בית המשפט התיר קיום חופות מחוץ למבנה המסעדה

0
103
אילוסטרציה. צילום אופיר פריז

השבוע הגיע לסיומו מאבק בן חמש שנים שהתנהל בין הוועדה המחוזית לתכנון ובניה – חיפה לבין מפעילי גן אירועים באזור עמק חפר. בתביעה שהוגשה, באמצעות עו"ד חן עמידור נגד בעלי גן האירועים ובעל המבנה טענו התובעים, כי בניגוד להיתר שניתן למסעדה קיימו מפעילי המקום חופות בתוך המסעדה ומחוצה לה. בנוסף טענו נציגי הוועדה, כי מפעילי המקום הרחיבו את המסעדה והוסיפו לה קומה נוספת.

התביעה דרשה להטיל על הנאשמים קנס שלא יפחת ממיליון שקלים. פרקליטם של הנאשמים, ד"ר ניסן שריפי טען, כי מפעילת גן האירועים קיבלו היתר בניה ורישיון עסק להפעלת מסעדה במקום, אך בהסדר חלקי שנעשה בין הצדדים חסכו זמן שיפוטי. ד"ר שריפי טען, כי מפעילי הגן נאלצו לשלם על אוזלת ידן של הרשויות השונות אשר לא אכפו חלק מחריגות הבניה בזמן אמת.

לעניין קיום חופות מחוץ למבנה טען ד"ר שריפי, כי רבה הראשי של מועצת עמק חפר מחייב עריכת טקסי חופה מתחת לכיפת השמיים.

למרות שהתקבלו היתרי בניה לאחר הבניה, ביקשה התביעה מבית המשפט להטיל על מפעילי המקום קנס של כמיליון שקלים. ד"ר שריפי ביקש שהקנס לא יעלה על סך כ-40 אלף שקלים.

בסופו של דבר קבע בית המשפט, כי "נוכח קשיים ראייתים לא מבוטלים, התנהלות בעייתית של חלק מגורמי החקירה, קבלת היתר בניה וקבלת רישיון עסק בשלבים מאוחרים של ההליך.. סבורני כי הסדר הטיעון נטל בחשבון את כל הנסיבות הראויות למשקל ויש בו איזון בין חומרת העבירות בהן הודו הנאשמים חד, עם בעייתיות, מורכבות והתנהלות לקויה שנחשפה במהלך ההליך, מאידך".

שופט בית משפט השלום בחיפה, ערן קוטון, לא קיבל את בקשת התביעה והטיל על הנאשמים קנס בסך 250 אלף שקלים בלבד, זאת בגין בניית והפעלת גן אירועים רחב היקף.

השופט קוטון יצר תקדים כאשר בגזר הדין התיר קיום חופות מחוץ למבנה. השופט קבע, כי קיום לא תכוף של טקס החופה ללא כיבוד והסעדה בין בישיבה ובין שלא בישיבה בשטח פתוח, לא יהווה הפרה של צו איסור שימוש, אשר אוסר על שימוש בשטח פתוח לקבלת פנים לפני טקס החופה וקבלת האורחים כיבוד והסעדה בין בישיבה ובין שלא בישיבה".

ד"ר שריפי מסר בעקבות קביעה זו, כי "נוצר תקדים לפיו למסעדה מותר לקיים אפילו אירוע של חתונה, כמו אולם אירועים, כאשר אפשר שהחופה תתקיים בשטח הפתוח שמחוץ למבנה המסעדה. כעת עם פתיחת עונת החתונות, סביר כי רבות מהמסעדות ינצלו תקדים זה לצרכיהן".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן