חמישים גוונים של הצלחה

1
112
אמנית האיפור ליטל נקב

הכל התחיל בגיל 12, כשליטל נהגה להתגנב לחדרה של אמה וגנבה לה את האיפור. "הייתי נכנסת בשקט ומתאפרת ביסודיות. מורחת, מתגנדרת. חטפתי צעקות, אבל נהניתי מכל רגע, ככה שהיה שווה את זה. כשגדלתי כבר התחלתי להתאפר בקביעות ואחרי הצבא החלטתי לעשות עם התחביב שלי משהו רציני. עם הכסף של המענק נרשמתי לקורס איפור בביה"ס למקצועות היופי ירין שחף", היא  מספרת.

 ליטל נקב, אמנם, רק בת 25, אבל יכולה ללמד גם את וונדר וומן דבר או שניים על גירל פאוור. היא נשואה מזה שנתיים לאבידן ואוטוטו הופכת לאמא, לא לפני שהיא מגלה לנו קצת סודות בתחום היופי והטיפוח. כיום, כאמנית איפור מקצועית המאפרת כלות ולקוחות בכל רחבי הארץ, בהם אין-ספור ידועניות, היא מרשה לעצמה לחלק טיפ או שניים בראיון אינטימי לנתניה און ליין – ksn.

 מעצם היותנו נשים אנחנו אוהבות להתאפר, אך רובנו לא הופכות את זה למקצוע. מה גרם לך ללכת בכיוון זה?

"כבר מילדות נמשכתי לעולם הזוהר. תמיד הסתקרנתי לגבי מוצרי קוסמטיקה וגם ממש נמשכתי לריח שלהם. לבית הספר נהגתי להתאפר בהגזמה. כשסיימתי ללמוד אצל ירין שחף, נשלחתי לעבוד בטלוויזיה. איפרתי בתכנית הבוקר של דליה מזור ויואב לימור. לאחר תקופה עברתי לאפר את אורלי וגיא. עשיתי הרבה קטלוגים, תצוגות אופנה והפקות כמו "הישרדות וי.אי.פי", "גולסטאר" וריאליטי. לפני כשנתיים החלטתי שדי, מספיק עם הטלוויזיה, רציתי להיות פרילנסרית ולעשות דברים חדשים. בשביל עצמי".

 איך היה לעבוד עם ידוענים?

"בעיקר כיף ומאתגר. מאפרת היא גם סוג של חברה. בלי קשר לסלבס', לא פעם אני שותפה לסודות של הלקוחות שלי. לפחדים שלהן. לתשוקות. נוצרת בינינו אינטימיות מסוימת. אני חושבת שמאפרת לא צריכה להיות רק כשרונית, אלא גם אישיות בפני עצמה. הקשר שלי עם הבנות הוא חופשי, הרבה מעבר לאיפור. לפעמים הן שולחות לי בוואטסאפ תמונה של השמלה, הלק, העקבים. שואלות אם הכל יתאים. את יודעת איך זה נשים… אני מסתכלת על התמונה הכוללת, על המאקרו: גם באדם וגם בתחום האיפור".

 האם נתקלת בגברים שמתאפרים? לפחות בסצנת המועדונים רואים פה ושם ניצנים

היא צוחקת, נבוכה למדי. "מה, ממש להתאפר? לא. אולי בטלוויזיה, אבל רק מייק-אפ, כי זה חייב לעבור מסך. גם כשיש לי זוג, חתן וכלה, אז לפעמים אני שמה קונסילר לגבר (מסווה, מטשטש) כדי שהתמונות יצאו טובות. זה חשוב, לא לכל הגברים יש מודעות"

 כבר חמש שנים שאת בתחום. יש לך טכניקה מסוימת שאת עובדת לפיה?

"כבר מותר לומר שהחלפתי את הטכניקה שלמדתי, כי לא היה נראה לי הגיוני ונוח לשים תחילה את המייק-אפ ורק לאחר מכן את הצללית. זה מלכלך, זה לא נעים ובעיקר מטריח לחינם, כי צריך לנקות כל רגע. הטכניקה שלי ונראה לי שכיום גם של רוב המאפרות, היא קודם כל לאפר את העיניים: צלליות וריסים, ורק לאחר מכן למרוח מייק-אפ. מבחינת סגנון, אני מאד עניינית. לא אוהבת גס מדי, אלא עדין ונקי, טבעי ולא מוגזם. נשים, בעיני, צריכות להיראות קלאסיות".

 מה הטיפ הכי טוב שאת יכולה לתת?

"לבנות שמתאפרות ביום-יום: אפשר להתאפר יפה ובזול. לא חובה לקנות מוצרים יקרים. יש הרבה מוצרים בסופר-פארם שעונים על אותם הפרמטרים והמחיר שלהם סביר לגמרי. אל תשתגעו ותבזבזו אלפי שקלים. עליכן לבחור מייק-אפ (בסיס) טוב, שיחמיא לכן מבחינת גוון ומרקם, שיסתיר את מה שצריך להסתיר: פיגמניטציה או פצעים. גם לאיפור ערב קיימים מוצרים טובים. הכל תלוי באיך שאת מניחה. את יכולה לרכוש מייק-אפ של אסתי לאודר, לדוגמה, אבל אם את לא יודעת להניח אותו בצורה נכונה, הוא יראה כתמי, כי הוא מבוסס על טפיחות ולא על מריחות. לכן, חשוב לברר לפני ולדעת מה קונים".

 מהם תכשירי החובה שלא תצאי בלעדיהם מהבית?

"שאלה מתקילה. אני חושבת שכל אישה צריכה לשאת בארנקה שלושה פריטים חשובים: קונסילר, מסקרה ואודם. אני נוהגת לתת ללקוחות שלי אודם במתנה, כי הן תמיד מתלוננות שנמחק או נמרח להן במהלך היום. אז שיהיה, באהבה".

 מה החלק שאת הכי אוהבת בעבודה?

"היחס האישי, זה ממש חשוב לי. ששולחים לי הודעה, נגיד "קיבלתי הרבה מחמאות והיה מהמם". זה עושה לי את כל היום. שהלקוחה יוצאת מרוצה, אני אומרת לעצמי 'וואלה, גם ריציתי אותה וגם קיבלתי פרגון'. זה משהו שמאד ממלא, אם לא שולחים אני מרגישה כאילו חסר לי משהו".

 היה איזה רגע קשה בקריירה שלך שרצית לוותר?

"בוודאי שכן. חכי, אני אזכר" היא צוחקת, "ההיריון דפק לי את הראש". כעבור כמה שניות של מחשבה ותהיה היא אומרת: "אני לא מצליחה לשים את האצבע על משהו ספציפי, אבל גם אם יהיו לי רגעים קשים ותהיה מחשבה כזו, לא אשבר. אני אוהבת את מה שאני עושה, אי אפשר לקחת את זה ממני. כשאין לי יום עבודה אני מתחילה להשתגע, אני מרגישה ריקנות. זה משהו שאני צמאה לו".

 מה עם לעבוד בחו"ל?

היא מחייכת במתיקות. "זה נראה לי רחוק והזוי אבל מי יודע… קצת מצחיק, אני עדיין זוכרת שתוך כדי שלמדתי והתחלתי לאפר הייתי לוקחת חמישים שקל, זו הייתה בדיחה, אבל אמרתי לעצמי-העיקר להתנסות, להתמקצע.."

 אפשר לומר שבנית לעצמך אימפריה. מהו מבחינתך הסוד לקריירה ארוכה ומוצלחת?

"אני מאמינה שהאיפור הוא לא רק צבע, הוא גם אמירה. יש בו שילוב של חשיבה מחוץ לקופסה, יצירתיות והתמדה. אני גם חושבת שצריך להתמקצע במה שאתה אוהב לעשות ועושה אותו הכי טוב. אין מקום לבינוניות. הנה, לדוגמה, נכון ששיער ואיפור הולך ביחד, אבל אני טובה בלאפר. נקודה. יש כאלה שלומדות עיצוב שיער, איפור וציפורניים שזה יפה, אבל אני בטוחה שמכל הדברים האלה יש משהו אחד בלבד שהן עושות הכי טוב. לכן, אין צורך לירות לכל הכיוונים, כדאי ללכת על בטוח ולהיות מצוין במה שאתה עושה. זה המתכון שלי להצלחה".

 מה את חושבת שהביא אותך לאיפה שאת היום?

"אני אומרת: פה לאוזן ופרגון. אבל מה שהכי עושה אותך בסוף, זה מי שאתה. מי שאוהב את העבודה, מקפיד על מקצועיות, יחס חם ואישיות נעימה, מצליח ובגדול".

 השלימי את המשפט במילה אחת. ליטל נקב היא?

"מאושרת".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן