הכאוס התחבורתי: שביתת התלמידים באורט נמשכת

דחו בשלב זה ההצעה ללמוד במשמרות - כמו בימי הקורונה.  את האצבע המאשימה מפנים לעיריית נתניה ולמשרד התחבורה והגדירו הצעת העירייה: מביכה

0
2044
בתמונה, שלט על גדר בית ספר הנושא את המילים כאן שביתה. צילום שי בראון, יו
הרפורמה בתחבורה ציבורית בנתניה כשלה. צילום: שי בראון

דחו בשלב זה ההצעה ללמוד במשמרות – כמו בימי הקורונה.  את האצבע המאשימה מפנים לעיריית נתניה ולמשרד התחבורה והגדירו הצעת העירייה: מביכה

"הצעה מביכה", כך מכנים חברי הוועד המוסדי באורט יד ליבוביץ, התיכון בו לומדים מעל 1400 תלמידים, את הצעת מינהל החינוך בנתניה. במרכז ההצעה, בשל הכיאוס התחבורתי והעובדה, כי איש לא חשב בזמן תכנון הרפורמה בתחבורה בנתניה לדאוג לקווי אוטובוס מספיקים לתיכון, כי התלמידים ילמדו במשמרות. לפחות, עד שיימצא פתרון תחבורתי.

מחדל התחבורה הציבורית בנתניה ממשיך להעסיק את הציבור בנתניה. מעל 1400 תלמידי אורט יד ליבוביץ שובתים זה היום השני ברציפות – זאת לאחר שהוועד המוסדי דחה את הצעת הנהלת בית הספר. בהצעה, אותה שלחה מנכ"לית ביה"ס ורד דוברת, כתבה האחרונה כי בהתאם לאישור שקיבל אורט ממינהל החינוך, ילמדו התלמידים במשמרות. זאת, במטרה, להקל על המחסור החריף בתחבורה ציבורית.

"החלטת ראש מינהל החינוך בעיריית נתניה מהיום, שביה"ס יעבור ללמידה במשמרות (הגעה מדורגת ויציאה מדורגת) היא לא פחות ממביכה. היא מצביעה על חוסר הבנה וחוסר איכפתיות. הפתרון אינו ישים, והיא יודעת זאת"

את ההצעה דחו חברי הוועד המוסדי בראשות רוברט כהן על הסף. "סיימנו את היום הראשון של השביתה, ולצערי ממשיכים בכל הכוח! יחד עם חברי ועד ההורים המוסדי, אני רוצה להודות לכם על התמיכה הגורפת".

עוד כתב כהן, כי "בכלל לא קל להשאיר תלמידי תיכון בבית. אני בהחלט מודע לקושי בכך, אולם לצערי העירייה לא משאירה לנו הרבה ברירה. החלטת ראש מינהל החינוך בעיריית נתניה מהיום, שביה"ס יעבור ללמידה במשמרות (הגעה מדורגת ויציאה מדורגת) היא לא פחות ממביכה. היא מצביעה על חוסר הבנה וחוסר איכפתיות. הפתרון אינו ישים, והיא יודעת זאת".

את הודעתו סיים במילים: "השביתה באורט יד ליבוביץ תימשך עד שתהיה תחבורה ציבורית הנותנת מענה לילדים שלנו. בעירייה יודעים בדיוק מה נדרש. נותר להם רק ליישם".

בתוך כך, במהלך סוף השבוע תקף חבר המועצה, אבי סלמה, במילים קשות את חבריו לקואליציה העירונית. זאת על רקע הצעתו לסדר לממן במיליון שקלים מקופת העירייה הסעות לתלמידים. "זה מצב חירום", הוא אמר. הצעתו אומנם עברה באופן עקרוני בדיון במועצה. אולם, בהצבעה שנייה שמיועדת הייתה לממש באופן מיידי את הצעתו, היה תיקו בהצבעה.

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן