלק משמעותי בקבוצת השווים. כמו כן, הזדמנות להשתלב עם חברי קהילה נוספים ללא מוגבלות. הלהקה הינה ראשונה מסוגה בעיר נתניה והפכה למודל בקבלת השונה.

חברי הלהקה מופיעים בפני תלמידים ואורחים במופעים מרהיבים. לאור הצלחת הלהקה, יש פניות רבות של בתי ספר וגופים שונים לסדנאות בנושא "כל אחד יכול".  נציגים מחברי הלהקה מעבירים סדנאות, במסגרתם משלבים טעימה מעולם הריקוד. הרקדנים משתפים בחוויה האישית שלהם הכוללת את המסר ש"השמיים הם הגבול".

בנוסף, בימים אלה נערכת הלהקה לייצג את ישראל בפסטיבל הפולקלור הגדול ביותר במרכז אירופה. פסטיבל אשר יתקיים בפראג ביולי. זו תהיה הלהקה היחידה בפסטיבל בה ירקדו יחדיו רקדנים עם ובלי מוגבלויות.

במקום הראשון זכתה באר שבע על הפרויקט "בית הומא", ובמקום השלישי זכתה קריית ים על הפרויקט "המרינה-בית תרבות קהילתי".