כישלון רפורמת התחבורה בנתניה: הלימודים הושבתו במחאה

נתניה בכאוס: הנהגת ההורים העירונית השביתה לשעתיים את הלימודים במחאה על מחדל רפורמת התחבורה בנתניה - בה פחות מדי אוטובוסים ומשתמשים מתוסכלים

0
330
בתמונה, שלט על גדר בית ספר הנושא את המילים כאן שביתה. צילום שי בראון, יו
הרפורמה בתחבורה ציבורית בנתניה כשלה. צילום: שי בראון
נתניה בכאוס: הנהגת ההורים העירונית השביתה לשעתיים את הלימודים במחאה על מחדל רפורמת התחבורה בנתניה
הנהגת ההורים העירונית, בראשותו של שי בראון, השביתה את הלימודים בבתי הספר לשעתיים. זאת, כמחאה על רפורמת התחבורה הציבורית בנתניה, שבינתיים, כך נדמה, נוחלת כישלון חרוץ.
ביום רביעי (היום), כאמור, עשרות אלפי תלמידים נשארו בבית. לטענת הנהגת ההורים העירונית, אלפי תלמידים אינם מצליחים להגיע ללימודים בשעה 08:00 בבוקר. בעיקר בחטיבות הביניים והתיכונים. כך, למשל 1400 תלמידי אורט יד ליבוביץ, מתוכם מאות המשתמשים בתחבורה ציבורית, נאלצים לצפות באוטובוסים עמוסים החולפים על פניהם בתחנות. במקרים אחרים, בשל צמצום קווים, עליהם לצעוד מעל לקילומטר כדי להגיע לתחנת אוטובוס. כך גם תלמידי טשרניחובסקי.
הרפורמה בתחבורה החלה בתחילת אוגוסט השנה. אלא, שהעיתוי אותו כפה משרד התחבורה, הסתבר כגרוע. חודש לפני פסקו לפעול בנתניה מוניות השירות. במקביל, החלו השיפוצים על גשר פולג שיצרו פקקי ענק ועומסי תנועה.
הקווים החדשים במסגרת הרפורמה, בחלק מהמסלולים, מאריכים משמעותית את הנסיעה. וכבר כעת ברור, כי אינם נותנים מענה בשעות העומס של התלמידים. גורמים במשרד התחבורה אישרו למערכת נתניה און ליין, כי בימים אלה הם מגבשים, יחד עם נציגי העירייה ועם נציגי חברת אקסטרה, הוספת אוטובוסים ובהמשך מיניבוסים בשעות העומס. במקביל, נבחנים הקווים החדשים.
ביום רביעי בערב תתקיים ישיבת מועצה בה יעלו שתי הצעות לסדר בנושא. ההצעות הן של חברי המועצה אהרון אורגד וטלי מולנר, המובילים את המאבק הציבורי. אולם, לא רק האופוזיציה העירונית תוקפת את הרפורמה בתחבורה. מ"מ ראש העירייה, שירי חגואל – סיידון, טוענת כי התשובות שעד כה קיבלה ממשרד התחבורה גובלות באטימות. היא אף דורשת להקפיא את הרפורמה ולהחזיר המצב לקדמותו.
על-פי גורמים פוליטיים צפויה הקואליציה העירונית לחבר בין ההצעות לסדר לבין סקירה והצגת פתרונות.