מעגל נשים נתניה: מעגל גדול של אהבה ונתינה

1
293
מעגל נשים נתניה
מעגל נשים נתניה

זכורה לי תמונה ברורה ומרגשת מהשנה שעברה, מעין רגע שלי עם עצמי: ערב הולנטיין. אולם "הגלריה" באם-הדרך. מוש בן-ארי על הבמה ומאות חוגגים מציפים את הרחבה. שרים, רוקדים ומאושרים באמת. מכל הלב. מה שהפך את המאורע למשמח עוד יותר היה, שאת הכנסות האירוע תרמו נשות מעגל נשים עבור ילדים ונוער בסיכון.

גם השנה הן עושות זאת. גדול יותר ועוצמתי יותר. אמנם, הלוקיישן שונה, אולם האהבה והנחישות להצליח לגייס את הכספים למען המטרות החברתיות והקהילתיות אותן מקדמות נשות מעגל נשים, נותרו אותו הדבר ואפילו ביתר שאת.

"עמותת מעגל נשים נתניה היא שלוחה של ארגון מעגל נשים ישראל, חלק מארגון עולמי המונה כ-35 מדינות", מספרת לנתניה און ליין קרן דורון-דדון, יו"ר השלוחה הנתנייתית: "יש לנו 22 מעגלים ברחבי הארץ ובכל שנה נפתחים עוד כמה. מהות הארגון היא פעילות התנדבותית של נשים צעירות, בגילאי 18 עד 45, אימהות, בדרך כלל נשים בעלות קריירה הנמצאות בשיא הפעילות בחיים שלהן ומשלבות את העשייה בתוך כל זה. כל מעגל פועל באזור שלו ואנחנו, המעגל הנתנייתי, 22 בנות, פועל כאן וביישובים מסביב: כפר יונה, תל-יצחק, אבן יהודה… איפה שצריך אותנו, אנחנו מגיעות!", אומרת בחיוך.

במה מתמקדת הפעילות שלכן?
"קודם כל, בגדול, המטרה היא לעודד הבנה ויחסים בין צעירות בפעילות החברתית, לקדם את המעורבות החברתית ולקרב בין צעירות מתרבויות ורקע שונים. הרעיון הוא שגם הילדים שלהן יגדלו לתוך העשייה וההתנדבות. לגדל עוד דור של אנשים שעושים ונותנים מעצמם. הפעילות שלנו היא פחות עניין של לתרום כספים. כלומר, היא ממש אחד על אחד. אם, לדוגמא, אני תורמת מזון למשפחות נזקקות, אני מכירה את המשפחות היכרות אישית או את הפעיל החברתי שדואג למשפחה. זה ממש חשוב הקשר האישי. בנוסף, אנחנו מתנדבות במועדוניות לילדים ממשפחות קשות יום או נוער בסיכון וממש מלוות אותם: עושות להם ימי הולדת, כי אין מי שיחגוג להם או שההורים מצויים בתהליך הישרדות יומיומית, או שישנה אלימות במשפחה. סיפורים קשים. אז מידי חודש אנחנו מגיעות ועושות חגיגה מדהימה: ממתקים, מתנות והרבה שמח. לי יש ילדות בנות שבע, ארבע ותינוקת. הן באות יחד איתי. כל החברות האחרות מגיעות גם עם הילדים שלהן ונוצר מצב שגם הם נחשפים , מכירים ומבינים שבסופו של דבר כולנו בני אדם. זה באמת מרגש. כאמא, אני רואה את ההשפעה המדהימה שיש לזה על הילדים שלנו. הם באים יחד אתנו לארוז חבילות מזון בחגים, מכינים את הציוד לתרומה. הם ממש חלק מהעשייה. יש גם פעילויות העשרה פנימיות שאנחנו מלוות".

ראיתי בקבוצת הפייסבוק שלכן שהיחסים בין חברות המעגל ממש קרובים: איחולי מזל-טוב, מחמאות וקשרים טובים במיוחד.
"נכון מאד. הערכים המובילים אותנו הם חברות ועשייה. זאת אומרת, שאנחנו קודם כל חברות. זה מבוסס על הדדיות, פרגון ופעולות מתוך טוב- אחת לשנייה וכלפי חוץ כמובן. תביני, אין בינינו אנטגוניזם… אם יש חברה, נגיד, שפחות פנויה בתקופה מסוימת בחייה, אז אין פה חשבונות. הכל בסדר. אנחנו מגבות, עוזרות, חוגגות יחד. אם מישהי מתחתנת, כולנו מגיעות ושמחות. אנחנו ממש חוות אחת את חיי השנייה. נוצרו חברויות מאד חזקות, למרות שאנחנו באות מכל מיני רקעים, גילאים, מקומות, אבל נוצר קשר יפה. כשאני הצטרפתי, היה לי קשה להבין איך זה משתלב. לאט-לאט ראיתי שזה נהיה חלק מהחיים שלי – גם ברמה האישית. אם אני צריכה משהו, אני שולחת בקבוצה הודעה: 'בנות, אני חייבת אס.או.אס….' ותוך חצי שעה 'אני אביא לך', 'אני אקפיץ לך', 'אני אדאג לזה'. זה קשר אישי קרוב, אוהב".

האם המעגל פתוח בפני מצטרפות חדשות?
"ברור, אנחנו ממש שמחות לקבל עוד – במיוחד נשים צעירות שרוצות לבוא ולעשות. לשנות, זה הרעיון. אני שומעת המון נשים שאומרות 'אין לי זמן, אני עובדת במשרה מלאה ויש לי ילדים קטנים' ואני אומרת, בלי לזלזל: זה אפשרי, תנסי ותראי איך שזה קורה. אנשים מצליחים לשלב הכל יחד וזה רק מעשיר את החיים. כל המשפחות נרתמות, הבעלים הם חלק…"

לפני כחמישה חודשים נבחרת לכהן כיושבת ראש המעגל.
"כן, אני בארגון כבר שנתיים, בכל שנה אנו מחליפות יו"ר, כי זו עבודה מאד אינטנסיבית שדורשת ה-מון השקעה, הרבה שעות ביום. זה התנדבותי לחלוטין והכל נעשה מכל הלב. לכן אנחנו מחליפות, בכדי שהנטל יתחלק בין כולן. בלי קשר, כולן צריכות לחוות את זה. כששאלו אותי אם ארצה לכהן אמרתי שאני מאד פוחדת, הלחץ והכל… היו"רית הקודמת, נטלי פדר המדהימה, אמרה לי משפט המלווה אותי תמיד: 'התפקיד הזה, כמה שאת לא תעשי בשבילו, הוא יעשה בשבילך הרבה יותר". היום אני אומרת לבנות האחרות: זו זכות להיות יו"רית, כי את מועצמת בצורה מדהימה. אני מגלה על עצמי המון וזה מעצים אותי אישית. אני חושבת שלכל אחת צריכה להיות זכות לעשות את זה, מעבר לחובה, שתיקח את המעגל למקום שלה, כי את מקבלת מזה כל-כך הרבה".

מעגל נשים נתניה הוקם בשנת 2010 על-ידי מיכל בן ראי לזכרה של הילה בכר ז"ל שהייתה חברתה הטובה ביותר. הילה בכר נרצחה בחודש אוקטובר 2008 יחד עם שני ילדיה, יובל בן השנתיים וירדן הפעוטה בת חודש וחצי, על-ידי בעלה. הילה היוותה עבור מיכל מקור להשראה, חברות ועזרה.

"לא הרבה יודעים, אבל זהו המעגל היחיד בעולם שהוקם לזכר מישהו. היה ממש צריך לקבל אישור מיוחד על זה, אבל בגלל הסיפור, הקרבה והרצון ולהנציח אישה צעירה ומדהימה שעסקה כל החיים בנתינה ונרצחה עם שני ילדיה, שזה סיפור אכזרי ונורא כשלעצמו, הוא אושר", אומרת קרן. "הוולנטיין קרוב מאד ליום ההולדת של הילה, אשר חל יומיים אחר-כך, ולכן בחרנו בולנטיין בגלל המשמעות. אנחנו חוגגות את החיים של הילה, את מה שהיא עשתה ועל הדרך מגשימות את פרויקט הדגל שלנו".

הסבירי בבקשה.
"בכל שנה יש לנו פרויקט דגל שהוא פרויקט גדול שאנחנו עושות. השנה בחרנו במועדון לנוער בשכונת נאות הרצל בנתניה, מקום מהמם. אחד המקומות שיותר התחברתי אליהם. החבר'ה שם שומרים עליו כמו בית, אבל הוא זקוק לשיפוץ בצורה נרחבת. כשיש להם מקום להגיע אליו הם יגיעו, אבל כשהאווירה תהיה יותר נחמדה והמקום יהיה יפה יותר, זה ימשוך הרבה יותר. אנחנו רוצות לתת להם מקום כזה לשהות בו. מדובר בשיפוץ פיזי: חשמל, ריהוט. הכל מהיסוד. לכן הרמנו את האירוע. לא סתם בחרנו בולנטיין. מעבר לזה שיש את יום האהבה וזו הזדמנות לחגוג, זו הזדמנות גם לפזר אהבה. האירוע יתקיים ב"תל-יה" בתל יצחק. חשוב לומר שהצוות שם מהמם. אני לא יכולה להסביר במילים כמה הם נרתמו לעזור ולתת לנו והכל בחיוך ענק וברצון אדיר. זה משהו שלא נתקלתי בו. אוכל טוב, אלכוהול, פינוקים לקהל, הופעה רומנטית של ישי לוי ומסיבה עם די-ג'י ערן ברנע. כל הכסף שנגייס יוקדש לשיפוץ המועדון. חשוב להגיד שכדי שהאירוע יהיה מוצלח ישנן הוצאות מן הסתם. על מנת לעזור לנו לעמוד בהן, קיבלנו חסויות מבעלי עסקים נתנייתיים שגם במהלך השנה עוזרים לנו. יש לנו שלושה נותני חסות גדולים שעזרו להניע את הערב: דורון מוטורוס, פלייטיקה, ואלוף המזרונים. הם עזרו לנו להניע את הערב המושקע הזה בשביל שנוכל לתת לאורחים את המסיבה שהם מצפים לה. אני מזמינה את הציבור לתרום ולהירתם באמצעות רכישת כרטיסים ותרומה"

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן