כ-700 אזרחים ותיקים נפגעו בעשור האחרון בנתניה

אור ירוק: בעשור האחרון נפגעו 681 אזרחים ותיקים בתאונות בדרכים בנתניה: 25 מהם נהרגו; בשנת 2020 נפגעו בעיר 54 אזרחים ותיקים מהם חמישה נהרגו

0
139
צילום עמותת אור ירוק

למעלה מ-16 אלף אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2011-2020). 1,600 קשישים נפגעים מדי שנה. כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס.

עוד מסרו, כי בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 1,446 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה, מהם 47 קשישים נהרגו.

בנתניה בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים 681 אזרחים ותיקים (65+). מתוכם 25 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 54 אזרחים ותיקים, מהם חמישה נהרגו.

נתוני עמותת אור ירוק מתפרסמים לרגל אירועי חודש הקשיש המצוינים בחודש אוקטובר.

עוד עולה מן הנתונים, כי בעשור האחרון נהרגו 463 קשישים בתאונות דרכים בערים ובישובים. בממוצע כ-46 קשישים נהרגים מדי שנה, כמעט קשיש הרוג בכל שבוע בממוצע.

על פי נתוני העמותה, בשנת 2020 נפגעו קרוב לאלפיים קשישים בתאונות דרכים בכל רחבי הארץ. מהם 70 נהרגו ו-382 נפצעו באורח קשה.

עוד מסרו מעמותת אור ירוק, כי אזרחים הוותיקים הם אוכלוסייה נמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר, באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו. זאת להבדיל מפגיעה דומה באיש צעיר, שביכולתו להתאושש ולהחלים.

ככל שהגיל מתקדם, כך נסוגות המיומנויות הפיזיות והקוגניטיביות. צפיפות העצם יורדת והיא נשברת ביתר קלות, הראייה והשמיעה נפגעות וקשה יותר להיזהר מפני סכנות. כמו כן זמני התגובה מתארכים, כוח השרירים נחלש וחלוקת הקשב נעשית קשה.

לדברי אור ירוק, "המציאות מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למצוא פתרונות יעילים להפחתת ההיפגעות בקרב הקשישים. יש להתאים את תשתיות הדרך לנוכחותם של האזרחים הוותיקים. תוך התחשבות בצרכיהם הייחודיים. במספר פעולות פשוטות ניתן להציל חיים רבים – ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם קשישים רבים. באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים. בנוסף הארכת משך האור הירוק ברמזור. באזורים, בהם ישנו מספר רב של קשישים, יש להאריך את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה. כמו כן טיפול במפגעי בטיחות. ריכוז הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה וכד'.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, התייחס לנתונים. "האחריות של המדינה היא להגן על אזרחיה הקשישים. לשמור עליהם ולהבטיח לסייע להם להגיע הביתה בשלום. לא יעלה על הדעת שהאנשים שהקימו את המדינה ושרדו מלחמות לא ישרדו את המלחמה שבכביש. המדינה חייבת להתחיל להתחשב באוכלוסיית האזרחים הוותיקים. לדאוג להם ולשים את ביטחונם בראש סדר העדיפויות על ידי התאמת התשתית לצרכיהם".

"חייבים להתקין פסי האטה באזורים בהם קיים ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, לצבוע את מעברי החציה ולהאריך את משך האור הירוק ברמזור. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים לשתף פעולה בשיפור התשתית בסביבת ריכוז גבוה של אזרחים ותיקים ובצמצום היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים. רק בשילוב כוחות נוכל למנוע את ההרוג הבא".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן