המשרד להגנת הסביבה: כתמי נפט חשודים התגלו מול חופי נתניה

שנה לאחר אסון הזפת, חשפה מערכת הניטור הלווייני EMSA התראה על חשד של כתמי נפט. המיקום 20 קילומטרים מול חופי נתניה. 

0
290
אחד מצבי הים שנמצאו מתים מזיהום הזפת. צילום איגוד ערים לתברואה

שנה לאחר אסון הזפת, חשפה מערכת הניטור הלווייני EMSA התראה על חשד של כתמי נפט. המיקום 20 קילומטרים מול חופי נתניה. 

במשרד להגנת הסביבה עוקבים בדאגה אחרי כתמים החשודים כנפט. הכתמים התגלו במרחק 20 קילומטר מערבית לחופי נתניה. שמן, כמו גם נפט גולמי, צפים על המים.

טיסת סיור של מערכת הביטחון שהתקיימה ביום רביעי מול החוף, מאשרת התראת מערכת ניטור לוויינית. ביום שלישי שלחה מערכת הניטור הלווייני EMSA האירופית התראה למשרד להגנת הסביבה. בהתראה דיווחה מערכת הניטור על חשד לכתמי שמן. בהתראה ראשונית דיברה מערכת הלוויין האירופית על מספר כתמי נפט, כאשר הבולטת ביותר הינה מול חופי אשדוד.

בעקבות זאת הוציא המשרד להגנת הסביבה סיור אווירי, אותו ביצעה עבורו מערכת הביטחון. בסבב בדיקה ראשוני לא איתר הסיור האווירי כתם מול חופי אשדוד. עם זאת בסיור שני, הפעם תוך חישוב זרימת המים ותנועת הים, נמצאו כתמים החשודים כנפט.

לפני כשנה ארע אסון אקולוגי המכונה אסון הזפת. אוניה שהגיעה מהמפרץ הפרסי וחצתה את תעלת סואץ, שפכה מאות טונות של נפט גולמי במים הכלכליים של ישראל. כשבוע לאחר מכן, בשל תנאי מזג והרוחות, נשטפו אל כל 160 הקילומטרים של חופי ישראל עשרות טונות של נפט גולמי. בהמשך דיווחו גם בלבנון על נזקים אקולוגיים בחופי צור.

במשך כשבוע ימים אספו עשרות אלפי מתנדבים מכל רחבי הארץ חלקיקי זפת מהחופים. במקביל, כל רשויות החוף, בהן, נתניה, השקיעו תקציבי עתק בניקוי החולות. רשות הטבע והגנים וארגונים נוספים, פעלו להצלת מאות בעלי חיים אשר כוסו בזפת.

ממשלת ישראל הטילה האחריות על אירן. החשד המרכזי, שספינה אירנית שככל הנראה הייתה בדרכה לחופי סוריה, שינתה את סימוני הדגלים כדי לטשטש עקבות.

 

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן