לאנה גובו מנתניה היא זוכת פרס "נשים אלופות מכבי" לנערות

רוכבת הסוסיס הצעירה לאנה גובו (16), היא אלופת הארץ בשני מקצי נוער בסגנון אקסטרים קאובוי וסגנית אלופת הארץ בקטגוריה נוספת. 

0
394
בתמונה: לאנה גובו, תושבת נתניה, אלופת הארץ לנוער ברכיבה על סוסים. צילום נועם שושני
לאנה גובו והסוסה סיינה. צילום נועם שושני

רוכבת הסוסיס הצעירה לאנה גובו (16), היא אלופת הארץ בשני מקצי נוער בסגנון אקסטרים קאובוי וסגנית אלופת הארץ בקטגוריה נוספת. 

בטקס רב רושם של מכבי ישראל, "נשים אלופות במכבי", העניקו חברי ועדת הנשים של מכבי ישראל מלגות כספיות ומענקים לספורטאיות מצטיינות. ברשימת המצטיינות (עד גיל 18) רוכבת הסוסים לאנה גובו. לאנה, תושבת נתניה בת 16, החלה לרכב בגיל עשר. כיום היא רוכבת מקצועית המתחרה בתחרויות ארציות וקוטפת תארים.  לאנה מתחרה על סוס בשם סיינה, היא מתאמנת ארבעה ימים בשבוע, עם המאמן אשיר קול. "אני רוצה להודות לחוות LD Training ולמשפחה שלי שמלווה אותי בדרך. אני מאושרת מהפרס ומהמתנה שקיבלתי", אמרה עם קבלת הפרס.

ליאור דובובסקי מחוות Training LD באודים הרחיב.  "עונת 2022 הייתה טובה מאוד עבור לאנה והסוס עליו היא רוכבת סיינה. הצמד עשה מקצים יפים ברמה גבוהה. הזכיות הרבות של לאנה באליפויות בעונה החולפת, גם במלגת "נשים אלופות במכבי", הן תוצאה של השקעה גדולה. אין ספק, שלאנה היא אחת מרוכבות הנוער היותר מוכשרות שיש בארץ בענף האקסטרים קאובוי. אנו גאים מאוד בהישגיה".

ענף רכיבה על סוסים הוא תחת ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בישראל. בראש ההתאחדות עומד המנכ"ל, אורי חכם. ההתאחדות נוסדה בשנת 1964 והיא מוכרת על-ידי משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי וההתאחדות הבינלאומית. בהתאחדות חברים 1800 איש – מתוכם 1500 ספורטאים וספורטאיות. בהתאחדות רשומות 110 חוות הפועלות בישראל. בהיבט התחרותי ארבעה ענפים עיקריים. קפיצות ראווה, דרסז' (רכיבה אמנותית), מערבי ואקסטרים. זהו גם ענף הספורט היחיד בו משתתפים, כצמד, סוס ורוכב ואין בו הגבלת גיל או מין בתחרות משותפת.