כישלון הרפורמה בתחבורה: שביתה באורט ליבוביץ

חבר המועצה אבי סלמה תוקף: בגלל פוליטיקה קטנה נמנע פתרון שהיה מונע את השביתה

0
669
בתמונה, חבר מועצת העיר נתניה אבי סלמה
חבר מועצת העיר נתניה, אבי סלמה. צילום מתוך דף הפייסבוק של אבי סלמה

חבר המועצה אבי סלמה תוקף: בגלל פוליטיקה קטנה נמנע פתרון שהיה מונע את השביתה

מעל 1400 תלמידי אורט יד ליבוביץ' לא הגיעו בבוקר יום ראשון ללימודים. זאת, כמחאה, על כישלון הרפורמה בתחבורה בנתניה. "מעל ל 1400 תלמידי אורט יד ליבוביץ', הילדים שלנו, הופקרו. עיריית נתניה לא נערכה כנדרש לשנת הלימודים תשפ"ג בהיבט התחבורה, ולילדינו אין דרך להגיע לביה"ס וחזרה בבטחה", הודיע יו"ר הוועד המוסדי רוברט כהן.

עוד הוסיף, "כי במצב הקיים, מדובר בסכנה בטיחותית וביטחונית בכך שמאות רבות של ילדים מחכים בתחנות, ללא שום מענה. התרעתי מראש מה צפוי לנו עם ה"תוכנית" החדשה ל"תחבורה" הציבורית בנתניה – וזה בדיוק מה שקרה". השביתה, בתמיכה מלאה של יו"ר הנהגת ההורים שי בראון, שהוביל ביום רביעי שביתה בת שעתיים בכל חטיבות הביניים והתיכונים בעיר. בינתיים, ביומיים הקרובים צפויה ראש עיריית נתניה לקיים שיחה עם מנכ"לית משרד התחבורה.

מי שתוקף ישירות הוא חבר המועצה, אבי סלמה, מבכירי חברי הקואליציה העירונית. "חבל, שחבריי למועצת העיר לא עזרו לי למנוע את השביתה", הוא אומר. בנושאים כאלה אין קואליציה אופוזיציה! יש נבחרי ציבור שחייבים לדאוג לתושבים, אותם הם מייצגים! בגלל פוליטיקה קטנה וחיפוש קרדיטים, נמנע פתרון לטובת כלל תושבי העיר ובפרט עבור ילדנו היקרים".

אבי סלמה מדבר על הצעתו במהלך הדיון על הכישלון ברפורמה במועצת העיר, במהלך ליל רביעי. אומנם, מועצת העיר קיבלה החלטה עקרונית לדרוש ממשרד התחבורה החזרת המצב לקדמותו. קריאה, שאותה ביססו על שתי הצעות לסדר שהגישו חברי המועצה טלי מולנר ואהרון אורגד. אולם, הצעתו האופרטיבית של אבי סלמה, להכניס יד לכיס הציבורי ולאשר מיידית כמיליון שקלים למימון הסעות לתלמידי החטה"ב והתיכונים, עברה בחלקה.

סלמה: "בנושאים כאלה אין קואליציה אופוזיציה! יש נבחרי ציבור שחייבים לדאוג לתושבים, אותם הם מייצגים! בגלל פוליטיקה קטנה וחיפוש קרדיטים, נמנע פתרון לטובת כלל תושבי העיר"

בהצעה לאשר העברת מיליון שקלים הצביעו בעד 11 חברים מול תשעה. אולם, בהצעתו השנייה של אבי סלמה לממש זאת מיידית, לא היה רוב. ההצבעה נעצרה על תיקו 9:0. המשמעות בפועל, שמעבר להצהרה דקלרטיבית, הנושא יעבור לטיפול פקידי העירייה שיבחנו אותה ויגבשו תכנית. מה שעלול לקחת זמן יקר.

בסרטון ששחרר אבי סלמה ביום שישי, תקף האחרון את חבריו לקואליציה שהצביעו נגד. הוא גם טען, שמעבר להצהרת המועצה ודרישתה ממשרד התחבורה לבטל את הרפורמה, אין בהחלטה זו ממש. בדבריו כיוון לדברי נציג משרד התחבורה באותה ישיבה ממש. הנציג אמר, כי משרד התחבורה יפעל יחד עם עיריית נתניה בחיוב. המשמעות היא, שהרפורמה בשלב זה נשארת, עם כי יחולו בה מספר שינויים שיקחו זמן.

בעיה נוספת וחמורה לא פחות, עליה הצביעו סלמה, אורגד ומולנר, היא אי-שיתוף במהלכים של הכנת הרפורמה. רפורמה, עליה שקדו משרד התחבורה, שקיימו דיונים עם עיריית נתניה, החל משנת 2017. אומנם, ברור כי עיקר האשמה על משרד התחבורה. אולם, לדברי סלמה, עיריית נתניה לא שיתפה את ולא העלתה את הנושא לדיונים עם ומול כלל חברי המועצה. כמו כן, כך לדבריו, העירייה לא ביצעה שיתוף ציבור בשלביה השונים של התוכנית. מהלך, שעשוי היה לחסוך עוגמת נפש רבה כל-כך מציבור גדול.

בעיריית נתניה מצרים על השביתה ונצמדים בתגובות לנתונים הבירוקרטיים. "מרבית התלמידים הלומדים באורט יד לבוביץ מתגוררים בשכונת קריית השרון. קרי, המרחק לבית הספר הוא בין 1ק"מ עד 1.5ק"מ. כך, שהתלמידים אינם זכאים להחזרי נסיעות או להסעות לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך… עיריית נתניה ממשיכה לפעול מול גורמים במשרד התחבורה לשדרוג וייעול הקווים".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן