צחי אילוז, מלך החופים חוזר ומפתיע

0
503
צחי אילוז, מלך החופים - כדורגל חופים נתניה
צחי אילוז כובש במדי נתניה. צילום ניר אנשר

ליגת כדורגל החופים שתתחיל ביום שישי הקרוב, סיפקה יופי של הפתעות – בטרם נשרקה השריקה הראשונה .ההפתעה הגדולה ביותר הגיעה מכיוונו של הכוכב הכי גדול, המזוהה עם יהלומי נתניה, צחי אילוז. בצעד דרמטי הודיע האחרון, שישחק במדי פתח תקווה.

צחי אילוז, הנחשב במשך שנים כאחד מסמליה הבולטים של הקבוצה הנתנייתית, החליט, כאמור, להצטרף לקבוצה החזקה שבנה המאמן, ישראל צרפתי. לצידו של אילוז יככבו גם וואסים אגבריה הוותיק ודויד גומז. הרכב השחקנים בקבוצה מפתח תקווה מצביע, כך קובעים הפרשנים, רק על דבר אחד: פתח תקווה רוצה את תואר האליפות. בראיון לנתניה און ליין, רגע לפני פתיחת הליגה, מדבר אילוז על התחושות ועל האמונה שיצליח לשחזר את הישגיו, גם במדי הקבוצה החדשה.

צחי אילוז, השבוע חוזרת ליגת החופים מרגיש עדיין התרגשות?
"ברור, אני תמיד מתרגש. ביום שלא ארגיש פרפרים בבטן לפני תחילת עונה, זה יהיה סימן גדול שצריך לפרוש. הענף הזה כבר נמצא עמוק בתוך הנשמה. ועדיין, קיימת הרגשה, לפחות לי באופן אישי, שאני לא יכול בלעדיו. אני באמת מצפה ומחכה למשחק הראשון בחול הלוהט של חוף פולג".

השנה עברת לקבוצת פתח תקווה. מתי קיבלת את ההחלטה לעזוב את נתניה ומדוע?
"קודם כל, את ההחלטה קיבלתי בסוף העונה שעברה. הרגשתי שאני זקוק לדרייב חדש בשבילי. כמובן ששוחחתי על המהלך עם מאמן יהלומי נתניה בני לם, שאני מאוד מעריך. גם לדעתו זה היה צעד אשר היה נחוץ לשני הצדדים. גם בנתניה היה חשוב לרענן את השורות ולתת צ'אנס לשחקנים צעירים. אני בטוח שזה יעשה טוב לכולם".

איזו קבוצה נבנתה העונה בפתח תקווה ומהן המטרות שהוצבו?
"מדובר בקבוצה מאוד איכותית, עם מאמן הכי מעוטר בכדורגל החופים, ישראל צרפתי. הנתונים האלה כבר מספקים נקודת פתיחה טובה. כמובן, שההגעה של וואסים אגבריה, דויד גומז ושלי – לצד שחקני כדורגל חופים טובים ומנוסים, מהווה חיזוק משמעותי. אני מאמין, שהכל יהיה תלוי בחיבור של כולנו. כדורגל חופים הוא משחק טקטי, המחייב חשיבה קבוצתית והכרת מהלכים על בוריים. חוסר ריכוז ולו של רגע, עלול להוביל לניצול מצב מצד היריבה והבקעת שער".

אתה תולה את ההצלחה או הכישלון העתידי בתלכיד ובחיבור. מדוע?
"כן בהחלט. שחקנים טובים יש וגם באימונים רואים שזו קבוצה מצוינת, אבל בגלל שאין הרבה זמן להכנה לקראת העונה, אז מי שמצליח להתחבר וליצור תלכיד הכי טוב, זה סוד ההצלחה בקבוצה. ישראל צרפתי, מבחינתנו, זהו הערך המוסף".

מיהן הקבוצות, לדעתך, אשר יהיו דומיננטיות העונה בליגה?
"אני חושב שהליגה השנה הולכת להיות מאוד שוויונית מהטעם הפשוט, שכל הקבוצות למדו שדרך טקטיקה טובה ניתן לצמצם חזק מאוד את הפערים. שני הבתים יהיו מאוד קשים העונה. כמובן, שלאלופה כפר קאסם יש איזשהו יתרון קטן על כולם בגלל שהם כל השנה מתאמנים במגרש שהם בנו לעצמם. אפילו באירופה הם עשו תוצאות טובות לפני כשבועיים. אולם, בחופים, במשחק אחד, הכול אפשרי וכל קבוצה מסוגלת לנצח כל אחת. ליכולת הריכוז של השחקנים לצד טקטיקה מוקפדת ומשתנה בכל רגע נתון, השפעה אדירה".

כיצד, בגילך, נערכים לקראת ליגה כל-כך תובענית?
"זה לא סוד שאני לא פעיל יותר מדי במהלך השנה. ונכון, אני כבר לא ילד והגיל בהחלט כבר עושה את שלו. זה מצריך ממני הרבה עבודה, הכוללת ריצות בים וחדר כושר הרבה לפני תחילת העונה. מה עוד, שכל הקבוצות מכירות את היכולות שלי ולעיתים שומרים עלי שניים במשחק. המאמן, ישראל צרפתי, בנוסף, העביר לי אימונים אישיים. כולי תקווה, שאת התוצאות יראו במגרש כבר מההתחלה. שזה יגיע, זה יהיה שווה כל רגע של העבודה הקשה שעשיתי".

מה באמת אתה מצפה מעצמך העונה?
"באופן כללי הצלחת הקבוצה כקבוצה. ברמה האישית השגתי כמעט הכול בחופים – גם אליפות וגם ארבע פעמים תואר מלך השערים. ההצלחה הקבוצתית, זה מה שעומד לנגד עיני השנה, אבל אני יודע שמצפים ממני לתת את הערך המוסף.זהו דבר שחשוב לי מאוד להביא אותו העונה".

צחי אילוז, האם תתאכזב אם לא תיקחו אליפות כבר העונה?
"באיזשהו מקום תמיד תהיה אכזבה, כי ככה לימדו אותי בספורט לשאוף לטוב ביותר, אבל כמובן שהמטרה היא קודם כל להגיע לפיינל פור. זה מאסט מבחינתנו. כמובן, שאז זה כבר אופרה אחרת. לסיום, אני מאחל גם לנתניה ולמאמנה בני לם הצלחה גדולה. בסך הכול, כולנו חברים מאוד טובים ואני מאחל לכולנו עונה נהדרת".