הכאוס התחבורתי: תלמידי אורט ליבוביץ חזרו ללמוד

רק אחרי שמשרד התחבורה ועיריית נענו לכל דרישות ועד הורי אורט יד ליבוביץ, הופסקה שביתית הענק ויצאה הודעה: יש תחבורה - יש לימודים.

0
216
בתמונה, שלט על גדר בית ספר הנושא את המילים כאן שביתה. צילום שי בראון, יו
הרפורמה בתחבורה ציבורית בנתניה כשלה. צילום: שי בראון

רק אחרי שמשרד התחבורה ועיריית נענו לכל דרישות ועד הורי אורט יד ליבוביץ, הופסקה שביתית הענק ויצאה הודעה: יש תחבורה – יש לימודים. 

מעל 1400 תלמידי ותלמידות אורט יד ליבוביץ חזרו היום (חמישי) ללימודים. זאת אחרי, שיו"ר ועד ההורים המוסדי, רוברט כהן, הודיע כי דרישות הוועד הושגו במלואן.

"הימים האחרונים לא היו קלים לנו. הדבר האחרון שהורה רוצה לעשות הוא להשבית ביה"ס. עמדנו על עקרון פשוט. לשמחתי, עקרון זה כעת מתממש: יש תחבורה = יש לימודים".

על-פי הסיכום, עליו הסכימו הורי אורט יד ליבוביץ, החל מיום חמישי יעמדו לרשות תלמידי ביה"ס שישה אוטובוסים ריקים. אוטובוסים שייצאו מדרום קריית השרון.

שלושה קווי 92 ושלושה קווי 65, שלא ייצאו מרמת פולג – אלא מאורט הרמלין לתוך קריית השרון. זאת, בין השעות 07:20 ועד 07:55. מבנה הסעות זה הוא, בנוסף, לתחבורה הציבורית הקיימת. תלמידי שכונת ותיקים הלומדים באורט, יקבלו מענה בקווים 60 ו-61. ביום חמישי יבחן משרד התחבורה את השינויים בשטח. בהתאם לתוצאות, תישקל הוספת קווים.

בשעות החזרה מבית הספר, ייצאו מאורט תשעה אוטובוסים ריקים. שישה קווי 91 ושלושה קווי 65. האוטובוסים ייצאו על-פי תיזמון אותו תקבע הנהלת ביה"ס. אוטובוסים אלה מתווספים לתחבורה הקיימת.

הביזיון: רק אחרי שמעל 1400 תלמידים שבתו, ביצעו בעיריית נתניה ומשרד התחבורה את מה שהיה צריך לבצע הרבה לפני פתיחת שנת הלימודים. בדיקה של איזה קווים באמת צריך, כמה אוטובוסים יש להוסיף ובאיזה שעות

בהודעתו ביקש כהן להודות לחברי הוועד המוסדי ולאלפי הורים שלא נשברו גם אחרי ארבעה ימי שביתה. בנוסף, תוך התעלמות מוחלטת מגורמי העירייה השונים, ביקש כהן להודות במכתבו, רק לאחת: סגנית ראש העיר, שירי חגואל – סיידון.

כזכור, במהלך ארבעת ימי ההשבתה הפנה הוועד המוסדי של אורט את האצבע המאשימה לעבר עיריית נתניה. לטענת הוועד, העירייה לא נערכה כראוי בהיבט התחבורתי. במהלך יום רביעי שעבר, במסגרת ישיבת מועצת העיר, עלו טענות דומות. את הטענות העלו חברי המועצה אהרון אורגד וטלי מולנר. אליהם הצטרף חבר המועצה אבי סלמה. השלושה הצביעו על כשלים בדרך תפקודה של העירייה. אומנם, משרד התחבורה הוא האמון על הנושא, הם דאגו להדגיש, אך לעירייה חלק משמעותי במחדל.

כך, למשל, טענו, כי למרות שתכנון הרפורמה החל בשנת 2017, מעולם לא הציגה העירייה בפני נבחרי הציבור את המהלכים. כמו כן, מעולם לא קיימה העירייה שיתוף ציבור באשר לקווי התחבורה עצמם. בנוסף, מלכתחילה לא לקחה העירייה בחשבון את נושא השימוש בתחבורה ציבורית של תלמידים – בדגש על תלמידי אורט ליבוביץ.

"העצוב הוא", אמרו גורמים המעורים במהלכים השונים, "שרק אחרי שהתבררה עוצמת הקטסטרופה התחבורתית, ורק אחרי שמעל 1400 תלמידים שבתו, ביצעו את מה שהיה צריך לבצע: בדיקה של איזה קווים, כמה אוטובוסים צריך ובאיזה שעות".

 

.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן