הכוכבים של סימון

2
119
סימון דוידסון. צילום נתניה און ליין-ksn

סימון דוידסון, בעלי הפועל דולפין נתניה, מאמין שהחינוך הטוב ביותר לילדים הוא דרך הספורט. וכן, באולימפיאדה הקרובה סיכוי גבוה שבנבחרת ישראל ישחו גם שחיינים נתנייתים

——-

סימון דוידסון הבעלים של הפועל דולפין נתניה, מאמין שהחינוך הטוב ביותר לילדים הוא דרך הספורט, רואה חשיבות עליונה להעניק לילדים נזקקים את האפשרות להיחשף לענף השחייה ויודע בדיוק מה היעד הבא.

רק לפני כשבועיים התקיימה תחרות אליפות ישראל בשחייה (חורף), ממנה חזרו עם שלל גביעים ומדליות. שלוש מהשחייניות במועדון: קרן זילנר, זוהר שיקלר וטלי למקוף, אף שברו את שיאי ישראל.  ההישגים המרשימים של הבנות יהוו קריטריון חשוב, שיפלס את דרכן לאליפות העולם המתקיימת השנה בחודש אוגוסט בקזאן ברוסיה.

קצת כדי לסבר את האוזן עם הישגים ותוצאות. בתחרות הנוכחית שהתקיימה לפני כשבועיים התחרו כ-650 שחיינים שהגיעו מלמעלה מחמישים אגודות ברחבי ארץ. את דולפין נתניה ייצגו כ-52 שחיינים, שסיימו את התחרות עם תוצאות אישיות וקבוצתיות מרשימות בהחלט. בניקוד הכללי בין האגודות, הנשים זכו בתואר אלופות המדינה, הגברים בדולפין סיימו במקום השלישי בארץ, ובאגודות לבוגרים, קטפו הנתנייתים את המקום השני והמכובד.

עם כל הכבוד להישגיה המרשימים של האגודה, סימון דוידסון, מי שהקים את הפועל דולפין בעבודה קשה והמון מאמץ שהפך בשנים האחרונות למקום האידיאלי ביותר עבור שחיינים מקצועיים, רוצה להסב את תשומת ליבנו דווקא לפוטנציאל העצום הטמון בענף השחייה בפרט, ובספורט בכלל ועל הקשר ביניהם לבין חינוך.

איך הכל התחיל?

"בשנת 2007 החלטתי להפוך את דולפין למעצמה של שחייה. השקעתי המון מאמץ והכנסתי את היד עמוק לכיס. הבאתי את המאמן המעוטר ביותר בארץ באותה תקופה, עדי וולפמן. יחד בנינו תוכנית חמש שנתית, אותה הגשנו למוטי שעיבי שהיה אז מנהל אגף הספורט בנתניה. מוטי, ללא ספק, עזר לנו מבחינת התנאים. קיבלנו תקציב מהעירייה לטובת אימונים בוינגייט וייצרנו לאט ובטוח תשתית ראויה לפיתוח שחיינים מקצועיים של נוער ובוגרים. עם הזמן הצטרפו אלינו מאמנים נוספים מהשורה הראשונה, וככה טיפסנו צעד אחר צעד עד שהגענו למקום בו אנחנו נמצאים היום"

מה  היה "האני מאמין" שלך בתחילת הדרך?

"הפילוסופיה שלי כמאמן וכמנהל האגודה היא, שהדבר הכי חשוב זה מאמנים טובים ומקצועיים שיובילו את הילדים והנוער כראוי ויצעדו איתם יחד לעבר ההצלחה המשותפת. עם השנים האג'נדה שלי הוכיחה את עצמה כנכונה. כיום, האגודה שלנו היא המקצועית ובעלת התנאים הטובים ביותר וזה ניכר היטב בתוצאות ובהישגים".

כיתת הספורט והשחייה. בית הספר רבין, נתניה
כיתת הספורט והשחייה. בית הספר רבין, נתניה

הקמת פרויקט ייחודי מסוגו בארץ, בשיתוף בי"ס רבין, ספר לי עליו קצת

"הפרויקט נקרא "כיתת ספורט" והוא מנוהל על ידי יגאל שייכט, שהוא גם המאמן. המסלול הוא מכיתה א' ועד כתה  ו' בבית ספר רבין בעיר. במסגרת הפרויקט לומדים כ-15 ילדים בכיתה. שחיינים אלה הנבחרים בקפידה מתוך מאות הבאים למבדקים, מתאמנים פעמיים בשבוע בקולג'ים כחלק ממערכת השעות. הפרויקט משלב בין ספורט לבין החינוך של התלמידים – כך שלא נוצר מצב של הזנחת הפן הלימודי בשל השקעה טוטאלית בשחייה. הפרויקט ממומן על-ידי מינהל החינוך בעיריית נתניה. בעקבות הצלחתו האדירה אף נלמד בערים נוספות בארץ על מנת להרחיב ולפתוח כיתות נוספות".

למה אתה עושה את זה?

"אני מאמין באמונה שלמה שהחינוך הטוב ביותר לילדים הוא דרך הספורט, ענף השחייה במיוחד. החינוך שאנחנו מעניקים לילדים בדולפין הוא ייחודי. כשילד נמצא בתוך המים, הוא לא משתולל, סובלני, צייתן, מנומס, עושה מה שאומרים לו ועוד מיליון ואחת דברים שמובילים את הילדים הללו לגדול ולהיות איכותיים. אם הם לא ממשיכים כספורטאים בצבא, הם מתגייסים לסיירות, שייטת, טייסים. הספורט הוא מפתח לחינוך טוב יותר, חבל שלא משתמשים בו יותר. שחיה הוא ענף ספורט שלא נמצא בזרקורים, הוא לא ענף רווחי, אין בו כסף, להיפך אני רק מוציא כסף. אבל אני עושה את מה שאני עושה ממקום שלם, כי אני כשאמות, אדע שתרמתי את הדבר הכי חשוב לקהילה- לחנך דורות של שחיינים".

אתה יכול להצביע לי על משהו בעשייה שלך, שאתה גאה בו במיוחד?

"יש שני דברים שהם מושא הגאווה שלי פה בדולפין ובכלל. הראשון הוא החינוך לסובלנות שאנו מקנים לילדים והנוער שמתאמנים פה, והדבר השני שאני גאה בו הוא אפשרות שלי לתת לנזקקים באמצעות השחייה. בכל שנה, בחודש יולי, מגיעות אלי 60 בנות שהופנו מאגף הרווחה, כאלה שלא ראו בריכה מעולם ואני מלמד אותן שחיה במשך חודש חינם. הייתי באותה מידה יכול לתת להם כסף או תלושים לאכול. זה נחמד, אבל זה פתרון רגעי. עם כל הכבוד לגביעים ולמדליות שהם גאווה כשלעצמם, ילדה שבוודאות לא הייתה יכולה להרשות לעצמה ללמוד שחייה, והיום יודעת לשחות מא' עד ת' בזכותי, זה הכל".

מה היעד הבא אותו אתה מתכנן לכבוש?

"המטרה הבאה שלי ברורה. בקדנציה הבאה אני הולך למועצת העיר על מנת לקבל לידי את תיק הספורט. כמי שמאמין בכל ליבו שהספורט בכלל וענף השחייה בפרט הם המפתח לחינוך טוב יותר, אשים לי כיעד לאפשר לכל ילד לעסוק בספורט המעניין אותו".

 

 

 

 

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן