טרגדיה: בת 7 מנתניה טבעה למוות במהלך חופשה

הילדה, שבילתה עם בני משפחתה במתחם נופש בירכא, נמשתה מבריכת ג'קוזי שהיא ללא הכרה. בבית החולים נהריה נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

0
335
צילום פוטוליה

הילדה, שבילתה עם בני משפחתה במתחם נופש בירכא, נמשתה מבריכת ג'קוזי שהיא ללא הכרה. בבית החולים בנהריה נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

אסון בצפון: ילדה בת 7, תושבת נתניה, טבעה למוות במהלך חופשה. המקרה ארע במהלך יום ראשון. הילדה ובני משפחתה בילו במתחם נופש בירכא. מבדיקה ראשונית עולה, כי הוריה של הילדה הבחינו כי היא ללא הכרה בבריכת ג'קוזי. הם הזעיקו את כוחות ההצלה. חובשי מד"א, חאטיב שחאדה וניזאר גרייס, היו הראשונים שהגיעו למקום. "מיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות". אל השניים הצטרף צוות טיפול נמרץ שהגיע למקום. פעולות ההחייאה נמשכו תוך כדי הפינוי לבית החולים.

מנהל המרכז לרפואת ילדים במרכז הרפואי לגליל, ד"ר איתמר מונצ'ק, קיבל את הילדה עם צוותו. "הילדה הגיעה אלינו תוך פעולות החייאה ממושכות שהחלו בשטח. היא הייתה ללא דופק ונשימה. פעולות ההחייאה, שנמשכו במרכז הרפואי דקות ארוכות, כללו עיסויים, פעולות הנשמה ומתן תרופות. לאחר שלא נמצאו סימני חיים, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה".

נושא מקרי מוות טביעה בקרב ילדים היא השנייה בשכיחותה. החל מינואר 2022 ועד חודש ספטמבר, טבעו למוות 15 ילדים. ארבעה מהילדים טבעו באמבטיה. לשם השוואה, במהלך כל שנת 2021 טבעו למוות 19 ילדים.